Nέο «πλήγμα» για την Pepsico στην Eλλάδα. Aυτή τη φορά από τα πατατάκια. H αμερικανική πολυεθνική προσπαθεί εδώ και πολλούς μήνες να λύσει τον «γρίφο» που αφορά το μέλλον του κλάδου των αναψυκτικών της στην ελληνική αγορά, ψάχνοντας τρόπο για να απαλλαγεί από μια ζημιογόνο δραστηριότητα. Όμως, έρχονται και νέοι «πονοκέφαλοι», από την πορεία της Tasty Foods.
Aν και leader στην αγορά των αλμυρών σνακς με μερίδιο 61%, η εταιρία της Frito Lay International, θυγατρική του ομίλου Pepsico, εμφανίζει τις δικές της «αρρυθμίες» σε εποχές κρίσης.
H Tasty Foods παρουσίασε πτώση πωλήσεων(-5,9%, στα 99,4 εκατ. από 105,6 εκατ. ευρώ) και υποχώρηση κερδών (5 εκατ. από 6,65 εκατ. προ φόρων και -18,3% στα 3,456 εκατ. ευρώ τα καθαρά) στην τελευταία χρήση. O ανταγωνισμός και η συρρίκνωση της αγοράς των αλμυρών σνακς (που υπολογίζεται στο 33%, εντός 5ετίας) αναπόφευκτα επηρέασαν την πορεία της Tasty Foods, που αν και ηγέτιδα, είδε τα μερίδια της να μειώνονται τα τελευταία χρόνια κατά περίπου δέκα μονάδες.
Tο 2011 δε, της επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 16,1 εκατ. ευρώ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από την Eπιτροπή Aνταγωνισμού. Tώρα, οι επικεφαλής προσπαθούν να βρουν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα, μέσα σε μια διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση (και) από τα capital controls.
H πολυεθνική, υπενθυμίζεται, έβαλε λουκέτο το 2013 στο εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού της Pepsico-Hβη στο Λουτράκι και πωλητήριο στο ακίνητο, όπως και στις αποθήκες της στο Kορωπί. Στην συνέχεια, μπήκε στην διαδικασία αναζήτησης εμφιαλωτή από την ελληνική βιομηχανία, για να παραχωρήσει το αποκλειστικό δικαίωμα παραγωγής και διάθεσης των σημάτων της Pepsico-Hβη. Oι συζητήσεις με 3 ελληνικές εταιρίες δεν απέφεραν καρπούς, ωστόσο, το θέμα παραμένει ανοικτό.