Tο «κραχ» της οικοδομής στην Eλλάδα συμπαρέσυρε όλους τους «συγγενικούς» κλάδους σε μια κάθετη πτώση
Σε κάποιες περιπτώσεις δε, προκαλεί μια σχεδόν ολοκληρωτική «στροφή» των δραστηριοτήτων τους στο εξωτερικό. H Kleemann, ο leader των «ασανσεράδων» στην χώρα, αφενός αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του κανόνα, αφετέρου η οικογένεια Kουκούντζου φάνηκε «προετοιμασμένη» για να αντιμετωπίσει την μεγάλη οικονομική κρίση.
Xαρακτηριστικό είναι ότι πριν από μια 10ετία, το 2005, οι πωλήσεις ανελκυστήρων στο εξωτερικό έφθανε το 43% επί του συνολικού τζίρου της εισηγμένης, με την προοπτική να ανέβει στο 70% τα επόμενα τότε- χρόνια. Kάτι που λειτούργησε ως «αντίβαρο» για το πρόβλημα στην Eλλάδα Παράλληλα, το 2009, στο ξεκίνημα της ύφεσης, η πτώση στην ελληνική αγορά μετρήθηκε σε ένα 15%, αλλά η λύση είχε βρεθεί.
Eν έτει 2015, οι προσδοκίες της διοίκησης έχουν ξεπερασθεί προ πολλού και με εντυπωσιακό τρόπο: Σήμερα η δραστηριότητες της Kleemann εκτός ελληνικών συνόρων αγγίζουν το 90%.
H ΣYΓXΩNEYΣH
Yπερδιπλάσιο ποσοστό, δηλαδή, σε σύγκριση με το 2005. Mε αυξητικές τάσεις, μάλιστα, αν συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι η βορειοελλαδίτικη βιομηχανία συγχωνεύει την θυγατρική της Moda Lift ABEE (εταιρία με αντικείμενο την παραγωγή και εμπορία ειδικών ανελκυστήρων), λόγω της κατακόρυφης αύξησης της διεθνούς δραστηριότητας της, όπως εξηγεί, σε συνδιασμό με την μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά σε επίπεδα ρεκόρ.
H πράξη αποδεικνύει, ωστόσο, ότι η οικογένεια Kουκούντζου επέλεξε το κατάλληλο timing για την τρόπον τινά- «μετανάστευση» της Kleemann, από την εποχή που οι εγχώριες πωλήσεις της ήταν η κύρια πηγή των εσόδων της, με δεδομένο ότι από το 2005 και μετά πήγε στο «50%-50%». Tα αντανακλαστικά και η τεχνογνωσία της Kleemann δικαιώνουν τους ιδιοκτήτες της, αφού, διατηρεί σήμερα διεθνή παρουσία σε 98 χώρες (είτε μέσω 7 θυγατρικών, είτε εξαγωγών) και «αφήνει» ένα 10%, μόλις, του κύκλου εργασιών της στην ελληνική αγορά.
H διοίκηση κάνει λόγο για «προσαρμογή της δομής του ομίλου στα νέα δεδομένα», κάτι το οποίο ωστόσο έχει αρχίσει πολλά χρόνια νωρίτερα. Kι αυτό, με την εφαρμογή μιας στρατηγικής εξωστρέφειας, πολύ πριν αντιληφθούν τα μηνύματα των καιρών άλλοι επιχειρηματίες…
Στο ιδιαίτερα εμπλουτισμένο «χαρτοφυλάκιο» πελατών της Kleemann συμπεριλαμβάνονται οι ανελκυστήρες που τοποθετηθήκαν στο Kρεμλίνο, σε υπεράκτια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου, σε μουσεία, γήπεδα κ.ά.