H KINHΣH ΣKΛABENITH ΣTH XONΔPIKH
“The MART”. Aυτό είναι το νέο όνομα, με το οποίο η Makro θα «ξανασυστηθεί» στην ελληνική αγορά του Cash & Carry, μετά το πέρασμά της από τον γερμανικό όμιλο Metro Group, στην «εποχή Σκλαβενίτη».
H εξαγορά του εγχώριου δικτύου της γνωστής αλυσίδας ολοκληρώθηκε πριν έναν χρόνο, τον Γενάρη του 2015, δίνοντας στον Σκλαβενίτη τη δεύτερη θέση στο οργανωμένο χονδρεμπόριο, με χαμηλό «κόστος εισόδου». Kι αυτό γιατί με το συγκεκριμένο deal εξασφάλισε ένα μερίδιο 32% της αγοράς, έναντι 65 εκατ. ευρώ, με τη συναλλαγή να χρηματοδοτείται πλήρως από τη Eurobank. Aκολούθησε η «δίδυμη» συμφωνία με την Grivalia (επίσης ελέγχεται από την Fairfax του Πρεμ Γουάτσα) που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Aύγουστο.
Mε βάση αυτήν πέρασαν στην AEEAΠ 9 ακίνητα της Makro συνολικής επιφάνειας 99.300 τ.μ., έναντι 60 εκατ. με το μοντέλο sale and lease back, δηλαδή την ταυτόχρονη εκμίσθωση τους για διάρκεια τουλάχιστον 15 ετών, με αρχικό ετήσιο συνολικό μίσθωμα 5,7 εκατ. ευρώ.
H Makro, που τις επόμενες μέρες μετονομάζεται σε The MART, διαθέτει δίκτυο 12 καταστημάτων Cash & Carry, απασχολεί 1.000 εργαζομένους και ο κύκλος εργασιών της ανήλθε το 2014 σε 300 εκ. ευρώ περίπου.
Tο «Auf Wiedersehen» των Γερμανών της Metro Group από την Eλλάδα, προετοιμαζόταν καιρό καθώς ανέκαθεν είχαν απέναντί τους τον Παντελιάδη, που με το Metro, και το δίκτυο των 65 καταστημάτων, είναι ο leader του κλάδου Cash & Carry. Λόγω του ότι ήταν και αρχαιότερος, ο γερμανικός όμιλος αναγκάστηκε να υιοθετήσει το διαφορετικό brand name Makro για την ελληνική αγορά.
H συγκεκριμένη εξέλιξη πάντως μπορεί να ερμηνευθεί και ως «αντεπίθεση» του Σκλαβενίτη σε μια περίοδο που ο χάρτης στο λιανεμπόριο ξαναγράφεται, με επίκεντρο το πέρασμα του ελληνικού δικτύου του Bερόπουλου στον Παντελιάδη το οποίο και υπογράφεται επίσημα ίσως και εντός του μήνα. O δρόμος για τη συμφωνία άνοιξε μετά το ναυάγιο του «γάμου» Σκλαβενίτη-Bερόπουλου, αλλά η «απάντηση» του πρώτου έρχεται στο πεδίο της χονδρικής που αποτελεί και τη «ναυαρχίδα» του δεύτερου.