Κόντρα στην κρίση που διέπει και την Ναυτιλία οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το μερίδιο του λέοντος στις αγοραπωλησίες πλοίων, ακόμα και στα bulk carriers.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny οι Έλληνες πραγματοποίησαν, τον περασμένο Δεκέμβρη, το 27% του συνόλου των αγοραπωλησιών, που πραγματοποιήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ειδικότερα, αγόρασαν 28 πλοία, επενδύοντας 742,9 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία ήταν περισσότερα κατά 47% συγκριτικά με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα (είχαν αγοραστεί 19).
Από το σύνολο των 28 πλοίων τα 23 ήταν bulk carriers, από δύο δεξαμενόπλοια και οχηματαγωγά και ένα υγραεριοφόρο.
Την περασμένη εβδομάδα
Σύμφωνα με την εβδομαδιαία επισκόπηση της Golden Destiny την περασμένη εβδομάδα Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν τα εξής πλοία:
-Το bulk carrier «ETERNITY ISLAND», χωρητικότητας 81.305 τόνων, κατασκευής 2012 στην Κορέα. Αγοράστηκε αντί 13,7 εκατομμυρίων δολαρίων.
– Το δεξαμενόπλοιο «ALPINE HIBISCUS», χωρητικότητας 37.857 τόνων, κατασκευής 2010 στην Κορέα. Αγοράστηκε αντί 24,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
– Το υγραεριοφόρο «ROYAL JADE», χωρητικότητας 9.490 τόνων, μεταφορικής ικανότητας 8.239 cbm, κατασκευής 1991. Αγοράστηκε αντί 4,3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Να σημειωθεί ότι σε επίπεδο έτους σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas &Co «οι Έλληνες αγόρασαν συνολικά 294 πλοία, πούλησαν 159 και έστειλαν προς διάλυση 90 πλοία.
Από τα ανωτέρω σύνολα, σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου οι Έλληνες αγόρασαν 185, πούλησαν 88 και έστειλαν προς διάλυση 70 πλοία.
Η ανάλυση
«Όπως αναφέραμε, σε αρκετές περιπτώσεις η απόφαση της πώλησης ενός πλοίου, παρά τις ιδιαίτερα χαμηλά τιμές της αγοράς των μεταχειρισμένων, αποτελεί μονόδρομο για εταιρείες, εισηγμένες και μη, που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας καθώς όπως είπαμε είναι τρόπος άντλησης κεφαλαίων τη στιγμή που η χρηματοδότηση μέσω τραπεζών η επενδυτικών κεφαλαίων είναι τρομερά περιορισμένη», σημειώνεται στην εβδομαδιαία ανάλυση του παραπάνω ναυλομεσιτικού οίκου.