Καμπανάκια για νέα οικονομική κρίση στο Ντουμπάι
Ποιος μπορεί να ξεχάσει την απίστευτη εικόνα που παρουσίαζε το αεροδρόμιο του Ντουμπάι πριν από πέντε χρόνια, όταν το εμιράτο χτυπήθηκε από την οικονομική κρίση: Το πάρκινγκ είχε γεμίσει από πανάκριβες Porsche και Ferrari, που μάζευαν σκόνη, καθώς οι καταχρεωμένοι ξένοι ιδιοκτήτες τους είχαν παρατήσει τα πάντα και είχαν φύγει όπως-όπως από το Ντουμπάι, σε μία προσπάθεια να αποφύγουν την αυστηρότητα του τοπικού νόμου, που προβλέπει ποινή φυλάκισης για όσους αδυνατούν να αποπληρώσουν όσα χρωστούν.
Τώρα, κάποιοι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι το εμιράτο ενδέχεται να ζήσει και νέα κρίση, εξαιτίας της βουτιάς των τιμών του πετρελαίου. Μπορεί το ίδιο το Ντουμπάι να μην έχει και πάρα πολύ πετρέλαιο, όμως, η οικονομία του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον πλούτο και την οικονομική δραστηριότητα στα γειτονικά Άμπου Ντάμπι, Σαουδική Αραβία, Κατάρ και Κουβέιτ.
Αυτές οι υπερδυνάμεις της ενέργειας δημιουργούν την οικονομική δραστηριότητα που συντηρεί το μεγάλο τομέα των υπηρεσιών του Ντουμπάι, το οποίο έχει εξελιχθεί σε ένα σημαντικό κέντρο μεταφορών για την περιοχή. Όταν το πετρέλαιο κυμαινόταν στα 100 δολάρια το βαρέλι, αυτό το οικονομικό μοντέλο λειτουργούσε μια χαρά. Οι ξένες εταιρίες μετέφεραν περισσότερους από τους υπαλλήλους τους στο Ντουμπάι και έτσι δημιουργούσαν ζήτηση και σε άλλους κλάδους, όπως το real estate, η τραπεζική ή η ψυχαγωγία και τα ταξίδια.
Όμως, με το πετρέλαιο στα 50 δολάρια και κάποιους αναλυτές να προειδοποιούν και για πολύ χαμηλότερες τιμές, η οικονομία του Ντουμπάι αρχίζει να μοιάζει και πάλι εξαιρετικά εύθραυστη. Το ΔΝΤ προειδοποίησε ότι το εμιράτο έχει αρχίσει να συσσωρεύσει χρέη και πάλι, με το συνολικό χρέος να υπολογίζεται στο 102% του ΑΕΠ. Και οι συναλλαγές στα ακίνητα μειώθηκαν σχεδόν κατά 70% το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σε μια ένδειξη ότι ένας βασικός πυλώνας για την τοπική οικονομία επιβραδύνει με ταχείς ρυθμούς.