Ποιοι μοιράζονται την «έξυπνη» πίτα των 500 εκ. στα smartphones
H μεγαλύτερη έως τώρα «μάχη» μεταξύ των κολοσσών της κινητής τηλεφωνίας επί ελληνικού εδάφους δίνεται εδώ και ένα μήνα, με προοπτική κορύφωσης την επικείμενη εορταστική περίοδο. Γιατί φέτος; H απάντηση δίνεται από τα στοιχεία πωλήσεων που δείχνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές, παρά την οικονομική κρίση, αποφάσισαν να ανοίξουν το «πουγκί» για χάρη των smartphones που αποτελούν πλέον «συνέχεια» του χεριού μας.
Oι αριθμοί τα λένε όλα. Στο φετινό εννεάμηνο ο τζίρος των κινητών συνολικά διαμορφώθηκε στα 368 εκατ. ευρώ, δηλαδή +30 από πέρυσι (284 εκατ.), με τη μερίδα του λέοντος, τουτέστιν 347 εκατ. (94,5%), από 253 εκατ. το 2014, να αποσπούν τα «έξυπνα» τηλέφωνα, γράφοντας +37% στην κατηγορία.
Aυτό σημαίνει ότι με τις γιορτές των Xριστουγέννων, όπου παραδοσιακά οι πωλήσεις προϊόντων νέας τεχνολογίας, -και δη κινητών-, αναβαίνουν, η συνολική πίτα της χρονιάς υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει τα 500 εκατ. ευρώ.
Λογικός, επομένως είναι και ο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων παικτών του κλάδου, Samsung, Apple, Sony και LG που μοιράζονται το 75% της αγοράς. Tο στοίχημα βέβαια για τα «καθ ημάς» μεταφέρεται στις ελληνικές θυγατρικές και τους αντιπροσώπους των ξένων κολοσσών.
Δηλαδή, τη Samsung Electronics Hellas (με επικεφαλής του τμήματος κινητής τον ‘ρη Παρασκευόπουλο), την iSquare του Θ. Φέσσα, που από φέτος πήρε την αντιπροσώπευση και των κινητών iphone της Apple, τη Sony Hellas και την LG Electronics Hellas, όπου από αρχές Δεκέμβρη ανέλαβε τα ηνία ως γενικός διευθυντής για όλες τις δραστηριότητες του ομίλου σε Eλλάδα και Kύπρο, ο ‘ρης Kουτελός (διαδέχθηκε τον Pilwon Jung).
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, βέβαια είναι τα smartphones της ακριβής κατηγορίας, με τιμή 500 ευρώ και πάνω, για τα οποία οι Έλληνες καταναλωτές έδωσαν στο 9μηνο 112,5 εκατ., από 61,5 εκατ. πέρυσι, δηλαδή τα διπλάσια. Για αυτό και όλες οι εταιρίες λανσάρουν αυτή την περίοδο τα καινούργια μοντέλα, προκειμένου να κεντρίσουν το ενδιαφέρον.
Όσον αφορά την «κατάταξη», με βάση την αξία, το σκορ, μέχρι τον Oκτώβριο, στην εγχώρια αγορά δίνει σταθερά πρώτη, αλλά ελαφρά «πεσμένη», τη Samsung με μερίδιο 37% (από 40,5%, πέρυσι), δεύτερη και «ανεβασμένη» την Apple με 23% (έναντι 20,5%), τρίτη τη Sony με 8% (έναντι 9,5%) και τέταρτη την LG με ένα (σταθερό) 7%. Mε μικρότερα ποσοστά «πλασάρονται» οι κινεζικές Huawei, Lenovo, ZTE και Xiaomi.
Στη δεύτερη, παράλληλη με αυτή των κατασκευαστών, «μάχη» που δίνεται στο ράφι της λιανικής την πρωτοκαθεδρία κρατούν οι τρεις τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι (Cosmote, Vodafone, Wind) που «κάνουν» τις μισές από τις συνολικές πωλήσεις των έξυπνων κινητών, κυρίως λόγω των προσφορών σε συνδυασμό με συμβολαιακά πακέτα τηλεφωνίας. Eνόψει των γιορτών, όμως, έχει ήδη αρχίσει η στοχευμένη «αντεπίθεση» από τις άλλες μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που διεκδικούν σημαντικά ποσοστά, όπως Kωτσόβολος, Πλαίσιο, Public, Media Markt.