Ο νόμος Διαμαντοπούλου εφαρμόστηκε αλλά δεν λειτούργησε επειδή ήταν κακός εκτίμησε ο υφυπουργός Παιδείας ΘεοδόσηςΠελεγρίνης και χαρακτήρισε τη βιασύνη ως την κατάρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Αναγνώρισε δε ως μείζον πρόβλημα της εκπαίδευσης την έλλειψη προσωπικού.
Σε δηλώσεις του στάθηκε στον ρόλο των συμβουλίων στα πανεπιστήμια που ήταν στο επίκεντρο του νόμου. Όπως τόνισε στόχος τους ήταν να δώσουν μια πνοή στα πανεπιστήμια και διεξόδους οικονομικές αλλά δεν πέτυχαν.Αναγνώρισε ότι η «κατάρα του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι η βιασύνη, ότι θέλουμε να εισαγάγουμε ένα σύστημα και αμέσως αυτό το πράγμα να αποδώσει».
Πρόσθεσε ότι «πουθενά στον κόσμο δεν μπορεί να γίνει αυτό, ούτε και θα γίνει στην Ελλάδα. Η συγκρότηση της Επιτροπής για τον εθνικό διάλογο όσον αφορά στην Παιδεία έγινε με αυτό το στόχο δηλαδή να φτιάξει ένα σχέδιο πνοής».
Τόνισε πως θλίβεται όταν η συζήτηση επικεντρώνεται «στο πώς θα μπουν τα παιδιά μας στο πανεπιστήμιο» ενώ επισήμανε πως πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία καθώς το 75% των φοιτητών στη Γερμανία διοχετεύονται προς τις τεχνολογικές κατευθύνσεις και μόνο το 25% προς τα πανεπιστήμια αλλά στην Ελλάδα «συμβαίνει το αντίθετο».