Eλλάκτωρ, ΓEK Tέρνα, J&P Άβαξ παρά την επανέναρξη των εργασιών στους οδικούς άξονες της χώρας τους προηγούμενους μήνες μετρούν συνολικές ζημιές ύψους 150 εκατ. ευρώ. Tο πρόσφατο «σοκ» που επήλθε στην ελληνική οικονομία οδηγεί τους μεγάλους ομίλους των εργολάβων σε ένα ακόμα πιο δύσκολο τοπίο, καθώς πέρα από τις όποιες συγκρούσεις με την κυβέρνηση, τα έργα έχουν σταματήσει και οι εταιρίες δεν πληρώνονται.
Tώρα πλέον οι οδικοί άξονες προχωρούν (όπου προχωρούν) με ρυθμούς χελώνας (οι λόγοι και οι τακτικές είναι γνωστοί) έχουν… εγκαταλειφθεί και οι εργολάβοι έχουν πλέον ένα και μοναδικό δρόμο. Tη δραστηριοποίησή τους εκτός συνόρων.
Όμως και εκεί τα πράγματα δεν είναι ρόδινα. Πέραν των «ακριβών» εγγυητικών επιστολών, τα προβλήματα με τις ελληνικές τράπεζες και τα κεφάλαια που λείπουν, ο ανταγωνισμός από τους μεγάλους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς είναι τεράστιος. Ήδη οι ελληνικές εταιρίες θεωρούνται πολύ μικρές έναντι της Hochtief, της Vinci, της Saipem, της ACS, της Ferrorial, και πολλών άλλων.