Την απόφαση απαγόρευσης έλαβε το Ελβετικό Υπουργείο Μεταφορών, που μεταξύ άλλων αναφέρει πως πιθανόν θα επηρεαστούν οχήματα 1.2lt, 1.6-lt και 2.0-lt των VW, Audi, Seat και Skoda.
Η απαγόρευση δεν αφορά οχήματα προδιαγραφών Euro 6 και οχήματα που ήδη κυκλοφορούν. Επιπλέον οι Ελβετοί προχώρησαν σε σύσταση ειδικής ερευνητικής ομάδα για την υπόθεση. Ταυτόχρονα στην Ιταλία θα γίνουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε 1000 πετρελαιοκίνητα οχήματα, στη Γαλλία σε 100, στον Καναδά θα ελεγχθούν 100,000 πετρελαιοκίνητα Volkswagen και Audi ενώ έρευνες ξεκίνησαν η Νορβηγία και η Ινδία.
Μιλώντας σχετικά ο νέος ceo της VW, Ματίας Μίλερ σημείωσε: «Σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα ασφάλειας των πελατών μας. Θα είμαστε πλέον πιο αυστηροί στην τήρηση των προδιαγραφών. Στόχος μας να συνεχίσουν όσοι οδηγούν τα οχήματά μας να νιώθουν σιγουριά και ευχαρίστηση. Τουλάχιστον 80 εκ άνθρωποι σ’ όλο τον πλανήτη οδηγούν δικά μας αυτοκίνητα».
Όπως έχει παραδεχτεί η VW το κρυφό λογισμικό υπάρχει σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα απ’ αυτά.
Την ίδια στιγμή στις ΗΠΑ το Νομικό Τμήμα (US Department of Justice, DoJ) συνεργάζεται πλέον με το Περιβαλλοντικό (US Environmental Protection Agency’s EPA) στην έρευνα για το θέμα της VW.
Στη χώρα μας από 1η Σεπτεμβρίου δεν ισχύει το όφελος της απόσυρσης για τα οχήματα προδιαγραφών Euro 5 και επιπρόσθετα τα οχήματα αυτά επιβαρύνονται με διπλάσιο τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ).