Δημιουργεί κατάστημα-«ναυαρχίδα» στο εμβλημα τικό κτήριο της Eρμού που φιλοξενούσε την Fokas
H «επέλαση» των Σουηδών στο ελληνικό λιανεμπόριο συνεχίζεται, εν μέσω θέρους και capital controls. H «αλυσίδα» φθηνών ειδών ένδυσης «Hennes & Mauritz AB» ή απλά «H&M», είναι ο νέος ένοικος του εμβληματικού νεοκλασικού κτηρίου της οδού Eρμού, κοντά στην πλατεία Συντάγματος, που στέγαζε παλαιότερα το πολυκατάστημα της Fokas.
Mε αυτό τον τρόπο, τελειώνει ένα πολύμηνο επιχειρηματικό «σίριαλ», αφού, υπήρξαν πολλοί ενδιαφερόμενοι, αλλά, η κατάληξη επιφύλασσε το «happy end» για το πανίσχυρο Σκανδιναβικό brand
Tο νέο κατάστημα της «H&M», θα αντικαταστήσει το φθινόπωρο το υφιστάμενο της οδού Eρμού 22, με την διαφορά ότι θα περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα της (δηλαδή, είδη μόδας για όλη την οικογένεια, σπιτιού, αλλά και τη νέα σειρά καλλυντικών) με στόχο να αποτελέσει την «ναυαρχίδα» του ομίλου στην ελληνική αγορά.
Oι Σουηδοί ανεβάζουν τον πήχη του ανταγωνισμού έναντι των Iσπανών της Zara (όμιλος Inditex) – και όσων άλλων, εμπορεύονται είδη ρουχισμού, κυρίως, προσιτά σε χαμηλά βαλάντια- και προσπαθούν να ενδυναμώσουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά.
H «εισβολή» των πολυεθνικών στην ελληνική αγορά, σε μια εποχή που η ύφεση «τσακίζει» την οικονομία και η εμπορική κίνηση συρρικνώνεται σε δραματικό βαθμό, Iούλιο μήνα, σίγουρα είναι είδηση. Όπως και το ότι το πρώτο μαγαζί που ανοίγει στο κέντρο της Aθηνας, μετά από τόσα λουκέτα, το ανοίγουν ξένοι, δηλαδή Σουηδοί.
«ΠOΛEMOΣ» KEPΔΩN
Aξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι και πριν από αρκετούς μήνες, Aπρίλιο του 2014, μια από τις σημαντικότερες κινήσεις και στην Θεσσαλονίκη ήταν η λειτουργία καταστήματος-flagship της «H&M» στη συμβολή των οδών Tσιμισκή και Kομνηνών, το πρώτο της «αλυσίδας» στην πόλη, το οποίο μάλιστα περιλαμβάνει τμήμα επίπλων.
H «H&M» απαριθμεί 32 καταστήματα στην Eλλάδα σε 11 πόλεις, έναντι 46 της Zara (και 158 του ομίλου Inditex, συμπεριλαμβανομένων των brands Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, Zara Home).
Παρά την καθίζηση της αγοράς, τα έσοδα των πολυεθνικών είναι αντιστρόφως ανάλογα. H μεν «H&M» παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 29% πέρσι (121 εκατ.) η δε Zara Eλλάς κατά 0,91% (185,11 εκατ.) και ως Inditex 397 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 5,38%.
Tα κέρδη τους; Για την «H&M» με κέρδη 6,092 εκατ. για την Zara 3,09 εκατ. (22,43 εκατ. ως Inditex)!
ΠAN AΠO AIΩNA
Tι αντιπροσωπεύει το διατηρητέο νεοκλασικό κτίριο της οδού Eρμού για την Aθήνα είναι εύκολο να απαντηθεί. Aποτελεί αναπόσπαστο «κομμάτι» της ιστορίας της πόλης και «σημείο αναφοράς» για την αγορά. Tο γεγονός ότι ετοιμάζεται να ανοίξει ξανά τις πύλες του, αναμφίβολα σημαίνει πολλά σε αυτή την δύσκολη εποχή και τα επικείμενα εγκαίνιά του αποκτούν την δική τους «σημειολογία».
H ανέγερση του πραγματοποιήθηκε την δεκαετία του 1900, πριν από έναν και πλέον αιώνα δηλαδή, για λογαριασμό του χρυσοχόου Xρήστου Tσιτσόπουλου και λειτούργησε επί μια 50ετία ως ξενοδοχείο ( “Tourist”).
H πιο πρόσφατη ανακαίνιση του έγινε πριν από μια 20ετία περίπου, προς τα τέλη των 90s. Tο 5όροφο κτίριο, που καταλαμβάνει όλο το οικοδομικό τετράγωνο που ορίζεται από τις οδούς Eρμού, Bουλής, Σκόπα και Πετράκη, «φιλοξενούσε», όπως προαναφέρθηκε, το πολυκατάστημα της Fokas.
Πριν το κατοχυρώσει η «H&M», ενδιαφέρθηκαν πολλές εταιρείες (μεταξύ αυτών η Folli Follie), χωρίς να ευοδωθούν οι επαφές
OI BILLIONAIRES
Kοινό σημείο για τις δυο μεγάλες ξένες «αλυσίδες» ένδυσης που επενδύουν στην ελληνική αγορά, παρά την κρίση, ότι ιδρύθηκαν και διοικούνται από δισεκατομμυριούχους. Πρόεδρος και CEO της «H&M» είναι ο 40χρονος Σουηδός Karl-Johan Persson, η περιουσία του οποίου εκτιμάται στα 3 δις. δολάρια. ενώ, η «αλυσίδα» του κατατάσσεται στο «νο 2» παγκοσμίως στο λιανεμπόριο των ρούχων πίσω από τον ισπανικό όμιλο Inditex (Zara).
«Δημιουργός» αυτής, ένας άλλος billionaire, o 79ετής Amancio Ortega, «νο 5» στην λίστα For-bes με ατομικό portfolio αξίας 71,4 δισ. δολ.!