Mια συνεργασία με πολλές προοπτικές υπέγραψαν ΕΖΑ και Λουξ.
Σε πρώτη φάση η ενοποίηση των εμπορικών δικτύων της ελληνικής ζυθοποιίας και της κορυφαίας εγχώριας δύναμης στα αναψυκτικά εξασφαλίζει στα προϊόντα και των δυο την πρόσβαση σε ένα πολύ μεγαλύτερο πλήθος σημείων πώλησης στην ελληνική αγορά, που ξεπερνά σε αριθμό τα 750!
Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος (ο οποίος συμμετέχει από το 2013 ως στρατηγικός επενδυτής στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΖΑ κατά ποσοστό 33,9% μέσω της επενδυτικής εταιρείας του, Damma Holdings, με συνεταίρο του τον Αθανάσιο Συριανό) ενώνει τις δυνάμεις του με την οικογένεια Μαρλαφέκα, σε μια «κομβική» χρονική περίοδο για το μέλλον του κλάδου.
Η είσοδος του πρώην προέδρου του ΣΕΒ στην ΕΖΑ, με ποσό μεγαλύτερο των 2,5 εκατ. ευρώ, πριν από μια 2ετία, πρόσφερε μεγάλη ώθηση στην ζυθοποιία και τώρα αναμένεται να συμβεί το ίδιο, για δεύτερη φορά, μέσα από τη νέα συνεργασία της με την ΛΟΥΞ.
Μια συνεργασία, η οποία αποφέρει αμοιβαία οφέλη για τις δυο πλευρές. Έστω και αν φαινομενικά η ΕΖΑ ευνοείται περισσότερο από τη συγκεκριμένη συμφωνία, λόγω του γεγονότος ότι η ΛΟΥΞ διαθέτει ένα πιο διευρυμένο δίκτυο (450 αντιπροσώπων, που καλύπτουν γεωγραφικά το σύνολο της χώρας, έναντι άνω των 300 της νέας «συμμάχου» της), αλλά, και από το ότι η Πατραϊκή βιομηχανία αναψυκτικών και χυμών με ισχύρη θέση στον κλάδο της, μπορεί να υποστηρίξει τα σχέδια της ζυθοποιίας Αταλάντης για το «μπάσιμο» της σε αυτή την κατηγορία προϊόντων.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δυο «σύμμαχοι» εξετάζουν όχι μόνο την επέκταση της εμπορικής συνεργασίας τους και σε επίπεδο εξαγωγών, αλλά, θα θέσουν «επί τάπητος», την κατάλληλη στιγμή, και το θέμα των συνεργιών, όπως για παράδειγμα θα μπορούσε να είναι οι κοινές αναζητήσεις στις έρευνες για καινοτόμα προϊόντα ή ακόμα και ένα κοινό προϊόν!
Δεν θεωρείται τυχαίο ότι η ΛΟΥΞ υλοποιεί αυτή την εποχή επένδυση 5 εκατ. ευρώ για τη νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Κεφαλόβρυσου και δρομολογεί την επένδυση των 33 εκατ. ευρώ για τη νέα μονάδα καινοτόμων προϊόντων στο Αίγιο.
Η ΕZΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία, άλλωστε, έχει, ήδη, ανακοινώσει ότι εξετάζει την είσοδο της στην παραγωγή αναψυκτικών με βύνη, συμβατικών αναψυκτικών ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό της οργανωμένης λιανικής, πλην της διεύρυνσης της προϊοντικής της γκάμας στην μπίρα.
Η παρουσία σε έναν υπερδιπλάσιο αριθμό σημείων για την ΕΖΑ (πολύ μεγαλύτερο και για την ΛΟΥΞ) δημιουργεί, αυτομάτως, τις προοπτικές για μια αύξηση πωλήσεων στα προϊόντα της κάθε εταιρίας.
Κι αν η ΛΟΥΞ θεωρείται πολύ ισχυρή στα αναψυκτικά, η ΕΖΑ «απέχει» πολύ από τα αντίστοιχα ποσοστά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και της Μύθος στον δικό της κλάδο.
Το βέβαιο είναι ότι ανοίγονται νέοι ορίζοντες και για τις δυο εταιρίες, αφού, και σε επίπεδο εξαγωγών (η μεν ΛΟΥΞ έχει παρουσία σε 17 χώρες, η δε σε 12) η απόφαση να υπάρξει ανάλογη εμπορική συνεργασία θεωρείται, επίσης, δεδομένη!