Νέες δημοσιογραφικές αποκαλύψεις πλήττουν ακόμη περισσότερο την αξιοπιστία της Volkswagen.
Γιατί η διοίκηση του ομίλου δεν πήρε στα σοβαρά τις προειδοποιήσεις που γνώριζε, κατά τα φαινόμενα, εδώ και πολύ καιρό; διερωτάται η Deutsche Welle.
Σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέουν από τον Τύπο, η VW γνώριζε από καιρό ότι η παραποίηση των τιμών καυσαερίων είναι ποινικό αδίκημα. Ένα άλλο δημοσίευμα αναφέρει ότι η Bosch είχε και εκείνη από την πλευρά της προειδοποιήσει να μην γίνεται χρήση της συγκεκριμένης απαγορευμένης τεχνολογίας.
Είχε ενημέρωση από καιρό
Συγκεκριμένα, η Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung επικαλούμενη πηγές από το εποπτικό συμβούλιο αποκαλύπτει ότι ένας συνεργάτης ήδη από το 2011 είχε επιστήσει την προσοχή στον όμιλο ότι η χρήση του λογισμικού που «διαβάζει» τις τιμές καυσαερίων και κατεβάζει προς τα κάτω τη δύναμη της μηχανής, θα μπορούσε να είναι παράνομη. Η πληροφορία προέρχεται από εσωτερική έκθεση επιθεώρησης, που τέθηκε υπ’ όψιν του εποπτικού συμβουλίου την περασμένη Παρασκευή.
Παράλληλα, η κυριακάτικη έκδοση της Bild γράφει ότι από εσωτερικές έρευνες βρέθηκε έγγραφο της εταιρείας εξαρτημάτων αυτοκινήτων Bosch προς τη VW από το 2007, με το οποίο την προειδοποιεί ότι το συγκεκριμένο λογισμικό δικής της τεχνολογίας είναι μόνο για δοκιμές και όχι για την κανονική κίνηση του αυτοκινήτου. Σημειώνει μάλιστα ότι η χρήση του είναι παράνομη.
Εκπρόσωπος της VW δεν θέλησε να σχολιάσει τα δημοσιεύματα, επικαλούμενος τις τρέχουσες έρευνες.
Αποκαλύψεις και για τη γερμανική κυβέρνηση
Την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους δεν είχαν συνέπειες οι προειδοποιήσεις, καθώς και ποια στελέχη της VW ήταν ενήμερα, η ΚΒΑ, η κρατική υπηρεσία που είναι αρμόδια για την άδεια κυκλοφορίας των μοντέλων, ζητά από τη Volkswagen να καταθέσει εντός των επόμενων δέκα ημερών δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Σε περίπτωση που η εταιρεία δεν είναι σε θέση να εγγυηθεί ότι τα προβληματικά αυτοκίνητα θα τηρούν μελλοντικά τους κανονισμούς εκπομπής ρύπων, η ΚΒΑ θα αναγκασθεί να αποσύρει την άδεια κυκλοφορίας για τα εν λόγω μοντέλα.
Παράλληλα με αυτή τη συζήτηση ερωτηματικά προκαλεί η στάση της γερμανικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην κυριακάτικη Welt, το Βερολίνο προσπαθεί να καθυστερήσει την εφαρμογή μιας νέας αξιόπιστης μεθόδου ελέγχου των ρύπων αυτοκινήτων, όπως αυτή έχει αποφασιστεί από την Ε.Ε.
Επικαλούμενη εσωτερικό κυβερνητικό έγγραφο η εφημερίδα υποστηρίζει ότι η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει να μεταθέσει την έναρξη της δοκιμαστικής περιόδου νέων μεθόδων από το 2017 στο 2021.