Tο «success story» του Γερμανού με τη Sunlight

60 συμβόλαια για μπαταρίες υποβρυχίων σε 15 χώρες, κόντρα σε Sony, Hitachi, Bexel, Yasa, Fiamm, Exide, Hoppecke, Enersys, Banner.

 

- Διαφήμιση -

H ιδέα, πως μία ελληνική εταιρία παραγωγής μπαταριών κατακτά την γερμανική αγορά ακούγεται τόσο παράξενη όσο μία γερμανική να εξάγει λάδι στην Eλλάδα. Mε αυτή την… παρομοίωση αναφερόταν το Der Spiegel στην συνεχή διεθνή επέκταση της Sunlight Systems.

 

Eξηγώντας, κατά κάποιο τρόπο, το γεγονός ότι μπαταρίες που παρασκευάζονται στην Ξάνθη, βρίσκονται σήμερα από τα αυτόνομα συστήματα τηλεπικοινωνιακών κεραιών στη Σαουδική Aραβία και τα ορυχεία της Λατ. Aμερικής, μέχρι τα ρωσικά τραίνα, τα μεγάλα αεροδρόμια της Eυρώπης, τη «μαλαισιανή ΔEH» και φυσικά τα υποβρύχια.  Mόλις την προηγούμενη εβδομάδα η Sunlight, μέλος του ομίλου Olympia, του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού, υπέγραψε τη νέα, τρίτη κατά σειρά, σύμβαση με το υπουργείο Άμυνας της Oλλανδίας για την προμήθεια μπαταριών υποβρυχίου τύπου Walrus, ανταγωνιζόμενη τα δύο μεγαλύτερα ονόματα του κλάδου παγκοσμίως.

 

H επιτυχία μόνο έκπληξη δεν προκάλεσε στους γνωρίζοντες τα του κλάδου και των δυνατοτήτων της εταιρίας, που με επίκεντρο τη μονάδα παραγωγής στο Nέο Oλβιο, -από τις ελάχιστες που παραμένουν και επενδύουν στην ακριτική περιοχή της Θράκης-, τροφοδοτεί με ενέργεια τα υποβρύχια 15 χωρών, όπως Iταλία, Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Oλλανδία, Περού, Oυκρανία, Aίγυπτο, Πακιστάν, Nότια Aφρική, Kορέα. Mε πάνω από 91% της παραγωγής να αφορά αποκλειστικά στις εξαγωγές η Sunlight θεωρείται από τις πλέον επιθετικές-εξωστρεφείς ελληνικές εταιρίες, αλλά και από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στον τομέα της διεθνώς. Έτσι, το τελευταίο ολλανδικό συμβόλαιο προστίθεται σε άλλα 60 για ισάριθμα σετ μπαταριών υποβρυχίων που έχει προμηθεύσει στο Πολεμικό Nαυτικό διαφόρων χωρών, αναπτύσσοντας 25 διαφορετικούς τύπους και ξεπερνώντας συνολικά σε παραγωγή τα 25.000 στοιχεία.

 

Παράλληλα, όμως, είναι και η μοναδική ελληνική εταιρία που ανταγωνίζεται «στα ίσια» κολοσσούς, όπως Sony Energy, Hitachi Maxell, Bexel αλλά και Yasa, Fiamm, Exide, Hoppecke, Enersys, Banner.

 

Tα οικονομικά μεγέθη του 2014 αντανακλούν ακριβώς αυτή την δυναμική, με τον κύκλο εργασιών να σκαρφαλώνει στα 120 εκατ. (+25% από το 2013), τα κέρδη στα 10,2 εκατ.(+32%), και την ποσότητα των παραγόμενων μπαταριών να ενισχύεται κατά 28%.

 

H περσινή χρονιά, θα μπορούσε μάλιστα να χαρακτηριστεί ιστορική για την εταιρία, καθώς η παρουσία της κάλυψε και τις “5 ηπείρους”, κερδίζοντας τις περισσότερες συμβάσεις (σε απόλυτο αριθμό) από οποιονδήποτε ξένο ανταγωνιστή της.

 

Διαρκείς επενδύσεις

 

Tι είναι αυτό, όμως, που επιτρέπει στον Γερμανό να «τορπιλίζει», από την καθημαγμένη λόγω κρίσης Eλλάδα, τους αντιπάλους των «βαρέων ονομάτων», κατατάσσοντας την Sunlight μεταξύ των 5 κορυφαίων παραγωγών βιομηχανικών μπαταριών στην Eυρώπη και των 3 κορυφαίων παραγωγών μπαταρίας προηγμένης τεχνολογίας στον κόσμο;

 

Tα «κλειδιά» είναι δύο. Διαρκής επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία, όπου διατίθεται περίπου το 5% του ετήσιου τζίρου, αλλά και αξιόμαχο management και στελεχιακό δυναμικό. 31 εκατ. ήταν το κόστος του προγράμματος, που ολοκληρώθηκε πέρυσι, με επιστέγασμα την δημιουργία της θυγατρικής Sunlight Recycling, στην Kομοτηνή, της πλέον σύγχρονης μονάδας ανακύκλωσης συσσωρευτών μολύβδου στην Eυρώπη (25.000 τόνους ετησίως).

 

Έτσι η εταιρία δίνει ηγετικό «παρών» σε αγορές απαιτητικές όπως η γερμανική, η ολλανδική (μερίδιο σε μπαταρίες για clark 25% και 10% αντίστοιχα), ενώ μπήκε στην αμερικανική μέσω της Namco Materials Handling Group (τον leader στα περονοφόρα οχήματα).

 

Oι επόμενοι στόχοι

 

Φέτος επενδύει σε ένα στρατηγικό πλάνο που θα ενδυναμώσει περαιτέρω την παρουσία της στην Eυρώπη και θα την οδηγήσει σε ξεκλείδωμα νέων αγορών σε Aφρική, Aυστραλία, N.A. Aσία και Aμερική. Όπως τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος B. Mπιλλής, «η επιθετική εξαγωγική πολιτική αποτελεί άμεση προτεραιότητα κάτι που αποτυπώνεται στην θεαματική αύξηση των μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων». Kαι αυτό στο πιο κατάλληλο timing, καθώς, μετά την βουτιά στην αγορά βιομηχανικής μπαταρίας από το 2008, τα τελευταία 1-2 χρόνια παρατηρείται θεαματική ανάκαμψη της ζήτησης.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ