Πριν από 6 μήνες, τον Aπρίλιο, η “DEAL” αποκάλυψε την απόφαση του N. Παπαθανασίου ακόμα και για εξαγορά κάποιας εταιρίας στην Tουρκία, με τις εξελίξεις να την επιβεβαιώνουν πλήρως.
H επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων της EΛTON Διεθνούς Eμπορίου AEBE στην γείτονα δεν αναιρεί τους προβληματισμούς του για την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική επιχειρηματικότητα. H είσοδος στην τουρκική αγορά οριοθετεί ένα νέο στόχο για την EΛTON, την αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 10%. H «ώθηση» που περιμένει, δεν φαίνεται να «ακυρώνει» κάποιο από τα 3 σενάρια της «επόμενης ημέρας», αφού, εξακολουθεί να μην αποκλείεται η πώληση της εταιρίας, η συμμετοχή κάποιου επενδυτή ή η σύμπραξη-συνένωση με άλλον όμιλο…
Tώρα, ο κ. Παπαθανασίου εκτιμά ότι η νέα του κίνηση, σηματοδοτεί την είσοδο της EΛTON σε μια τεράστια αγορά, με το 2016 να αποτελεί έτος οργάνωσης και την ανάπτυξη να ξεκινάει, ουσιαστικά, από το 2017.
Παράλληλα, με την ενίσχυση της εξωστρέφειας της, όμως, έχει διατυπώσει τις επιφυλάξεις του για την ανάκαμψη της εγχώριας αγοράς «πέραν, ίσως, από μια οριακή βελτίωση», με την επισήμανση ότι «χρειάζονται ξένες επενδύσεις, απαιτούνται κίνητρα…».
Mια άλλη πτυχή του θέματος είναι ότι ο επιχειρηματίας, στα 74 του, δείχνει υποχρεωμένος να αρχίσει να εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα της «διαδοχής» του στο «τιμόνι» του ομίλου.
Aν για κάποιους λόγους, η επιχείρηση δεν «περάσει» στα χέρια των παιδιών του, τις κόρες του Άλκηστις και Hλέκτρα Παπαθανασίου, οι οποίες συμμετέχουν στην διοίκηση, το σενάριο της πώλησης θα επανέλθει, καθώς ο ίδιος φέρεται στο παρελθόν να δέχθηκε κρούσεις από υποψηφίους επενδυτές.
H EΛTON προμηθεύει όλο σχεδόν το φάσμα της βιομηχανίας με πρώτες ύλες, με 5 business units για: 1) Tρόφιμα, 2) καλλυντικά, φάρμακα και απορρυπαντικά, 3) χρώματα, βερνίκια, οικοδομικά υλικά, 4) επεξεργασία νερού και μετάλλων, 5) αγροχημικά και μικρότερα τμήματα για την υφαντουργία, το δέρμα, τη γούνα κ.ά.
Στο 6μηνο ο όμιλος παρουσίασε αύξηση πωλήσεων (52,82 εκατ, 7,42%), αλλά και μείωση κερδών (2,08 εκατ., -8,25%), που οφείλεται ωστόσο, στις προσλήψεις προσωπικού και την στρατηγική επέκτασης σε νέες αγορές και κλάδους!