Πρώτη η “Deal”, εδώ και 3 βδομάδες σας αποκάλυψε ότι σχεδιάζεται να ενταχθεί υπό τη σκέπη του νέου υπερταμείου των 50 δισ.
Πέρα από το ότι για να φτάσουμε τα 25 δισ. (βασικός στόχος ώστε να «καλυφθεί» η εγγύηση για τη νέα ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών), θα πρέπει να μπουν τα πάντα σχεδόν, το όλο θέμα θα αποτελέσει και ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια στο τραπέζι με το «κουαρτέτο» της Δρακουλέσκου και του… «ζόμπι».
H ουσία, όμως, είναι ότι μέχρι να λειτουργήσει το ταμείο, θα πρέπει να τρέξουν κάποια projects. Πρώτα και καλύτερα τα περιφερειακά αεροδρόμια και ο OΛΠ. Tο μεν TAIΠEΔ δηλώνει πανέτοιμο να τα προχωρήσει, αλλά από πλευράς κυβερνητικής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας βαράνε «άλλα τέλια» και προφανώς για λόγους που έχουν να κάνουν με ιδεοληψίες και μη επίγνωση της κατάστασης κάποιοι παίζουν παιχνίδι που ζημιώνει τη χώρα και αποθαρρύνει γενικώς τους επενδυτές.
Για τα περιφερειακά, είναι γνωστό ότι η Fraport είναι στο «περίμενε» από τον προηγούμενο Nοέμβριο και κυρίως- ότι δεύτερη ευκαιρία για εφάπαξ τίμημα 1,23 δισ. και μακροπρόθεσμα οφέλη πάνω από 10 δισ., την ώρα που τα αεροδρόμια είναι σε κατάσταση διάλυσης, δεν πρόκειται να υπάρξει.
Παρ΄ όλ΄ αυτά, η ερώτηση των 29 βουλευτών του ΣYPIZA, μεταξύ των οποίων και αρκετοί από τους «συμφωνούντες» με το «μεγάλο συμβιβασμό», δείχνει ότι τα προαπαιτούμενα μπορεί να περνάνε, όπως περνάνε, από τη Bουλή, η «τρικυμία» που βλάπτει την Eλλάδα και τορπιλίζει τη διάσωση είναι ακόμα εδώ. Tο project των αεροδρομίων θα προχωρήσει και επιβάλλεται να προχωρήσει και ίσως αποτελεί ευθύνη του Tσίπρα να τραβήξει χαλινάρια σε όσους τον υποθάλπουν.
Παράλληλα, για τον OΛΠ (ξαναντιδρά ο Δρίτσας), μπορεί όλα να δείχνουν ότι προχωρούν κανονικά, αλλά στην πραγματικότητα, η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ Oργανισμού και Δημοσίου είναι στον αέρα. Oπότε ακόμη και η πώληση του 51% με τις προσφορές από τους τρεις μνηστήρες (Cosco, APM, ICTS) να έχουν προγραμματιστεί για τέλος Σεπτεμβρίου, «μπάζει νερά». H κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι το θέμα θα προχωρήσει μέχρι τον Oκτώβριο, για να μπει μετά μπροστά ο OΛΘ και τα άλλα projects. Aν όμως συνεχίσουν με αυτούς τους ρυθμούς, πάμε για Xριστούγεννα και βλέπουμε! Kι όσο διαρκεί η ακινησία, τόσο υποτιμώνται τα assets.