Μετά την πώληση των ελληνικών δραστηριοτήτων στον Σκλαβενίτη επικεντρώνει σε Σκόπια- Σερβία. Τι σχεδιάζει
Μετά την εξαγορά των δραστηριοτήτων του ομίλου Βερόπουλου επί ελληνικού εδάφους από τον Σκλαβενίτη στους επιχειρηματικούς κύκλους ορισμένοι είπαν ότι αυτό σηματοδοτεί το «τέλος εποχής» μιας από τις μακροβιότερες εμπορικές οικογένειες της Ελλάδας στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων.
Το σίγουρο είναι ότι η «ελληνική παρουσία» του Βερόπουλου πλέον θα υφίσταται μέσω του μειοψηφικού πακέτου συμμετοχών που θα διατηρήσει στο νέο, ενιαίο σχήμα, ενώ ο ίδιος ο Νίκος Βερόπουλος, όπως αποκάλυψε στη συνάντηση που είχε πριν από μερικές ημέρες με προμηθευτές της αλυσίδας Βερόπουλος, θα έχει ενεργό ρόλο ως αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου. Το brand Βερόπουλος δε, θα παραμείνει στο υπάρχον ομώνυμο δίκτυο τουλάχιστον για τα επόμενα τρία χρόνια.
Μετά τις τελευταίες εξελίξεις που αλλάζουν ριζικά τον «χάρτη» των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και μετά τη συμφωνία που είχε και το «πράσινο φως» των τραπεζών, οι οποίες ζητούν την αποκλιμάκωση του δανεισμού υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, ο Νίκος Βερόπουλος και η ξαδέλφη του Αθηνά Βεροπούλου- Μπατάγια θα δώσουν έμφαση στις δραστηριότητές τους στα Βαλκάνια και συγκεκριμένα σε Σκόπια και Σερβία, όπου ο όμιλος διαθέτει συνολικά 16 καταστήματα και ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο 40.000 τ.μ. στα Σκόπια. Αυτό είναι από εδώ και στο εξής το μεγάλο τους στοίχημα.
Άλλωστε, η αλυσίδα Βερόπουλος ήταν η πρώτη ελληνικών συμφερόντων που πήρε τη μεγάλη απόφαση να επεκταθεί και εκτός των ελληνικών συνόρων. Και το έπραξε τον Μάιο του 1997, με τη λειτουργία σούπερ μάρκετ πρώτα στην ΠΓΔΜ και αργότερα στη Σερβία.
Σε μια χρονική στιγμή μάλιστα, που η αγορά των Βαλκανίων δεν ήταν κορεσμένη και οι προοπτικές ανάπτυξης ήταν σημαντικές. Βέβαια, η επένδυση της οικογένειας εκεί, μέχρι σήμερα έχει περάσει από διάφορες φάσεις. Ειδικά μετά το ξέσπασμα της «θύελλας» της οικονομικής κρίσης σε διεθνές επίπεδο, που επηρέασε και την καταναλωτική δύναμη και των γειτονικών αγορών.
Σήμερα υπάρχουν σημάδια βελτίωσης. Ο αριθμός των καταστημάτων που διαθέτει ο όμιλος στη Σερβία φτάνει τα έξι, ενώ στα Σκόπια τα δέκα και το εμπορικό κέντρο. Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία (2013) ο κύκλος εργασιών που παράγουν τα καταστήματα των Βαλκανίων είναι πάνω από 100 εκ. ευρώ. Τα έσοδα δε, του ομίλου από τη Σερβία ανήλθαν την ίδια χρονιά στα 46,7 εκατ. ευρώ και από τα Σκόπια στα 64,8 εκατ. ευρώ.
Βέβαια, ακόμη και στη βαλκανική αγορά τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Αφενός λόγω της συνεχιζόμενης κρίσης και αφετέρου λόγω του έντονου ανταγωνισμού. Πρόκειται για μια περιοχή, όπου ο όμιλος Βερόπουλος διασταυρώνει τα… ξίφη του και με άλλους «γνώριμους» από την ελληνική αγορά παίκτες, όπως την Carrefour του ομίλου Μαρινόπουλου και την Delhaize, τη βελγική μητρική της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Όσοι γνωρίζουν καλά τον Νίκο Βερόπουλο λένε πως τα αναπτυξιακά πλάνα του θα συνεχιστούν στις γείτονες χώρες. Ωστόσο, στους επιχειρηματικούς κύκλους κάποιοι δεν αποκλείουν στο μέλλον- και ανάλογα πώς θα διαμορφωθεί η οικονομική κατάσταση- να προβεί σε ένα deal πώλησης και των δραστηριοτήτων στα Βαλκάνια. Για την ώρα πάντως, όπως όλα δείχνουν, τέτοιο ενδεχόμενο δεν υφίσταται.