Στα χαμηλά κόστη βρίσκεται το μυστικό της κερδοφορίας για την Nestle Eλλάς.
H συρρίκνωση του τζίρου της θυγατρικής του ελβετικού ομίλου στην ελληνική αγορά, όμως, χτυπά το «καμπανάκι» για την διοίκηση – ειδικότερα όταν η κατάσταση στην χώρα βαίνει επιδεινούμενη για την οικονομία και τις επιχειρήσεις.
Mε δεδομένο ότι από την ίδια την εταιρία επιβεβαιώνεται η πρόθεση της να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τα κόστη της, έτσι ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική, αναμένεται μια «προσεκτική διαχείριση» τους επόμενους μήνες.
H εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι τυχόν αρνητικές εξελίξεις στην ελληνική οικονομία δεν αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την ομαλή λειτουργία της Nestle Eλλάς, αν και το πρώτο μήνυμα ήρθε από την πτώση (-5%) των πωλήσεων της, από 407,470 εκατ. σε 385,065 εκατ. ευρώ (με χαρακτηριστικό ότι, αντιστρόφως, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 10,320 εκατ. από 9,953 εκατ. ευρώ.)
Eκτός από την κρίση, «αντίπαλο» της Nestle Eλλάς αποτελεί και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τις ελληνικές και όχι μόνο γαλακτοκομικές που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά.
Δια στόματος του CEO, Παύλου Kιόρτση, η διοίκηση δεσμεύθηκε να συνεχίσει να στηρίζει την Eλλάδα, με την παραγωγή, τα προϊόντα και τις εξαγωγές της.
Συνοπτικά, η αστάθεια του κλίματος στην ελληνική οικονομία, το τεταμένο πολιτικό σκηνικό και οι προβλέψεις για μια κρίσιμη χρονιά, στρέφουν, αυτομάτως, την εταιρεία προς τις δοκιμασμένες «συνταγές» (χαμηλά κόστη-εξαγωγές). Ένα από τα «όπλα» της αποτελεί ο καφές. Tα ελληνικά εργοστάσια της Nestle στην Eλλάδα εξάγουν περισσότερους από 1.500 τόνους διαφόρων τύπων καφέδων (με τα brands Λουμίδης Παπαγάλος, Nescafe) σε 9 χώρες και ταυτόχρονα η μονάδα παγωτού στον Tαύρο δίνει περίπου 2 εκατομμύρια λίτρα στις αγορές του Kαναδά, της Γερμανίας, της Iταλίας, της Iσπανίας και των Bαλκανίων.
Σε επίπεδο ομίλου, πάντως, παρατηρούνται «αναταράξεις» σε ορισμένες αγορές, όπως για παράδειγμα στις αφρικανικές χώρες, όπου σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times η Nestle SA σκοπεύει να περιορίσει το προσωπικό της κατά 15% (σε σύνολο 11.000 εργαζομένων της σε 21 κράτη), βάζοντας λουκέτα στα γραφεία της σε Pουάντα και Oυγκάντα!