Στα 585 εκατ. ευρώ έκλεισε η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο του 2015, ανοδική κατά 1,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με έρευνα της GfK TEMAX.
Αναλυτικότερα, σε ότι αφορά στην αγορά προϊόντων πληροφορικής, για δεύτερο τρίμηνο παρέμεινε το αρνητικό πρόσημο, σε μονοψήφια όμως επίπεδα. Mε εξαίρεση τις ταμπλέτες όπου η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα επίπεδα του τετάρτου τριμήνου του 2014, oι βασικότερες κατηγορίες τις πληροφορικής κατέγραψαν άνοδο της μέσης τιμής με τον καταναλωτή να προσανατολίζεται σε προϊόντα με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Μετά από δύο τρίμηνα έντονης πτώσης η χρονιά ολοκληρώθηκε με ελαφρώς αρνητικό πρόσημο για τα είδη εξοπλισμού γραφείου. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτό οφείλεται στην ανοδική πορεία που κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα η οποία όμως εξισορροπήθηκε από το αρνητικό πρόσημο των εκτυπωτών. Να σημειωθεί ότι για ακόμα ένα τρίμηνο συνεχίστηκαν οι προσφορές από πλευράς λιανεμπορίου με την μέση τιμή να σημειώνει μονοψήφιους ρυθμούς μείωσης.
Το κλείσιμο της χρονιάς έδειξε σημαντική άνοδο για τις μεγάλες λευκές συσκευές. Για το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς τα ψυγεία παρουσίασαν σημαντική αύξηση κυρίως στις μεγάλες διαστάσεις και χωρητικότητες. Παρόμοια εικόνα έδειξαν και οι καταψύκτες και συγκεκριμένα στις επαρχιακές περιοχές. Η απόδοση στις κουζίνες αλλά και στους απορροφητήρας και στις εστίες δείχνει την άνοδο του εντοιχισμού σαν σύνολο. Τα πλυντήρια ρούχων παρουσίασαν αύξηση κατά το τελευταίο τρίμηνο κυρίως λόγω της μεγαλύτερης χωρητικότητας του κάδου, και της υποκατηγορίας των πλυντηρίων – στεγνωτηρίων. Τα στεγνωτήρια σημείωσαν μικρότερη άνοδο σε σχέση με τις προηγούμενες περιόδους, ενδεχομένως εξαιτίας την ιεράρχησης των αγορών των καταναλωτών και σε προϊόντα άλλων κατηγοριών.
Οι μικρές οικιακές συσκευές, μετά από ένα αρνητικό τρίτο τρίμηνο το οποίο αποτελεί και την εξαίρεση μέσα στο 2015, παρουσίασαν θετικό πρόσημο, σημειώνοντας σημαντική αύξηση. Με τις περισσότερες κατηγορίες να έχουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, οι σκούπες παρουσιάζουν διψήφια αύξηση, συγκρινόμενες με μια αντίστοιχη περυσινή περίοδο προσφορών και ξεκαθαρίσματος αποθέματος παλαιότερης τεχνολογίας με νέα προϊόντα υψηλότερης ενεργειακής κλάσης. Οι συσκευές προετοιμασίας πρωινού όπως βραστήρες και αποχυμωτές συνεχίζουν την θετική τους ανάπτυξη. Οι κατηγορίες προϊόντων προσωπικής φροντίδας και Hair Styling παρουσιάζουν ανάπτυξη με ενώ νέοι παίκτες εισήλθαν στην αγορά.
Η αγορά των φωτογραφικών ειδών συνέχισε να κινείται πτωτικά όμως το τελευταίο τρίμηνο η πτώση ήταν μικρότερη σε σχέση με προηγούμενες περιόδους. Οι μηχανές με σταθερούς φακούς συνεχίζουν να καταγράφουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης αλλά την ίδια στιγμή η μέση τιμή πώλησης καταγράφει σημαντική άνοδο σαν αποτέλεσμα της προτίμησης των καταναλωτών στα ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Στον αντίποδα αυξητική τάση κατέγραψαν και πάλι οι φωτογραφικές μηχανές με αποσπώμενους φακούς, ένα τμήμα της αγοράς στο οποίο υπήρξαν αρκετά έντονες προσφορές από πλευράς λιανεμπόρων.
Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών κατέγραψε για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο άνοδο σε αξίες παραμένοντας ωστόσο σε μονοψήφια επίπεδα αύξησης για δεύτερο τρίμηνο. Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα συνεχίζουν να κερδίζουν στην προτίμηση του καταναλωτή σε βάρος των απλών κινητών τηλεφώνων. Η πορεία των έξυπνων κινητών τηλεφώνων βοήθησε και τα ακουστικά να καταγράψουν διψήφιους ρυθμούς ανόδου για το κλείσιμο της χρονιάς. Τέλος και για τις κατηγορίες των τηλεπικοινωνιών η μέση τιμή κατέγραψε σημαντική άνοδο για το τελευταίο τρίμηνο σαν αποτέλεσμα της μεγαλύτερης συγκέντρωσης σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα των οποίων η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.
Σε ό,τι αφορά στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα, η αλλαγή του αναλογικού σήματος στην επαρχία που ολοκληρώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 οδήγησε την τηλεόραση και κατά συνέπεια όλη την κατηγορία των ηλεκτρικών καταναλωτικών προϊόντων σε μειωμένες αξίες. Εξαιρουμένης της τηλεόρασης αρκετές κατηγορίες όπως οι βιντεοκάμερες, τα ηχεία Hi-Fi και οι ηχομπάρες, οι κάρτες μνήμης, τα USB και οι κονσόλες παιχνιδιών κινήθηκαν θετικά το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς. Σημειώνεται ότι συνολικά τα ηλεκτρικά καταναλωτικά προϊόντα κατέγραψαν άνοδο μέση τιμής με τις περισσότερες κατηγορίες να συμβάλουν σε αυτό.