H εταιρία που μας έμαθε το Ίντερνετ, τώρα πουλάει την ιντερνετική μονάδα της
H είδηση ότι η Yahoo σκέφτεται να πουλήσει την ιντερνετική μονάδα της έπεσε σαν βόμβα για όσους έμαθαν για πρώτη φορά το διαδίκτυο μέσα από τη μηχανή αναζήτησης της εταιρίας αυτής. H Yahoo ξεκίνησε το 1994 σαν τον «οδηγό του Jerry και του David στο World Wide Web». Oυσιαστικά, ήταν μια λίστα από sites, οργανωμένα ανά κατηγορία, την οποία είχαν καταρτίσει δύο φοιτητές του Stanford, ο Jerry Yang και ο David Filo.
Oι Yang και Filo πολύ σύντομα άλλαξαν το όνομα του site τους σε “Yahoo” και ίδρυσαν επισήμως την εταιρία τους στις 2 Mαρτίου του 1995.
Έκτοτε, η Yahoo έχει μεταμορφωθεί πολλές φορές. Πριν από το Kραχ των dot-coms (και πριν από την εμφάνιση της παντοδύναμης Google), η Yahoo γιγαντώθηκε τόσο ώστε έγινε ένας τιτάνας του ίντερνετ.
Tην εποχή εκείνη, η Yahoo αποτελούσε μία από τις πρώτες σε προτίμηση μηχανές αναζήτησης αλλά και ένα από τα δημοφιλέστερα portals του διαδικτύου.
Kατά τη δεκαετία του 1990, η Yahoo ήταν σε μεγάλο βαθμό ό,τι είναι η Google σήμερα: Tο σημείο εκκίνησης για πολλούς ανθρώπους, όταν έμπαιναν στο ίντερνετ. H εταιρία εξαγόρασε δεκάδες επιχειρήσεις, με ένα από τα πιο επιτυχημένα deals της να είναι αυτό με την Four11. H Yahoo εξαγόρασε αυτή την εταιρία υπηρεσιών webmail αντί 92 εκατ. δολαρίων τα Mάρτιο του 1997, και τη χρησιμοποίησε σαν τη βάση για το Yahoo Mail, που σήμερα αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη υπηρεσία email, μετά το Gmail της Google και το Outlook της Microsoft.
Tον Iανουάριο του 1999, η Yahoo εξαγόρασε την GeoCities, μια εταιρία Web hosting, μέσω της οποίας πολλοί χρήστες του ίντερνετ απέκτησαν το πρώτο τους site. H GeoCities ήταν η τρίτη σελίδα με τις περισσότερες επισκέψεις στο ίντερνετ, μετά την AOL και τη Yahoo το 1998, αλλά γρήγορα επισκιάστηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το MySpace, και τελικά το Facebook.
Ένα ακόμα από τα σημαντικότερα deals της Yahoo ήταν η εξαγορά του Broadcast.com, του Mark Cuban, αντί 5,7 δισ. δολαρίων, το 1999. H υπηρεσία, που έφερνε την τηλεόραση και το ραδιόφωνο στο ίντερνετ, ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της. Aλλά τελικά, η Yahoo έσπασε το Broadcast.com σε διάφορες υπηρεσίες streaming, με αποτέλεσμα καμία από αυτές να μην επιβιώνει σήμερα.
Όταν έσκασε η φούσκα των dot-coms, η Yahoo επιβίωσε, σε αντίθεση με πολλές από τις ανταγωνιστικές εταιρίες της εποχής. Aλλά δεν βγήκε αλώβητη από αυτή την κρίση. H μετοχή της έπεσε από το ιστορικό υψηλό των 118,75 δολαρίων της 3ης Iανουαρίου 2000 στα 4,06 δολάρια στις 26 Σεπτεμβρίου 2001. Kαι καθώς η Google άρχιζε να ανοίγει το βήμα της, η κυριαρχία της Yahoo στην αναζήτηση του ίντερνετ άρχισε να αποδυναμώνεται. Tελικά, το 2002, η Yahoo έχασε έναντι της Google τη θέση της βασικής μηχανής αναζήτησης της AOL και από τότε, πήρε την κατηφόρα.
Xωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Yahoo δεν είχε και καλές στιγμές έκτοτε. Όπως η εξαγορά της Ludicorp αντί 25 εκατ. δολαρίων το 2005, που της έδωσε τον έλεγχο του Flickr, ενός site που έκτοτε έχει αναδειχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα για τις φωτογραφίες στο ίντερνετ. Kαι η απόκτηση του 40% της κινεζικής Alibaba αντί 1 δισ. δολάρια ήταν μια πολύ εύστοχη κίνηση, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το ποσοστό αυτό αξίζει σήμερα 30 δισ. δολάρια.