Η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας χαρτογραφεί στην dealnews.gr ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον και στρέφει το βλέμμα στις εξαγωγές
Σε αχαρτογράφητα νερά βρίσκεται το ελληνικό επιχειρείν το οποίο σε μία περίοδο έντονης πολιτικοοικονομικής αβεβαιότητας προσπαθεί να σηκώσει κεφάλι. Μετά και τις τελευταίες προτάσεις της κυβέρνησης (προς τους δανειστές) για έκτακτη εισφορά στις κερδοφόρες εταιρείες και αλλαγές στην φορολογική κλίματα, αρκετές είναι εκείνες οι οποίες επανασχεδιάζουν τις κινήσεις τους, προκειμένου να διατηρηθούν υγιείς και να απορροφήσουν το κόστος, χωρίς αυτό να μετακυλήσει στις ευπαθείς κοινωνικές καταναλωτικές ομάδες.
Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου
Μιλώντας στην dealnews.gr, η Ιωάννα Παπαδοπούλου διευθύνουσα σύμβουλος της ομώνυμης εταιρείας μπισκοτοποιίας και αρτοποιίας, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το περιβάλλον στο οποίο προσπαθούν να επιβιώσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, το οποίο δεν βοηθάει και δεν οδηγεί καθόλου προς την κατεύθυνση των επιχειρηματικών success stories και κατά συνέπεια στην ανάπτυξη.
«Το επιχειρείν στη χώρα μας έχει χαρτογραφηθεί. Υπάρχουν Έλληνες επιχειρηματίες οραματιστές οι οποίοι έχουν μείνει εδώ αντέχοντας μπόρες δύσκολες. Ωστόσο πολύ φοβούμαι πως τα περιθώρια ανάπτυξης στο περιβάλλον το οποίο πορευόμαστε δεν είναι βατό για επενδύσεις. Και χωρίς επενδύσει δεν υπάρχει ανάπτυξη» σημείωσε η κ. Παπαδοπούλου και στη συνέχεια επισήμανε «Θεωρώ πως δεν έχουν γίνει προσπάθειες από όλους τους μεγάλους παίχτες του επιχειρείν ώστε να ξεπεραστεί ο σκόπελος της κατάστασης που διανύουμε».
Η απορρόφηση του ΦΠΑ
Αναφορικά με το ΦΠΑ η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Παπαδοπούλου υποστήριξε «Αυτή την στιγμή το ΦΠΑ ανέρχεται στο 8% και σε περίπτωση αύξησης του (την οποία και αναμένουμε) θα φτάσει (υποθέτουμε) το 10%. Παράλληλα ξέρουμε πως την τρέχουσα χρονική συγκυρία το καλάθι της νοικοκυράς ανέρχεται στα 20 ευρώ και εμείς από την πλευρά μας σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε. Γι’ αυτό το λόγο στις συσκέψεις μας έχουμε εξετάσει τρόπους ώστε η αύξηση του ΦΠΑ να μην επιβαρύνει επιπλέον τους καταναλωτές μας. Ενδεικτικό της στάσης μας αυτής αποτελεί το γεγονός ότι εδώ και 4 χρόνια δεν έχουμε αυξήσει τις τιμές μας 1 σεντ».
Εχθρός των επενδύσεων η Ελλάδα
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρεία, η διευθύνουσα σύμβουλος υποστήριξε ότι «Το αντίξοο περιβάλλον του ελληνικού επιχειρείν δεν δημιουργεί προϋποθέσεις για ανάπτυξη», ενώ στην συνέχεια έκανε λόγο για το αγκάθι του ΦΠΑ και τόνισε πως η Ελλάδα δεν αποτελεί πόλο έλξης ούτε για ξένους αλλά ούτε για Έλληνες επενδυτές, «Επειδή σημειώνουμε κέρδη καλούμαστε να πληρώνουμε ποσά τεράστια. Πληρώνουμε εμείς, πληρώνουν και οι εργαζόμενοι και δεν υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης. Παρόλα αυτά επειδή έχουμε δεκάδων χρόνων παρουσία στην χώρα μας, παραμένουμε Ελλάδα και είμαστε αποφασισμένοι να βοηθήσουμε όπως και όσο μπορούμε. Αυτό σημαίνει πως θα μείνουμε εδώ», είπε χαρακτηριστικά και στην συνέχεια τόνισε «Οι Έλληνες είναι αυτοί που κράτησαν την εταιρεία μας στην κορυφή, τρεις γενιές τώρα. Οι Έλληνες είναι αυτοί που εμπιστεύονται για περισσότερο από 90 χρόνια τα προϊόντα μας. Στην ελληνική Οικονομία επενδύουμε, την ελληνική επιχειρηματικότητα ενισχύουμε, με βάση την Ελλάδα θα αναπτυχθούμε περαιτέρω. Το μέλλον μας είναι εκεί που βρίσκονται οι ρίζες μας».
Υγιή τα οικονομικά στοιχεία
Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. παρουσίασε παράλληλα τα Οικονομικά της Στοιχεία όπως αυτά καταγράφονται στον ισολογισμό του έτους 2014, αλλά και όπως αυτά εμφανίζονται τους πρώτους μήνες του 2015.
Το 2014 η Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. πραγματοποίησε πωλήσεις 133,7 εκατ. ευρώ, έναντι 126,4 εκατ. ευρώ το 2013 (αύξηση 5,7%). Τα κέρδη της κατόπιν φόρων ανήλθαν σε 8,2 εκατ. ευρώ έναντι 7,8 εκατ. ευρώ το 2013 (αύξηση 5%). Κατά τη διάρκεια του 2014 η εταιρεία πέτυχε σημαντική μείωση του τραπεζικού της δανεισμού από 40 εκατ. ευρώ σε 25 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, η Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. ενίσχυσε τη θέση της σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται. Παραμένει αδιαμφισβήτητος ηγέτης στον τομέα της μπισκοτοποιίας, με νέα προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς για το 2014 ανήλθε σε 64%, έναντι 62% το 2013.
Στον τομέα των αρτοσκευασμάτων η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση. Διατηρεί ωστόσο την ηγετική της θέση στην κατηγορία της Premium Φρυγανιάς. Το μερίδιό της στην αγορά φρυγανιάς ανήλθε το 2014 σε 27%, όσο και το 2013.
Η Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. αύξησε τα μεγέθη της και στην αγορά δημητριακών, με τα Digestive Bars. Το σχετικό μερίδιό της ανήλθε το 2014 σε 15%, έναντι 14% το 2013.
Leader στην αγορά Άρτου
Στην αγορά άρτου, η εταιρεία συνέχισε να κατέχει ηγετικό ρόλο σε ότι αφορά την ανάπτυξη και την προώθηση καινοτόμων προϊόντων.
Το 2014, το μερίδιο της εταιρείας στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου αυξήθηκε κατά 4% ενώ στη «μικρή λιανική» αγορά αυξήθηκε κατά 7%.
Εξωστρέφεια
Η Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. αναπτύσσεται δυναμικά και στις διεθνείς αγορές με κύριο στόχο την επώνυμη διείσδυση των προϊόντων στα τοπικά Οργανωμένα Δίκτυα Λιανικής, με έμφαση στις Ευρωπαϊκές Αγορές και τις Αγορές της Μέσης Ανατολής. Η εταιρεία αποσκοπεί στον τριπλασιασμό των εξαγωγών της την επόμενη διετία.
Η κα. Παπαδοπούλου πρόσθεσε πως στόχος της εταιρείας της, αποτελεί το 18% του τζίρου να είναι προέρχεται από τις εξαγωγές.
Μάλιστα αιχμή του δόρατος είναι του πουρράκια Caprice τα οποία κερδίζουν περισσότερες θέσεις στα ράφια των σουπερ-μάρκετ εκτός Ελλάδας.
Τρέχει με ώθηση
Τέλος, θετικός είναι και ο μέχρι στιγμής απολογισμός του τρέχοντος έτους. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, η εταιρεία εμφανίζει αύξηση κύκλου εργασιών κατά περίπου 4% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.