Με μια λιτή ανακοίνωση, όπως θα ήθελε και ο πάντα ταπεινός στην προσωπική του ζωή Francois Michelin, η μεγάλη γαλλική βιομηχανία ελαστικών ανακοίνωσε το θάνατο του προέδρου της και εγγονού του ιδρυτή της.
Ο 88χρονος Francois Michelin κράτησε τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης για περισσότερο από μισόν αιώνα, διάστημα αρκετό για να μεταμορφώσει μια μικρομεσαία οικογενειακά ελεγχόμενη εταιρεία σε έναν παγκόσμιο κολοσσό, στην μεγαλύτερη βιομηχανία ελαστικών της Ευρώπης και στην εταιρεία εκείνη που με τις τεχνολογικές πρωτιές και συνεχείς αναζητήσει άλλαξε – κυριολεκτικά – το ίδιο το προϊόν, την ίδια τη δομή και την εικόνα της συγκεκριμένης βιομηχανίας διεθνώς!
Από το 1995 έως και το 2002, όταν αποσύρθηκε από τις οργανικές θέσεις που κατείχε στον όμιλο, όχι όμως και από την ενεργό δράση, ο μεσιέ Michelin μετέτρεψε την 126 εταιρεία σε έναν κολοσσό με παρουσία σε όλο τον κόσμο και με εργοστάσια σε 25 διαφορετικές χώρες. Εκείνο πάντως που έκανε όλη τη διαφορά ήταν η εφεύρεση του πρώτου ελαστικού ράντιαλ, του Michelin X, που εκτίναξε την εταιρεία σε παγκόσμιο παίκτη και σε πολυεθνικό όμιλο πρώτης γραμμής.
Όπως δήλωσε ο Γάλλος Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, κληθείς να σχολιάσει το θάνατο του Francois Michelin, αυτός ήταν ένας από τους μεγαλύτερους Γάλλους επιχειρηματίες στην ιστορία και πάντως ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες της μεταπολεμικής περιόδου διεθνώς.
Κάποια στιγμή η ισχύς του ομίλου Michelin ήταν τέτοια που είχε φτάσει να ελέγχει και μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, την Citroen.
Ο Francois Michelin αποφάσισε να πουλήσει την εταιρεία στην τότε μεγάλη ανταγωνίστριά της, την Peugeot SA. Με τα κέρδη από την πώληση εξαγόρασε μια μεγάλη αμερικανική ανταγωνίστριά του, την Uniroyal Goodrich Tire Co., καθιστώντας έτσι την Michelin ως έναν από τους μεγαλύτερους “παίκτες” στην αμερικανική αγορά.
Ένα άλλο “ταλέντο” του Francois Michelin ήταν αυτό της επιλογής των σωστών συνεργατών. Για του λόγου το αληθές ο “γέρος” ήταν αυτός που πρώτος είδε τις προοπτικές πίσω από το πρόσωπο ενός άπειρου νεαρού με καμία προηγούμενη επαφή με το χώρο του αυτοκινήτου.
Ο νεαρός μάνατζερ ονομάζεται Carlos Ghosn. Το 1978 ο Michelin του πρόσφερε δουλειά προτείνοντάς του να ηγηθεί της προσπάθειας εισόδου της εταιρείας στην τότε σχεδόν απροσπέλαστη σε ξένους αγορά ελαστικών των ΗΠΑ και του Καναδά.
Ο κ. Ghosn έμεινε στη Michelin 18 ολόκληρα χρόνια. Σήμερα εκτελεί χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου στις συνεργαζόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες Renault SA και Nissan Motor Co., και έχει το παρατσούκλι το “χρυσό παιδί” της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας…
Εκτός όλων των άλλων ο Francois Michelin είχε, τέλος, κι ένα προσωπικό πάθος για την καλή κουζίνα. Το πάθος του αυτό οδήγησε στη δημιουργία του παγκοσμίου φήμης οδηγού για εστιατόρια και ξενοδοχεία, του γνωστού Michelin Guide.