Το ημερολόγιο έγραφε 1997 όταν τα αδέλφια Μπουτάρη, Γιάννης και Κωνσταντίνος αποφάσισαν μετά από μια «συμβίωση» σχεδόν επτά ετών στην οικογενειακή επιχείρηση «Μπουτάρης Οινοποιητική» να ακολουθήσουν αυτόνομες πορείες. Οι επιχειρηματικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν, αλλά και οι έντονοι χαρακτήρες και των δύο έπαιξαν τον δικό τους ρόλο στην απόφασή τους, όπως υποστηρίζουν επιχειρηματικοί κύκλοι. Στο σήμερα, τόσο ο Κωνσταντίνος Μπουτάρης με τη Μπουτάρης Οινοποιητική, όσο και ο Γιάννης Μπουτάρης με το «Κτήμα Κυρ-Γιάννη» έχουν να αντιμετωπίσουν και πάλι δυσκολίες.
Σε μια χρονική περίοδο που η οικονομική κρίση έχει επιφέρει υποχώρηση της κατανάλωσης κρασιού και αλκοολούχων ποτών κατά 30% και ο ανταγωνισμός στα ράφια είναι έντονος, οι εταιρίες τους «βλέπουν» τα μεγέθη τους να έχουν υποστεί πλήγμα. Η Μπουτάρης Οινοποιητική πέρυσι παρουσίασε ζημίες 1,9 εκ. ευρώ. Αλλά και το «Κτήμα Κυρ- Γιάννη» του δημάρχου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, μπορεί να κατάφερε να επιστρέψει σε κέρδη (μόλις 49.000 ευρώ βέβαια), όμως, παλαιότερα έτη κατέγραψε σημαντικές απώλειες, με συνέπεια να έχει συσσωρευτεί ζημιά 1,6 εκ. ευρώ. Και οι δύο προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα δυνατά brands κρασιού που διαθέτουν στο χαρτοφυλάκιο τους για να προσελκύσουν καταναλωτές. Το «Κτήμα Κυρ-Γιάννη» το Γιαννακοχώρι, Δύο Ελιές, 4 Λίμνες, Λευκή Παράγκα κ.α. Η Μπουτάρης Οινοποιητική τα Ξινόμαυρο, Μοσχοφίλερο, Αγιωργίτικο, Βηλάνα κ.α.
Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ
Κοινή συνισταμένη της στρατηγικής των αδελφών Μπουτάρη, που έχουν δώσει πλέον αυξημένες αρμοδιότητες στα παιδιά τους, είναι η εξωστρέφεια. Στόχος της «Κτήμα Κυρ- Γιάννη» είναι να αυξηθούν οι πωλήσεις εκτός συνόρων από το 20% σήμερα στο 40% και να γίνει το κρασί της γνωστό σε περισσότερες από 40 χώρες, κάτι που απαιτεί διπλασιασμό της παραγωγής από 600.000 φιάλες που είναι σήμερα, ένα σχέδιο με ορίζοντα 10ετίας.
Από την άλλη και η Μπουτάρης Οινοποιητική έχει εξαγωγική δραστηριότητα σε πάνω από 40 χώρες. Και οι δύο παρόλ’ αυτά έχουν ρίξει το βάρος τους στην τοποθέτηση των προϊόντων τους στην Κίνα και στην προσπάθειά τους να… ευφράνουν την καρδιά των Κινέζων καταναλωτών. Αμφότερες οι εταιρίες έχουν υπογράψει συμφωνία με τη μεγαλύτερη κρατική εταιρία τροφίμων και ποτών της χώρας του Κόκκινου Δράκου, την COFCO από πέρυσι το καλοκαίρι, προσδοκώντας να «τρυγήσουν» οφέλη το επόμενο διάστημα.
Ο Κωνσταντίνος Μπουτάρης πέρυσι είδε τις πωλήσεις στην Κίνα να διαμορφώνονται σε €156.000 και το α’ τρίμηνο σε €62.000. Ο δρόμος βέβαια, είναι ακόμη μακρύς, μέχρι τον στόχο των 50 εκατ. δολ. σε βάθος πενταετίας (ως το 2019), όμως, ποντάρει πολλά στη συμφωνία με την COFCO και άλλους μεγάλους εμπορικούς οίκους.
Σε παράλληλη πορεία στην Κίνα και ο Γιάννης Μπουτάρης, όπου για φέτος έχει τεθεί ο στόχος να «πέσουν» στην αγορά πάνω από 1 εκατ. φιάλες με την ετικέτα «Οινοποιΐα Celeste» με το εκλεκτό κρασί που παράγεται από τα αμπέλια των 1.200 στρεμμάτων στο Γκανσού. Η επένδυσή του στη χώρα του Δράκου είναι ύψους 10- €15 εκ. σε βάθος 6ετίας, ενώ η συμφωνία με Mogao, η οποία διαθέτει δίκτυο 1.000 καταστημάτων, επιτρέπει να έχει μια «καλή» θέση τα κρασιά Μπουτάρη.