Μείωση του λειτουργικού κόστους της εφημερίδας Guardian κατά 20% σχεδιάζει ο όμιλος Guardian Media Group (GMG), σε μια προσπάθεια να ισοσκελίσει τον ισολογισμό του μέσα σε τρία χρόνια, καθώς η στρατηγική του να φτιάξει έναν από τους πιο δημοφιλείς ιστοτόπους του κόσμου δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων στην έντυπη μορφή της εφημερίδας.
Στελέχη του ομίλου τόνισαν πως χρειάζεται να μειωθεί κατά περίπου 50 εκατομμύρια λίρες (περίπου 66 εκατομμύρια ευρώ), το μέσο ετήσιο λειτουργικό κόστος –268 εκατ. λίρες– ώστε να διαφυλαχθεί το μέλλον της εφημερίδας. Εντούτοις, αρνήθηκαν να διευκρινίσουν αν το σχέδιο συμπεριλαμβάνει και περικοπές θέσεων εργασίας. Ο όμιλος απασχολεί 1.960 εργαζομένους.
«Εν μέσω μιας ευμετάβλητης αγοράς, λαμβάνουμε άμεση δράση για την αύξηση των εσόδων και την μείωση του βασικού κόστους, ώστε να διαφυλάξουμε στο διηνεκές τον τρόπο που ο Guardian κάνει δημοσιογραφία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του GMG Ντέιβιντ Πέμσελ.
Με γραφεία στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και την Αυστραλία, η εφημερίδα έχει παράλληλα δημιουργήσει έναν εξαιρετικά δημοφιλή ιστότοπο, που προσελκύει πάνω από 130 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες σε μηνιαία βάση, με εντελώς ελεύθερη πρόσβαση. Ο ιστότοπος χρηματοδοτείται από τα διαφημιστικά έσοδα.
Εντούτοις, οι μεγάλες εταιρείες πληρώνουν λιγότερο για καταχωρήσεις διαφημίσεων στο Διαδίκτυο, απ’ ό,τι στην έντυπη μορφή της εφημερίδας και ακόμη λιγότερα για καταχωρήσεις σε εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες, όπου η πλειονότητα των αναγνωστών διαβάζει ειδήσεις.
Σε πέντε χρόνια, οι δαπάνες του ομίλου αυξήθηκαν κατά 23%, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 10%. Οι ζημίες χρήσης αναμένεται να είναι περίπου 53 εκατομμύρια λίρες το οικονομικό έτος που λήγει το Μάρτιο, αυξημένες σε σύγκριση με τα 45,3 εκατομμύρια λίρες του περασμένου οικονομικού έτους.
Για να διασφαλίσει το μέλλον του ο Guardian έχει ιδρύσει ένα αποθεματικό και επενδυτικό ταμείο με πόρους 740 εκατομμυρίων λιρών.
Η GMG ανέφερε πως σχεδιάζει να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα, με αναθεωρημένο σύστημα συνδρομών, όπου θα παρέχει πρόσβαση σε εκδηλώσεις και σεμινάρια, που θα εναρμονίζονται με τις δημοσιογραφικές και εμπορικές λειτουργίες της εφημερίδας και να χρησιμοποιεί περισσότερα δεδομένα για να εντοπίζει τις τάσεις της αγοράς.