Στα Γραφεία των συνδικαλιστών οι συναντήσεις – Νέα παράσταση διαμαρτυρίας ΟΛΜΕ και ΔΟΕ σήμερα
Έκρυθμη παραμένει η κατάσταση στην Παιδεία, μετά τις χθεσινές διαδοχικές συναντήσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με τους εκπροσώπους των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, όπου οι συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν εν μέσω αντεγκλήσεων, φραστικών επιθέσεων και πολλών διακοπών.
Οι εκπαιδευτικοί ζήτησαν από τον υπουργό να δώσει άμεση λύση στο πρόβλημα των κενών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία και έθιξαν το ζήτημα της απώλειας εκατοντάδων διδακτικών ωρών -δύο προβλήματα που, μετά έναν μήνα από το άνοιγμα των σχολείων, υφίστανται ακόμη.
Αν και οι συναντήσεις του υπουργού με τους συνδικαλιστές γίνονταν μέχρι τώρα στο υπουργείο, χθες ο κ. Φίλης έλαβε την απόφαση να πάει ο ίδιος στα Γραφεία των συνδικαλιστών, σε ένδειξη της επιθυμίας του για διάλογο. Ωστόσο, οι συζητήσεις διακόπηκαν επανειλημμένα από ομάδα αδιόριστων εκπαιδευτικών που συνθηματολογούσαν υπέρ της άμεσης πρόσληψης προσωπικού στα σχολεία.
Οι συναντήσεις εκπροσώπων ΟΛΜΕ και ΔΟΕ αναμένεται να επαναληφθούν σήμερα, καθώς είναι προγραμματισμένη παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, με αίτημα εκ νέου συνάντηση με τον υπουργό.
Φίλης: Προτεραιότητά μας η Παιδεία
Ο κ. Φίλης επανέλαβε την θέση ότι η Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης η οποία υπόσχεται λύση εντός της τρέχουσας εβδομάδας. Ο υπουργός υπογράμμισε ότι το πρόβλημα με τα κενά είναι χρόνιο και δεν λύνεται από τη μία στιγμή στην άλλη. Ακολούθησε έντονος διάλογος για τα προβλήματα στα ειδικά σχολεία που ακόμα δεν έχουν προσωπικό.
Παρά το σκηνικό έντασης, ο υπουργός δεν έχασε την ψυχραιμία του και παραδέχθηκε το πρόβλημα με την μη πλήρωση των κενών θέσεων, ενώ υποσχέθηκε ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί για το θέμα της αξιολόγησης, ενώ τόνισε ότι δεν θα μοριοδοτηθεί η εθελοντική εργασία.
Ταυτόχρονα υποσχέθηκε ότι θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί από την επόμενη χρονιά και ανάλογα με τα οικονομικά της χώρας, ενώ μέσα στην εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι διορισμοί αναπληρωτών.
«Κάποιοι έδειξαν με τη στάση τους ότι δεν θέλουν διάλογο. Κάνουμε έκκληση να μην ισοπεδώσει κανείς την κατάσταση στη παιδεία γιατί έτσι απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο. Τα προβλήματα στα σχολεία είναι γνωστά και αντιμετωπίζουμε».
Και συνέχισε: «Τα κληρονομήσαμε τα κενά, δεν τα δημιουργήσαμε. Κάνουμε κατά προτεραιότητα τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας. Υπάρχουν κενά, όπως κάθε χρόνο, αλλά η γενικευμένη εικόνα ότι τα σχολεία δε λειτουργούν δεν είναι ακριβής. Η πρώτη μας μάχη είναι να προσλάβουμε αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες. Χιλιάδες καθηγητές βρίσκονται στις θέσεις τους. Τις επόμενες μέρες θα ολοκληρωθούν άλλες 6500 προσλήψεις. Ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τις 18500. Θα υπάρξουν κενά, ωστόσο είναι αντιμετωπίσιμα. Δεν υποστηρίζουμε ότι με τις προσλήψεις θα καλύψουμε το πρόβλημα της ανεργίας».
Ο κ. Φίλης υπογράμμισε: «Η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι τιμωριτική αξιολόγηση, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας, το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών.
Πολλές δραστηριότητες, πολιτιστικές, αθλητικές ακόμα και κοινωνικά φροντιστήρια γίνονται εθελοντικά πέρα από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών και των δασκάλων οι οποίοι εισπράττουν ως μοναδική ανταμοιβή την αναγνώριση του έργου τους διαμέσου της ματιάς των παιδιών.
Σε ό,τι αφορά τον εθελοντισμό, τόνισε: Δεν πρόκειται για μία ιστορία δούνε και λαβείν, αλλά άλλου τύπου. Η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο, από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγησης».
Τι υποστρίζει η ΔΟΕ
Από την πλευρά της, η ΔΟΕ παρουσίασε τα προβλήματα του κλάδου:
«Στη χώρα μας οι δαπάνες το 2015 για την Παιδεία αγγίζουν το 2% του ΑΕΠ. Η Ελλάδα είναι, και πάλι, από τις τελευταίες χώρες της ΕΕ σε δαπάνες για την εκπαίδευση. Τα ελάχιστα χρήματα που διατίθενται για την Παιδεία οδηγούν σε μαρασμό τη δημόσια εκπαίδευση.
Το ΔΣ της ΔΟΕ καλεί τη νέα κυβέρνηση (όπως είχε κάνει και με την προηγούμενη) να αυξήσει τώρα τις δαπάνες για την Παιδεία – μέχρι και 5% του ΑΕΠ, να μεριμνήσει για έκτακτο κονδύλιο ώστε να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων καθώς και για την ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην ΠΕ, τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται.
Πριν απ’ όλα όμως να καταβάλλει άμεσα η Τρίτη δόση της τακτικής επιχορήγησης προς τις σχολικές μονάδες οι οποίες αδυνατούν, πλέον, να ανταποκριθούν σε βασικές υποχρεώσεις.
Η ανεργία των εκπαιδευτικών διογκώνεται, αφού δεν έχουν προγραμματιστεί μόνιμοι διορισμοί. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχει άμεση ανάγκη για την πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών με μόνιμη σχέση εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία αποχώρησαν από την ΠΕ περίπου 9.000 εκπαιδευτικοί και προσλήφθηκαν μόνο 282.
Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς με κλειστά σχολεία, χιλιάδες κενά δίχως προοπτική κάλυψής τους και εκπαιδευτικούς που ενώ εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια φέτος θα μείνουν άνεργοι, είναι το θλιβερό αποτέλεσμα της ολέθριας πολιτικής επιλογής όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων να μην πραγματοποιούν διορισμούς μόνιμου προσωπικού αλλά να “επενδύουν” στη φθηνότερη και πιο βολική ελαστική μορφή εργασίας».