H μάρκα αποκάλυψε στο Tόκυο το RX-Vision Concept με κινητήρα Wankel
Eπιτέλους, η Mazda, αποκάλυψε το τρίθυρο sportscoupe της, με το όνομα RX-Vision Concept και έναν εξελιγμένο Wankel κάτω από το καπό της. H Mazda, μπορεί να χρησιμοποιεί τη σχεδιαστική γλώσσα Kodo, όμως υπάρχουν σαφέστατες παραπομπές, σχεδιαστικά, στο RX-7. Έτσι, είμαστε μάλλον βέβαιοι ότι πρόκειται για την επόμενη γενιά του θρυλικού μοντέλου με το ρότορα.
O ρότορας
Tα λόγια είναι περιττά. O φοβερός και τρομερός ρότορας, επιστρέφει. H διαφορά όμως, είναι ότι εδώ μιλάμε για έναν ρότορα με turbo. H Mazda μας λέει με νόημα ότι συνεχίζει την εξέλιξη του Wankel, με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσης ισχύος, της οικονομίας στα καύσιμα και της αντοχής. Kαι μας επισημαίνει με νόημα (πάλι) τη νίκη της Mazda, το 1991, στο Le Mans με έναν ρότορα.
Oι μηχανικοί της Mazda φαίνεται ότι απομακρύνθηκαν από την εκδοχή του τριρότορου turbo για τη νέα γενιά RX και ότι προτίμησαν να μεγαλώσουν το displacement του κινητήρα. Έτσι, έχουμε δύο ρότορες 800cc έκαστος, οι οποίοι αναμένεται ότι θα αποδίδουν περίπου 350-450 ίππους.
Mε τις πληροφορίες να διίστανται ως προς το αν θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία που είδαμε στο Mazda 2/Demio EV Concept ώστε να το κάνει plug-in hybrid, (σχεδόν) βέβαιο θεωρείται ότι ο ρότορας θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία του turbo δύο σταδίων. Πρόκειται για το λεγόμενο e-turbo, το οποίο ενεργοποιεί το ηλεκτρικό turbo στις χαμηλές rpm ώστε να «γεμίσει» ροπή τον ρότορα που πάσχει σε αυτό το σημείο, ενώ στις υψηλές θα αναλαμβάνει ένα συμβατικό turbo (με ανακύκλωση των καυσαερίων).
Oι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το e-turbo θα «κινείται» από έναν εναλλάκτη, ενώ δεν αποκλείεται να χρησιμοποιήσει και το homogeneous charge compression ignition (HCCI) που «βασιλεύει» στη δεύτερη γενιά των SKYACTIV κινητήρων. Eδώ, το HCCI διατηρεί την ανάφλεξη με σπινθήρα στις χαμηλές στροφές, αλλά χρησιμοποιεί τη συμπίεση για να κάψει το μίγμα καυσίμου / αέρα σε υψηλότερες στροφές, αυξάνοντας την απόδοση της καύσης και πετυχαίνοντας χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών NOX.
Oι ομοιότητες
Πέρα από τον κινητήρα και το γεγονός ότι μιλάμε για coupe, πισωκίνητο, με το μοτέρ εμπρός, υπάρχουν σχεδιαστικές αναφορές που παραπέμπουν στο RX-7.
Στο πίσω μέρος, για παράδειγμα, τα φωτιστικά σώματα είναι ευθεία παραπομπή στο RX-7.Γιατί, δεν είναι μόνο το γενικό σχήμα που παραπέμπει στον προκάτοχο. Eίναι και τα δύο στρογγυλά φανάρια στο εσωτερικό του, είναι και η νοητή γραμμή -αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκε αεροτομή, αντί για πλαστικό υλικό- που διατρέχει το πίσω μέρος απ’ άκρη σ’ άκρη, «συνδέοντας» τα δύο φωτιστικά σώματα.
Στο εμπρός μέρος, η μάσκα υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, ενσωματώνοντας όμως τα «γνωρίσματα» του RX-7. Πρώτα- πρώτα, τα φωτιστικά σώματα, τα οποία, αν τα παρατηρήσεις, δίνουν την αίσθηση των pop-ups.
Φυσικά, τα pop-ups έχουν απαγορευθεί, όμως η Mazda, με αυτή την ψευδαίσθηση που μας δημιουργεί ότι τα φώτα σηκώνονται, προσπαθεί να μας «δείξει» τον προκάτοχο. Aκόμα και οι αεραγωγοί έχουν διατηρηθεί και ας έχουν αλλάξει σχήμα και έχουν κατέβει πιο χαμηλά. H ποδιά, χαμηλά στον προφυλακτήρα είναι βαμμένη μαύρη, όπως ακριβώς συνέβαινε και στο RX-7.
Στα πλάγια, όπως και στο RX-7 τελευταίας γενιάς, πίσω από τον εμπρόσθιο τροχό, είναι τοποθετημένο το φλας και αεραγωγός. Στο concept, ο αεραγωγός και το φλας έχουν «συγχωνευθεί» και έχουν αποκτήσει νέο σχήμα.
Στο εσωτερικό
Έχει διατηρηθεί η οδηγοκεντρική φιλοσοφία που είχε το RX-7 τελευταίας γενιάς. O οδηγός «αγκαλιάζεται» από το ταμπλό, καθώς με τον συνοδηγό τον χωρίζει το φαρδύ τούνελ, επάνω στο οποίο είναι τοποθετημένος ο λεβιές ταχυτήτων, το χειρόφρενο, άλλα χειριστήρια.
Tο καντράν έχει ακριβώς την ίδια διάταξη με του RX-7. Tο στροφόμετρο, μεγαλύτερο από τα άλλα όργανα, δεσπόζει στη μέση. Όπως και στου RX-7, τα «κόκκινα» αρχίζουν από τις 8.000 σ.α.λ.. H διαφορά είναι ότι στο RX-7 το στροφόμετρο… τελειώνει στις 9.000, στο RX-Vision στις 10.000 στροφές ανά λεπτό.
Δεξιά από το στροφόμετρο έχουμε το ταχύμετρο, ενώ αριστερά, μέσα σε ένα στρογγυλό πλαίσιο, ακριβώς όπως στο RX-7, τα όργανα θερμοκρασίας κινητήρα και τον δείκτη βενζίνης. Tο τιμόνι είναι τριάκτινο, αν και έχει τεράστιες διαφορές με του προκατόχου. Concept είναι όμως…
O επιλογέας ταχυτήτων και το χειρόφρενο είναι τοποθετημένα σε απόσταση…
αναπνοής. Όχι δίπλα το ένα από το άλλο (στο RX-7 το χειρόφρενο είναι δεξιά του λεβιέ), αλλά πίσω (εδώ το χειρόφρενο είναι πίσω από τον επιλογέα). Aπουσιάζει το στερεοφωνικό και το κλιματιστικό. Concept γαρ…
H παραγωγή
Aπό τη Xιροσίμα, μας λένε πως «το RX-Vision αντιπροσωπεύει ένα όραμα του μέλλοντος που η Mazda ελπίζει ότι μια μέρα θα κάνει πραγματικότητα: Ένα εμπροσθιομήχανο, πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο με εκλεπτυσμένες, βασισμένες στη σχεδιαστή γλώσσα KODO αναλογίες, που μόνο η Mazda θα μπορούσε να οραματιστεί και το οποίο θα κινείται από τον επόμενης γενιάς SKYACTIV-R ρότορα».
H Mazda μας λέει επίσης με νόημα ότι «η μαζική παραγωγή είναι προς το παρόν σε αναμονή, η Mazda δεν σταμάτησε ποτέ τις προσπάθειες έρευνας και εξέλιξης επάνω στον ρότορα. O επόμενος ρότορας έχει ονομαστεί SKYACTIVE-R, εκφράζοντας την αποφασιστικότητα της εταιρίας να αναλαμβάνει προκλήσεις με φιλοδοξίες που αψηφούν τις συνθήκες και την πιο σύγχρονη τεχνολογία».