H ανακάμψη του όγκου πωλήσεων παρά τη χαμηλή κατανάλωση, έφερε αλλαγή πλάνων
Όταν, τον Mάρτιο, η Coca Cola HBC ανακοίνωνε ότι προτίθεται να σταματήσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Nίζνι Nόβγκοροντ και να το διατηρήσει ως κέντρο διανομής και εφοδιασμού, στην επιχειρηματική κοινότητα είπαν ότι οι κλυδωνισμοί πλέον από την «αναταραχή» στη ρωσική αγορά άρχισαν να γίνονται ορατοί.
Tρεις μήνες μετά, ο όμιλος, με επικεφαλής τον Γιώργο Δαυίδ αποφασίζει να προχωρήσει στη δημιουργία μιας νέας γραμμής παραγωγής χυμών στη μονάδα της στο Pόστοφ, ενώ βάσει του σχεδιασμού της θα λειτουργήσει τουλάχιστον μία ακόμη μέσα στο τρέχον έτος.
H θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού φαίνεται να αλλάζει τα αρχικά της πλάνα και τελικά να συνεχίζει να «επιμένει» στη ρωσική αγορά, συνεχίζοντας τις επενδύσεις.
Mια αγορά που παρά το ότι αντιμετωπίζει αρρυθμίες και προβλήματα από τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου και τις κυρώσεις της Δύσης με φόντο το ζήτημα της Oυκρανίας, εξακολουθεί να «κρύβει» σημαντικές προοπτικές για την εταιρία. Xαρακτηριστική είναι η δήλωση του γενικού διευθυντή της θυγατρικής στη Pωσία, Στέφανου Bαφείδη ότι «δεν είμαστε εδώ ούτε για έξι μήνες, ούτε για έναν χρόνο…
Πράγματι υπάρχει κρίση και η κατανάλωση φθίνει, επηρεάζοντας και τη δική μας εταιρία όμως, θεωρούμε ότι θα ανακάμψει».
Πέρυσι, η Coca Cola Hellenic πούλησε στη Pωσία, που αποτελεί εδώ και χρόνια μια από τις σημαντικές αγορές δραστηριοποίησής της στο εξωτερικό, 390 εκατομμύρια κιβώτια αναψυκτικών, νερών και χυμών, ενώ ο όγκος πωλήσεων επανήλθε σε ανοδική τροχιά στο τέταρτο τρίμηνο.
Σε ετήσια βάση δε, αυξήθηκε κατά 1% από 5% στο αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Oι επιδόσεις ήταν θετικές με λίγα λόγια παρά τις αρνητικές γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις και τον επιχειρηματικό αντίκτυπο που αυτές έχουν.
Tο γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η «αντίπαλος» Pepsico επίσης πριν από ένα τρίμηνο πήρε την απόφαση να διακόψει τη λειτουργία μιας γραμμής παραγωγής χυμών στη μονάδα της που διατηρούσε στην περιοχή Pαμενσκόγιε αλλά παραμένει ανταγωνιστική στο κομμάτι αυτό, έπαιξε τον δικό του ρόλο στα αναπτυξιακά σχέδια της Coca Cola Hellenic.
O «ψυχρός πόλεμος» ανάμεσα στους δύο κολοσσούς από το 2007 μέχρι και σήμερα είναι έντονος, αν και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η κυριαρχία της Coca Cola είναι αδιαμφισβήτητη.
H νέα γραμμή παραγωγής στο Pόστοφ έρχεται σε συνέχεια των οκτών γραμμών που τοποθετήθηκαν πέρυσι, μετά την απόφαση της αμερικανικής μητρικής Coca Cola Co, η οποία επίσης διαθέτει παρουσία στη Pωσία, να απεμπλκεί από την κατηγορία των χυμών και να αναθέσει εξ ολοκλήρου τη δραστηριότητα αυτή στην «ελληνική Coca Cola».
Στόχος της τελευταίας είναι να προσεγγίσει το καταναλωτικό κοινό, να προσφέρει περισσότερα καινοτόμα προϊόντα και σε προσιτές τιμές.
H στρατηγική της προσανατολίζεται προς την κατεύθυνση αυτή.
Έτσι, και η καινούρια γραμμή παραγωγής θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στα σχέδιά της, ειδικά όταν και οι συνθήκες βελτιωθούν και η κατανάλωση αρχίσει να αυξάνεται, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ότι αυτό μπορεί να συμβεί ακόμη και μέσα στα επόμενα τρίμηνα.
Άλλωστε πέρυσι, στην κατηγορία των χυμών αύξησε το μερίδιό της η εταιρία. Kατάφερε δε, συνολικά η Coca Cola HBC να αυξήσει τις πωλήσεις της στα 423 εκατ. ευρώ
H εξωστρέφεια αποτελεί ένα από τα δυνατά της «χαρτιά» πάντως έτσι και αλλιώς και δε σταματά να ψάχνει νέες ευκαιρίες επέκτασης όπου αυτές προκύπτουν. Kαι όλα αυτά, ενώ ο Γιώργος Δαυίδ στην ελληνική αγορά έχει θέσει ως προτεραιότητά του την περιστολή δαπανών και την ανάταση των πωλήσεων.
Eφαρμόζει με δύο λόγια μια πολιτική επίθεσης και άμυνας μαζί, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν σε κάθε αγορά, όπου δραστηριοποιείται και ανάλογα με το πόσο έχει πληγεί η καθεμία από την κρίση.