Δεν είναι δυνατόν ο κόσμος να ενδιαφέρεται να αγοράσει στην Ελλάδα, όπως, γι παράδειγμα, υποδομές, και να δεχθούμε ότι η χώρα είναι “στη γωνία”, ανέφερε μιλώντας στο Mega, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Δεν θα ακυρώσουμε μονομερώς τις συμβάσεις, γιατί το κόστος ακύρωσης θα είναι μεγαλύτερο από το κόστος ολοκλήρωσης θα επιδιώξουμε όμως μια νέα συμφωνία για όλες τις παραχωρήσεις, για να δοθούν χρήματα για να γίνουν τα έργα και να έχουν χαμηλότερο κόστος για τους πολίτες.
Είναι κακό το ότι οι έλεγχοι των έργων πήγαν σε ανεξάρτητες αρχές, εάν δεν υπάρχει και δημόσιος έλεγχος, επισήμανε ο υπουργός, ενώ πρόσθεσε ότι δεν είναι δυνατόν έργα που ξεκίνησαν το 2003 να μην έχουν ολοκληρωθεί.
Σύντομα, διαβεβαίωσε, το υπουργείο θα έχει μια πρόταση 6 σημείων για τους παραχωρησιούχους, που θα αφορά αναλογικό χιλιομετρικό σύστημα, μείωση διοδίων, ειδικές προβλέψεις για μόνιμους κατοίκους και άτομα με κινητικές δυσκολίες. Πρόσθεσε δε ότι θα πρέπει να γίνει άμεσα διάλογος και διαπραγμάτευση με τις τράπεζες για το όφελος που θα υπάρχει από τη χρηματοδότηση των έργων.
Ερωτηθείς για το τι σημαίνει η απόφαση του ΣτΕ για τα αυθαίρετα, απάντησε ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμιά ανησυχία για όσους τις δήλωσαν εκτός κι αν είναι σε προστατευόμενες ζώνες, όπως δασικές εκτάσεις. Πρέπει να έχουμε καταγραφή όλων των αυθαιρέτων, συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης, άρα να πάνε όλοι να δηλώσουν τα ακίνητά τους και να πληρώσουν με διακανονισμό τις υποχρεώσεις τους. Η αντιμετώπιση των αυθαιρέτων δεν θα πρέπει να είναι στη λογιή των προστίμων.
Σε ό,τι αφορά τους διαγωνισμούς για τις ιδιωτικοποιήσει, ανέφερε ότι μπαίνουν σε νέα βάση. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση με τους όρους της προηγούμενης κυβέρνησης δεν θα βρεθεί ούτε ένας ενδιαφερόμενος, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης. Το Δημόσιο πρέπει να έχει τον πλήρη έλεγχο. Και πρόσθεσε ότι θα διασφαλιστεί η παρουσία του Δημοσίου σε στρατηγικού χαρακτήρα υποδομές.
Εχουμε προγραμματίσει ήδη να ολοκληρωθούν πολλά έργα, σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, όπως ο κάθετος άξονας Θεσσαλονίκης, το τμήμα Πάτρα – Αθήνα, καθώς και η προσθήκη νέων γραμμών στους σιδηροδρόμους.
Τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατέληξε ο υπουργός, όσο και για όλες τις ιδιωτικοποιήσεις της χώρας, πρέπει να δούμε τι θα γίνει συνολικά με τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης για συμφωνία με τους εταίρους πιστωτές.