«Άκρως αναγκαία η επένδυση στη βελτίωση των υποδομών και των υπολοίπων 23 αεροδρομίων»
O αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης χαρακτηρίζει ως θετική εξέλιξη την υπογραφή της σύμβασης για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Ωστόσο, την ίδια ώρα, τονίζει ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη η επένδυση στη βελτίωση των υποδομών και των υπολοίπων 23 αεροδρομίων.
Σε ανακοίνωσή του τονίζει πως η ανάπτυξη του τουρισμού τα τελευταία χρόνια έχει στηρίξει σημαντικά την ελληνική οικονομία, καθιστώντας όμως ταυτόχρονα αμεσότερη την ανάγκη για ενίσχυση των βασικών αεροδρομιακών υποδομών της χώρας.
«Πιστεύουμε ότι με την υπογραφή της σύμβασης για την ανάπτυξη και διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Slentel, θα επιταχυνθούν οι απαραίτητες επενδύσεις και θα επιτευχθεί σε 2-3 χρόνια σημαντική ποιοτική αναβάθμιση σε αυτές τις βασικές πύλες εισόδου της χώρας, με αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση των προοπτικών του τουρισμού μας, αλλά και της εμπειρίας των επιβατών μας. Άλλωστε, η Fraport αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και σοβαρότερες εταιρείες του χώρου, με εκτεταμένη εμπειρία τόσο στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, όσο όμως και στην κοντινή μας Τουρκία, όπου συνέβαλε θετικά στη λειτουργία σημαντικών προορισμών όπως είναι η Antalya», σημειώνει.
«Παράλληλα, θεωρούμε ότι η συμφωνία λόγω της σημαντικής διάρκειας εκμετάλλευσης των 40 ετών που παρέχει στους επενδυτές, μπόρεσε να διασφαλίσει και την ανταγωνιστική σε κόστος λειτουργία των 14 αεροδρομίων, καθώς προβλέπει με σαφήνεια τη διατήρηση του σημερινού επιπέδου χρεώσεων μέχρι να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες επενδύσεις και αναβαθμίσεις, αλλά και μετά την περάτωση των έργων, τη διαμόρφωση των τελικών χρεώσεων σε ανταγωνιστικό επίπεδο (περίπου 18,5 ευρώ) συγκριτικά με τα άλλα σύγχρονα περιφερειακά αεροδρόμια στον ευρωπαϊκό νότο. Αυτό ακριβώς χρειάζεται η ελληνική οικονομία άλλωστε, ποιότητα και ανταγωνιστικό κόστος», προσθέτει.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, «είναι απόλυτα αναγκαίο τα έσοδα από το ετήσιο ενοίκιο και τη συμμέτοχη στα κέρδη που θα λαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο, από την παραχώρηση αυτή να αξιοποιηθούν για τη απαραίτητη βελτίωση των 23 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων, που παραμένουν στη διαχείρισή του και είναι απαραίτητα για τα μικρότερα νησιά μας και την ισορροπημένη ανάπτυξη του τουρισμού μας».