Ανασταλτικοί παράγοντες το Προσφυγικό και η ισλαμοφοβία
Εξασθενεί, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα για τις κρατήσεις του φετινού καλοκαιριού, ο ενθουσιασμός των Γερμανών τουριστών για διακοπές στην μαγευτική Μεσόγειο.
Ελλάδα, Τουρκία, Αίγυπτος και Τυνησία είναι οι τέσσερις μεγάλοι «χαμένοι», όσον αφορά την πορεία των κρατήσεων από τη γερμανική αγορά για το καλοκαίρι του 2016, καθώς οι Γερμανοί στρέφονται προς την λύση που προσφέρουν η Πορτογαλία, η Ισπανία και τα Κανάρια Νησιά αλλά και η ίδια η Γερμανία.
Μάλιστα η αύξηση των κρατήσεων σε αυτές τις περιοχές της Ευρώπης σημειώνουν αύξηση που φθάνει ακόμη και το 20%, διότι οι Γερμανοί, μετά τις πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις, φαίνεται ότι στρέφονται και στον εσωτερικό τουρισμό.
Ενδεικτικό είναι ότι μέχρι τώρα οι Γερμανοί τουρίστες βρίσκονται σε στάση αναμονής, σε αντίθεση με άλλε χρονιές που οι κρατήσεις τους είχαν σχεδόν εξαντληθεί.
Το μόνο ελπιδοφόρο είναι η βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος στην Γερμανία, η οποία αποτελεί σημαντικό «παίκτη» στην τουριστική κίνηση της χώρας μας. Αυτό από μόνο του δημιουργεί προσδοκίες για καθυστερημένες κρατήσεις, αν και οι εξελίξεις στο Προσφυγικό αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα. Χαρακτηριστικό είναι το χθεσινό πρωτοσέλιδο της γαλλικής Le Figaro, με τίτλο «Ελλάδα: Η τουριστική περίοδος βρίσκεται σε πίεση», που προειδοποιεί ότι η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας μπορεί να βρεθεί σε κίνδυνο.
Με βάση πάντως τη μηνιαία έρευνα στα γερμανικά τουριστικά Γραφεία, που διεξάγει η γνωστή εταιρεία Gfk, η συνολική ζήτηση από Γερμανία για πακέτα διακοπών του φετινού καλοκαιριού σημείωσε πτώση, ενώ μέτρια άνοδο, κατά 4%, σημείωσαν οι κρατήσεις για κρουαζιέρες.
Τα γερμανικά τουριστικά Γραφεία μετρούν απώλειες της τάξεως των 83 εκατ. ευρώ στα έσοδά τους, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2014, ενώ οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2016 από τη Γερμανία για το σύνολο των προορισμών σημειώνει πτώση λόγω… ισλαμοφοβίας, κατά 6%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του αμέσως προηγούμενου έτους.
Η μεγαλύτερη κάμψη στις πωλήσεις τον περασμένο μήνα ήταν για τις διακοπές του Αυγούστου (-19% σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2014), γεγονός το οποίο αποτυπώνει και το πώς έχουν επιδράσει οι τελευταίες εξελίξεις στην ψυχολογία των Γερμανών και την επιθυμία τους για διακοπές στο εξωτερικό.
Σημειώνεται εδώ ότι η μηνιαία έρευνα GfK Travel Insights αναλύει περί τις 340 χιλ. κρατήσεις από 1.200 γερμανικά τουριστικά Γραφεία.