Νέα στοιχεία γύρω από τη συντριβή της πτήσης της Germanwings στις Άλπεις δείχνουν πως ο συγκυβερνήτης μπορεί να είχε κάνει είτε «πρόβα» είτε πρώτη απόπειρα να ρίξει το αεροσκάφος μερικές ώρες νωρίτερα.
Στο ενδιάμεσο πόρισμα της έρευνας γύρω από τη συντριβή που στοίχισε τη ζωή σε 150 άτομα, οι γαλλικές αρχές ανέφεραν ότι ο Λούμπιτς πραγματοποίησε «ελεγχόμενη κάθοδο» του αεροσκάφους Α320 (του ίδιου που τελικά συνετρίβη) που πραγματοποιούσε πτήση από το Ντύσελντορφ στην Βαρκελώνη.
Το αεροπλάνο είχε ξεκινήσει το πρωί από το Ντύσελντορφ για την Βαρκελώνη. Αφού ολοκλήρωσε εκείνο το δρομολόγιο, απογειώθηκε ξανά από τη Βαρκελώνη για να εκτελέσει την πτήση 4U9525 προς το Ντύσελντορφ -αλλά, όπως όλα δείχνουν, ο συγκυβερνήτης κλείδωσε τον πιλότο έξω από το χειριστήριο και εσκεμμένα έριξε το αεροσκάφος στις Άλπεις, σκοτώνοντας και τους υπόλοιπους 149 επιβαίνοντες.
H γαλλική Υπηρεσία Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) αναφέρει ότι στην προηγούμενη πτήση, ο Αντρέας Λούμπιτς έθεσε επανειλημμένα το αεροσκάφος σε διαδικασία καθόδου και στη συνέχεια το επανέφερε στο προηγούμενο ύψος.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο πιλότος φαίνεται να εγκατέλειψε το πιλοτήριο και στη διάρκεια αυτής της πτήσης.
Στοιχεία από το πιλοτήριο δείχνουν ότι ο Λούμπιτς έθεσε το αεροπλάνο πέντε φορές σε διαδικασία καθόδου μέσα σε διάστημα 4,5 λεπτών.
Η BEA αναφέρει ότι συνεχίζει να εξετάζει τα «συστημικά σφάλματα που μπορεί να οδήγησαν σε αυτό το δυστύχημα ή σε παρόμοια γεγονότα».
Πριν τη δημοσιοποίηση του πορίσματος, η γερμανική εφημερίδα Bild επικαλέστηκε πηγές κοντά στην έρευνα, σύμφωνα με τις οποίες, τα στοιχεία υποδεικνύουν πως ο 27χρονος συγκυβερνήτης Αντρέας Λούμπιτς «κατέβασε» για λίγο το αεροσκάφος στην πρώτη πτήση της μοιραίας ημέρας.
Η Bild ανέφερε ότι καθώς η κάθοδος δεν εξηγείται από τα τεχνικά στοιχεία, «δεν μπορεί να αποκλειστεί» ότι ήταν εσκεμμένη κίνηση που σχετίζεται με το τραγικό περιστατικό.
Θα μπορούσε να πρόκειται είτε για «δοκιμαστική κίνηση» του Λούμπιτς πριν την τελική συντριβή είτε ακόμη και πρώτη απόπειρα να ρίξει τότε το αεροπλάνο.
Κάτι τέτοιο θα ενίσχυε την βασική εκτίμηση γύρω από την έρευνα πως ο Λούμπιτς είχε πρόθεση να καταρρίψει το αεροσκάφος. Η εκτίμηση αυτή έχει επιβεβαιωθεί σε βαθμό βεβαιότητας με όλα τα μέχρι στιγμής στοιχεία γύρω από την έρευνα.
Οι γάλλοι ερευνητές αναφέρουν ότι επικεντρώνονται στην ισορροπία ανάμεσα στο ιατρικό απόρρητο και την ασφάλεια στις πτήσεις, καθώς και στους «συμβιβασμούς» που έγιναν στην ασφάλεια μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, μία αναφορά στο σύστημα κλειδώματος της πόρτας του πιλοτηρίου.
Ο εκπρόσωπος της Lufthansa Χέλμουτ Τολκσντόρφ είπε ότι η εταιρεία δεν είχε ακόμα χρόνο να επεξεργαστεί τις νέες πληροφορίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα και ότι δεν αναμένεται άμεσα κάποιο σχόλιο.