Το φλέρτ με το 17% ανοίγει το δρόμο στη Socar
Μονόδρομος θεωρείται η εξαγορά του 17% του ΔΕΣΦΑ από ευρωπαϊκούς ενεργειακούς ομίλους, ώστε η πώληση του υπόλοιπου 49% (από το αρχικό 66%) στην αζέρικη SOCAR να βγάλει τη διαδικασία από το αδιέξοδο στο οποίο έχει μπει τα τελευταία δύο χρόνια.
Μάλιστα, σε αυτό το κλίμαι κινείται και ο βελγικός Τύπος, ο οποίος επικαλούμενος το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στις Βρυξέλλες, αποκαλύπτει το ενδιαφέρον της βελγικής Flyxys, ώστε να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή αυτή μπορεί να περιοριστεί σε μικρό ποσοστό μέσω μετόχου της, κρατικού ασφαλιστικού οργανισμού.
Το σενάριο το οποίο εξετάζεται, είναι η πραγματοποίηση της επένδυσης έμμεσα, και συγκεκριμένα δια της Ομοσπονδιακής Εταιρείας Συμμετοχών και Επενδύσεων (Société Fédérale de Participations et d’Investissement – SFPI), η οποία είναι μέτοχος της Fluxys (μετέχει με 2,1% στο κεφάλαιο της Fluxys) και αποτελεί τον χρηματοοικονομικό και επενδυτικό βραχίονα του βελγικού κράτους.
Ο βελγικός Τύπος τοποθέτησε την ενδεχόμενη χρηματοοικονομική συμμετοχή της SFPI στο κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ σε περίπου 30 εκατ. ευρώ (μερίδιο πλησίον του 5%), υπονοώντας ότι θα απαιτηθούν και πρόσθετα επενδυτικά κεφάλαια προκειμένου το ύψος της συνδυασμένης ευρωπαϊκής συμμετοχής στον ΔΕΣΦΑ να φθάσει το επιθυμητό 17%.
Ως ενδιαφερόμενες εταιρείες, για μικρά ποσοστά στο ΔΕΣΦΑ, αναφέρονται επίσης οι ιταλικές Snam και Infrastrutture Transporto Gas, η ισπανική Enagas που μετέχει και στον αγωγό ΤΑΡ, η ολλανδική Gasunie και η ρουμανική Transgaz.