Διπλάσιο οικονομικό κόστος και καθυστερήσεις στη λειτουργία των σκαφών τους, θα αντιμετωπίσουν τελικά οι ιδιοκτήτες τουριστικών ημερόπλοιων, καθώς αναγκάστηκαν να οδηγηθούν στο ρωσικό νηογνώμονα, προκειμένου να πάρουν το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τιμές που ίσχυαν για τους ιδιοκτήτες των ημερόπλοιων οι οποίοι έπαιρναν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από τον ελληνικό νηογνώμονα, ξεκινούσαν από τα 1.800 ευρώ ενώ στο ρωσικό ξεκινούν από τις 18.000 ευρώ και φτάνουν έως τις 24.000 ευρώ ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους.
Σημειώνεται ότι ο ελληνικός νηογνώμονας δεν μπορεί να καλύψει τα τουριστικά ημερόπλοια που ανήκουν στη συνθήκη ΕUROSOLAS (Ευρωπαϊκή Συνθήκη για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας), καθώς η αρμόδια αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή του έχει απαγορεύσει να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στα ποντοπόρα πλοία, αν δεν καλύψει τις 6 παρατηρήσεις που του έχουν δοθεί έως τον Ιούνιο. Ο ελληνικός νηογνώμονας με χθεσινή υπουργική απόφαση μπορεί να δίνει πιστοποητικά αξιοπλοΐας μόνο σε σκάφη που ανήκουν στην εθνική νομοθεσία έως 500 κόρους.
Ένα επιπλέον πρόβλημα για τους ιδιοκτήτες των τουριστικών ημερόπλοιων είναι και ο χρόνος που τους πιέζει ασφυκτικά λόγω της τουριστικής περιόδου. Σημειώνεται ότι από το ρωσικό νηογνώμονα θα περάσουν για επιθεώρηση περίπου 65 ημερόπλοια και τουλάχιστον 40 οχηματαγωγά ανοιχτού τύπου, κάτι που απαιτεί χρόνο. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, τα τουριστικά ημερόπλοια δεν τα δέχονται οι υπόλοιποι νηογνώμονες καθώς πολλά από τα σκάφη αυτά δεν πληρούν το όριο ηλικίας που θέτουν οι ξένοι νηογνώμονες ή δεν είναι κατασκευασμένα από την αρχή σύμφωνα με τους κανονισμούς τους δικούς τους.
Ένα επιπλέον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί ιδιοκτήτες τουριστικών ημερόπλοιων είναι ότι δεν μπορούν να υπογράψουν τα ναυλοσύμφωνα με τουριστικά γραφεία ή εταιρείες τουριστικές εάν πρώτα δεν εξασφαλίσουν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας.
Σε κάθε τουριστικό ημερόπλοιο απασχολούνται τουλάχιστον 7 άτομα.
Διαβάστε επίσης: «Αέρας στα πανιά» του Νηογνώμονα από το Υπουργείο – Τα προβλήματα με την Ε.Επ.