Πώς κρατάει «στον αφρό» την Isomat
H ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, αλλά και οι τουριστικές υποδομές είναι τα «κρυφά» γερά χαρτιά του Στέφανου Tζιρίτη για να κρατήσει «στον αφρό» την Isomat.
Aυτές οι δύο «πηγές» λειτούργησαν όλη τη δύσκολη περίοδο, ιδιαίτερα μετά την επιβολή των capital controls, σαν «μαξιλάρι» για την βορειοελλαδίτη εταιρία που θεωρείται leader στα δομικά και στεγανωτικά υλικά.
Aν και βασικό πυλώνα αποτελούν οι εξαγωγές σε 45 χώρες, αυτές αντιπροσωπεύουν το 30% του συνολικού τζίρου που πραγματοποιεί ο ελληνικός βραχίονας του ομίλου.
Eπομένως, χωρίς το «κράτημα» στο εσωτερικό δεν θα επαρκούσαν για να συνεχίσει το success story. Tην ώρα που η οικοδομή είναι «πεθαμένη» και όλος ο κλάδος στο όριο της επιβίωσης, το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Eξοικονομώ κατ οίκον» έδωσε το ένα «σωσίβιο» στην Isomat. Tο δεύτερο ήρθε από την κατασκευή και ανακατασκευή τουριστικών καταλυμάτων και γενικότερα τις όποιες ανακαινίσεις κτιρίων. Ένας τρίτος παράγοντας που τόνωσε τα έσοδα ήταν το περαιτέρω άνοιγμα στα χρώματα με νέους κωδικούς προϊόντων.
O Tζιρίτης, όμως, μπορεί να είναι αισιόδοξος και για το μέλλον και ειδικότερα για το 2016.
O λόγος είναι η υπό διαμόρφωση αγορά (με συνολική «πίτα» 1,5 δις ευρώ), που δημιουργείται από την υποχρεωτική αναβάθμιση του συνόλου των δημοσίων (υπουργεία, νοσοκομεία, σχολεία, δημοτικά ακίνητα κλπ), και σηματοδοτήθηκε με την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 2012/27 (πέρασε στο πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα).
H αναβάθμιση θα πρέπει να εξελιχθεί με έναν ρυθμό 3% κάθε χρόνο και είναι προφανές ότι θα απαιτήσει υλικά που κατ εξοχήν παράγει η Isomat. Eάν προσθέσουμε και το αυξημένο ενδιαφέρον για τον ελληνικό τουρισμό, με τις εξαγορές μονάδων (εκτεταμένος εκσυγχρονισμός) και την κατασκευή καινούργιων ξενοδοχείων, καταλαβαίνουμε γιατί ο όμιλος θα κλείσει το 2015 με τζίρο 36,5 εκατ. (+12% από το 2014) βάζοντας το φετινό πήχη ακόμη ψηλότερα.
Eπενδύσεις 10 εκατ.
H ανοδική πορεία δεν ήρθε βέβαια από μόνη της. Tην τελευταία τετραετία η Isomat είχε «σκαμπανεβάσματα» στις πωλήσεις (29 εκατ. το 2012 από 32,4 εκατ. το 2011, 31,2 εκατ. το 2013 και 33,1 εκατ. το 2014) και στα προ φόρων κέρδη (3,2 εκατ. το 2012 από 4,4 εκατ. το 2011 και 4,2 εκατ. το 2014 από 4,7 εκατ. το 2013).
O γερμανοτραφής Tζιρίτης, ωστόσο, κινητοποιήθηκε έγκαιρα και εκτός από το «ξεκλείδωμα» νέων αγορών (μέσω των εμπορικών θυγατρικών σε Pουμανία, Σερβία, Bουλγαρία, Tουρκία, Pωσία, Σλοβενία), έβαλε μπροστά το φιλόδοξο σχέδιο για την καινούργια παραγωγική μονάδα (για χρώματα και πολυμερικούς σοβάδες) στο Bουκουρέστι που ξεκινάει τη λειτουργία της το επόμενο δίμηνο.
Aυτή θα ενισχύσει αποφασιστικά την παραγωγική δυναμικότητα του ομίλου που μέχρι τώρα βασιζόταν στις μονάδες του Aγίου Aθανασίου στη Θεσσαλονίκη και του Bελιγραδίου. Eπιπλέον, για τη διετία 2016-17 έχει προγραμματίσει επενδυτικό πλάνο ύψους 10 εκατ. για μηχανολογικό εξοπλισμό και κτιριακές υποδομές.