Στο ΔΣ του ΟΛΠ θα δοθεί η νέα σύμβαση παραχώρησης όταν ολοκληρωθεί
Η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού δημοσίου, προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και όταν αυτό γίνει θα δοθεί και για παρατηρήσεις στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού.
Τα παραπάνω ανέφερε στέλεχος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας ότι η διαβούλευση για το συγκεκριμένο θέμα συνεχίζεται με διαρκή ενημέρωση προς στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας.
Το στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ εξήγησε, επίσης, ότι η σύμβαση αναθεώρησης που είναι σε διαρκή επεξεργασία, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μια ειδική φόρμα στο διαδίκτυο και στην οποία μπορούν να ενημερώνονται μόνο οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές (η κινεζική Cosco, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες), αλλά και να υποβάλλουν παρατηρήσεις πριν την επικείμενη αγορά του πλειοψηφικού πακέτου του οργανισμού.
Την ίδια ώρα πληροφορίες αναφέρουν, ότι η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τους τρεις υποψηφίους επενδυτές αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου το αργότερο, ενώ αυτοί που συνεχίζουν να επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για την επένδυση, είναι η κινεζική Cosco και η δανική APM Terminals.
Στο μεταξύ σε εξέλιξη είναι ο οικονομικός έλεγχος στον ΟΛΠ για τα οικονομικά στοιχεία του 2014 και του πρώτου εξαμήνου και εννιαμήνου του 2015.
Αναφορικά με την εκτίμηση της περιουσίας του Οργανισμού, ήδη εταιρεία συμβούλων έχει ξεκινήσει την αξιολόγηση που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε δύο εβδομάδες περίπου.
Σημειώνεται ότι για να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση παραχώρησης, η οποία με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί μια αρχή λιμένος (port authority), που θα ασκεί διοίκηση, και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
Ανάλογα με τις επενδύσεις που θα γίνουν στον ΟΛΠ από το νέο επενδυτή, θα διατεθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό μέχρι και το 67% συνολικά της επιχείρησης.