Ανοδικά έκλεισαν οι περισσότεροι ασιατικοί δείκτες σήμερα, μετά και τα ισχυρά κέρδη της Wall Street, λόγω της ισχυρής ανάκαμψης του αργού πετρελαίου, το οποίο τερμάτισε τις συναλλαγές του στο εντυπωσιακό +8%. Ωστόσο ο ιαπωνικός Nikkei δεν κατόρθωσε να κλείσει με κέρδη και βρέθηκε στο -0,85%.
Υπενθυμίζεται ότι ο συμβόλαιο WTI παραδόσεως Μαρτίου, ενισχύθηκε 2,40 δολάρια ή 8% για να τερματίσει στα 32,28 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης, διαγράφοντας το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης 11% που σημείωσε κατά τις προηγούμενες δύο συνεδριάσεις. Στο ICE του Λονδίνου, το brent σημείωσε άνοδο 2,32 δολ. ή 7,1% στα 35,04 δολάρια το βαρέλι.
Στις ΗΠΑ, σε μία συνεδρίαση που χαρακτηρίστηκε από μεταβλητότητα, οι βασικοί δείκτες της Wall Street ξεκίνησαν με κέρδη, για να υποχωρήσουν σε αρνητικό έδαφος και στη συνέχεια να ανακάμψουν κατά τις τελευταίες δύο ώρες των συναλλαγών. Ιδιαίτερα ενισχυμένος έκλεισε ο Dow Jones, σημειώνοντας άνοδο 1,13%.
Στα της συνεδρίασης, ο ιαπωνικός Nikkei έκλεισε με απώλειες 0,85% στις 17.045 μονάδες. Ο ευρύτερος TOPIX κατέγραψε πτώση 1,24% στις 1.389 μονάδες.
Ο Chris Weston, αναλυτής της IG, απέδωσε την πτώση του Nikkei στην ισχυροποίηση του ιαπωνικού νομίσματος, του γιεν, μπροστά στην εξασθένηση του δολαρίου. “Οι απώλειες του δολαρίου ήταν άγριες. Είτε προήλθε από την πτώση του πετρελαίου, τη ρευστότητα, την αύξηση των επιτοκίων των ΗΠΑ, ή από κάποιο πιο μυστηριώδες θέμα, το selling δολαρίων έχει απήχηση στις αγορές”, εξήγησε.
Στο Χονγκ Κονγκ ο Hang Seng ενισχύθηκε κατά 1,54% στις 19.283 μονάδες, ενώ στη Σαγκάη ο Shanghai Shenzhen (CSI 300) κατέγραψε άνοδο 1,14% στις 1.982 μονάδες.
Στη Νότια Κορέα ο KOSPI σημείωσε κέρδη 1,36% στις 1.916 μονάδες, ενώ στην Αυστραλία ο δείκτης S&P/ ASX 200 κέρδισε 2,12% στις 4.980 μονάδες.
Στα επιχειρηματικά νέα, η Honda Motor ανακαλεί 2,2 εκατ. οχήματα στις ΗΠΑ εξαιτίας των αερόσακων που κατασκευάζει η Takata Corp, και οι οποίοι θα μπορούσαν να εκραγούν, ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία αργά χθες το βράδυ στις ΗΠΑ, στον τελευταίο γύρο των ανακλήσεων, που περιλαμβάνει περισσότερα από 50 εκατ. οχήματα παγκοσμίως. Η Honda HMC σταμάτησε επίσης τους προμηθευτές από το να πουλούν συγκεκριμένα οχήματα εξοπλισμένα με αερόσακο οδηγού τύπου PSDI-5, σύμφωνα με έγγραφο που εστάλη στους αντιπροσώπους.
Καθαρές ζημιές 24,7 δισ. γιεν ανακοίνωσε η Sharp Corp για το γ΄ τρίμηνο χρήσης, καθώς η εταιρεία ανέλαβε ειδικές χρεώσεις σχεδόν 6 δισ. γιεν. Οι αναλυτές σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της FactSet, ανέμεναν ζημιές 13,4 δισ. γιεν. Η Sharp ανακοίνωσε έσοδα 663,3 δισ. γιεν και λειτουργικές ζημιές 3,8 δισ. γιεν, σε σχέση με τις εκτιμήσεις για 691,1 δισ. γιεν σε έσοδα και 7,2 δισ. γιεν λειτουργικά κέρδη. Στην αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους είχε ανακοινώσει έσοδα 762,7 δισ. γιεν, λειτουργικά κέρδη 22 δισ. γιεν και καθαρές ζημιές 11,9 δισ. γιεν.