Η αποκάλυψη του σκανδάλου της Volkswagen και η κρίση αξιοπιστίας προς τον όμιλο θα μπορούσε να οδηγήσει σε αλλαγή νοοτροπίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και να δώσει ώθηση στην ηλεκτροκίνηση, όπως εκτιμά ο οικονομολόγος Στέφαν Μπράτσελ.
Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας συμφωνούν ότι μακροπρόθεσμα ο κλάδος οδηγείται βαθμιαία προς την ηλεκτροκίνηση και τις κυψέλες καυσίμου, επεσήμανε στην Deutsche Welle ο Στέφαν Μπράτσελ, οικονομολόγος και ειδικός στον τομέα της αυτοκίνησης. Το μόνο που μένει να διευκρινιστεί, όπως τονίζει, είναι πόσο γρήγορα θα συντελεστεί αυτή η μετάβαση στις νέες τεχνολογίες για την αυτοκίνηση.
Αξιολογώντας τις προόδους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Μπράτσελ δήλωσε ότι «ενδεχομένως άργησε πολύ να γίνει η αρχή στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της υβριδικής τεχνολογίας. Σε αυτούς τους τομείς άλλοι κατασκευαστές έχουν προοδεύσει αισθητά περισσότερο και τώρα πρέπει να καλυφθεί η απόσταση. Μακροπρόθεσμα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν αποτελεί συνετή στρατηγική. Η κρίση (σ.σ. στην Volkswagen) μπορεί να αποτελέσει τώρα αφορμή για μια ενισχυμένη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση».
«Έχασε το τρένο των εξελίξεων στην ηλεκτροκίνηση η Γερμανία»
Ο Στέφαν Μπράτσελ παρατήρησε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχασε το «τρένο» των εξελίξεων στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ωστόσο εκτίμησε ότι το χαμένο έδαφος μπορεί υπό προϋποθέσεις να καλυφθεί.
«Εκτιμώ ότι σε ένα διάστημα 10 ετών, εφόσον κατασκευαστές και προμηθευτές δουλέψουν τώρα με συντονισμένες προσπάθειες, ενδεχομένως και με τη στήριξη του κράτους, υπάρχει η δυνατότητα να ξαναφέρουμε πίσω στη Γερμανία την τεχνολογία των μπαταριών», τόνισε ο Γερμανός ειδικός.
Volkswagen: Η στρατηγική για τη διαχείριση του σκανδάλου
Με αφορμή το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen, ο Μπράτσελ παρατήρησε ότι «στη Γερμανία υπήρχε επί πολλά χρόνια μια κουλτούρα αδιαφορίας» σε ό,τι αφορά τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα και αυτό, όπως είπε, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις από λέσχες αυτοκινήτου και ανεξάρτητες περιβαλλοντικές οργανώσεις ότι οι τιμές ρύπων στις δοκιμές διαφέρουν αισθητά από τις πραγματικές.
Σύμφωνα με τον Γερμανό οικονομολόγο, το σκάνδαλο που βύθισε τη VW στην μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας της ανοίγει και ένα «παράθυρο» ευκαιρίας. Όπως είπε, «θεωρώ ότι τα γεγονότα των τελευταίων ημερών θα πρέπει να οδηγήσουν τόσο στο βιομηχανικό όσο και στο πολιτικό πεδίο σε μια αλλαγή αντίληψης».