Ο διευθύνων σύμβουλος της Express Holidays Γ. Δασκαλάκης μιλάει για τα σχέδια του ταξιδιωτικού ομίλου.
«Θέλουμε να πάρουμε το ποσοστό που ανήκει στην Ελλάδα, από αυτούς που επέλεγαν ως τώρα την Τουρκία».
Σε μια περίοδο που οι επιχειρηματίες του τουρισμού βλέπουν και θέλουν να εδραιώσουν την ανάκαμψη που διαφαίνεται για το 2011, η Express Holidays, ο μεγάλος ταξιδιωτικός οργανισμός του ομίλου Ρέστη, ανοίγει νέες αγορές για την περαιτέρω αύξηση του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα, με την προσέλκυση ακόμα και αυτών που δεν είχαν στη λίστα τους τη χώρα μας. Ένα κομμάτι της επέκτασης της Express Holidays, ήταν και η εξαγορά την περασμένη Δευτέρα του 36% της Eurostar, της εταιρείας που διαχειρίζεται το πρακτορείο τουρισμού Travel Plan, με 3 εκατ. ευρώ.
Η εξαγορά αυτή, ανεβάζει το μετοχικό ποσοστό της Express Holidays στο 85% με τον ΔΟΛ να διατηρεί το 15%. Σύμφωνα με τον ΔΟΛ η πώληση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της αποεπένδυσης του ομίλου από δραστηριότητες εκτός χώρου των ΜΜΕ. Τι αλλάζει στο business plan της Express Holidays αυτή η αλλαγή μετοχικής σύνθεσης; «Οι σχέσεις του ομίλου μας με τον ΔΟΛ είναι άριστες και δεν αλλάζει τίποτε στα αναπτυξιακά μας σχέδια» επισημαίνει στη «DEAL» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιώργος Δασκαλάκης. «Και όταν είχαμε το 49% ακολουθούσαμε την αναπτυξιακή μας πορεία χωρίς πρόβλημα, το ίδιο γίνεται και τώρα. Άλλωστε από πριν είχαμε την διαχείριση των 15 καταστημάτων Travel Plan σε όλη την Ελλάδα». Η Express Holidays διαθέτει επίσης 15 υποκαταστήματα μετά την απόκτηση των Carrefour Travel, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους των υπερκαταστημάτων Carrefour Μαρινόπουλος, ενώ έχει ήδη προσθέσει στο δίκτυό της και τρία «πράσινα» καταστήματα που προωθούν τον οικολογικό τουρισμό στο Κολωνάκι, το Περιστέρι και τον Πειραιά.
«Στόχος μας είναι – τονίζει ο κ. Δασκαλάκης – μέσα από ένα μεγάλο δίκτυο 30 υποκαταστημάτων, που μας καθιστά τον μεγαλύτερο όμιλο παροχής ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, να αυξήσουμε τον εισερχόμενο τουρισμό από τις χώρες αυτής της περιοχής, τα Βαλκάνια, αλλά και να πάρουμε το ποσοστό που ανήκει στην Ελλάδα, από αυτούς που επέλεγαν ως τώρα την Τουρκία», λέει ο Γιώργος Δασκαλάκης.
Οι… εκατομμυριούχοι του ΑζερμπαΪτζάν
Την περασμένη εβδομάδα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, πραγματοποίησε διήμερη επίσημη επίσκεψη στο Αζερμπαϊτζάν. Στο επίκεντρο των συνομιλιών βρέθηκαν οι οικονομικές σχέσεις των δύο χωρών με έμφαση στα θέματα ενέργειας και ιδιαίτερα η προώθηση του σχεδίου ανάπτυξης του αγωγού φυσικού αερίου ΙTGI, του οποίου η κατασκευή προχωρά και στην ολοκλήρωσή του, μέσω Τουρκίας, Ελλάδας και Ιταλίας, πρόκειται να μεταφέρει το αζέρικο φυσικό αέριο της Κασπίας, στη Δυτική Ευρώπη.
Ανάμεσα στα μέλη της Προεδρικής συνοδείας ήταν και Γιώργος Δασκαλάκης, μοναδικός εκπρόσωπος του ελληνικού τουριστικού τομέα. Τι δουλειά μπορεί να είχε όμως ένας μάνατζερ μεγάλου ταξιδιωτικού ομίλου σε μια αποστολή, που είχε επίκεντρο την ενέργεια και τι αποκόμισε ο κ. Δασκαλάκης από το ταξίδι αυτό; Και τι θα μπορούσε να κερδίσει η Ελλάδα από τον Αζερμπαϊτζανό τουρίστα, που δεν είναι μεγάλου εισοδήματος;
«Είναι πολλά που χάνουμε από την έλλειψη απευθείας σύνδεσης της Αθήνας με το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν» επισημαίνει ο κ. Δασκαλάκης. «Από τα 9 εκατομμύρια πληθυσμού της χώρας αυτής, κάθε χρόνο 500.000 εκατομμυριούχοι της χώρας αυτής πηγαίνουν στην Τουρκία για διακοπές, αφήνοντας σημαντικά ποσά στα ξενοδοχεία και τις τουριστικές επιχειρήσεις. Κάθε χρόνο, την περίοδο Ιούνιο – Σεπτέμβριο γίνονται 300 πτήσεις τσάρτερ από Μπακού σε Κωνσταντινούπολη και αντίστροφα. Εμείς θέλουμε σε πολλούς από αυτούς να τους… αλλάξουμε τη διαδρομή και να τους στρέψουμε στην Ελλάδα. Όπως και σε αυτούς από τα Βαλκάνια ή τις χώρες που στρέφονται προς την Τουρκία με την ψευδαίσθηση ότι είναι φθηνότεροι και έχουν καλύτερες υπηρεσίες. Αυτό είναι λάθος. Ξέρετε ότι πεντάστερα ξενοδοχεία στην Τουρκία είναι ακριβότερα από τα ελληνικά; Δεν είμαστε Τουρκία εμείς εδώ, είμαστε καλύτεροι. Και σε τιμές και σε ποιότητα υπηρεσιών. Τουλάχιστον η Express Holidays το εξασφαλίζει αυτό και το διαδώσαμε και στο Αζερμπαϊτζάν, αλλά και στις άλλες περιοχές που δραστηριοποιείται ο όμιλός μας».
Υπάρχει άλλωστε και η δυσφήμιση της Αθήνας και της Ελλάδας γενικότερα στο εξωτερικό όπου εμφανίζεται ως μη ασφαλής χώρα, λόγω των συνεχών κινητοποιήσεων. «Απεργίες γίνονται παντού – τονίζει ο κ. Δασκαλάκης – όχι μόνο στην Ελλάδα. Στην Αγγλία, για παράδειγμα, είχαμε επεισόδια, όπως και σε άλλες χώρες. Όταν έκλεισε το λιμάνι από τους απεργούς, δόθηκε η εικόνα από τα ξένα media ότι… έκλεισε η χώρα και ακυρώθηκαν κρουαζιέρες. H Express Holidays πάντως, με την Qruise Plan, έχει ιδιαίτερα ελκυστικά προγράμματα για κρουαζιέρες σε όλα τα ελληνικά λιμάνια».
Τα όπλα για τη μάχη του ανταγωνισμού
Η εικόνα για τη φετινή πορεία του τουρισμού στη χώρα μας είναι θετική, καθώς οι ξενοδοχειακοί επιχειρηματίες, σύμφωνα με τις προκρατήσεις αναμένουν άνοδο του τουριστικού ρεύματος κατά 10%. Από την πλευρά των ταξιδιωτικών γραφείων η εικόνα είναι ίδια; Λέει ο κ. Δασκαλάκης: «Θεωρούμε ότι κατά τη φετινή τουριστική σεζόν θα πάμε όχι απλώς καλά, αλλά πολύ καλύτερα από πέρυσι. Είναι γεγονός ότι ο ΕΟΤ και ο αρμόδιος υπουργός Τουρισμού έχουν κάνει σωστές κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση. Και νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που κάτι κινείται από κρατικής πλευράς φέτος, σε αντίθεση με τις άλλες χρονιές που υπήρχε πρόβλημα. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι φέτος πολλά ξενοδοχεία έχουν ήδη «γεμίσει» την περίοδο αιχμής του καλοκαιριού, καθώς παρατηρείται σε πολλές περιοχές της χώρας sold out τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο.
Η Express Holidays με τη δυναμική του Νο1 πρακτορείου Travel Plan, το internet και τα social media έχει ήδη αναπτύξει στρατηγικές συνεργασίες μέσα από τους μεγαλύτερους και ισχυρότερους οργανισμούς και φορείς, ώστε να καταφέρει να αναπτύξει τον εισερχόμενο τουρισμό φέτος. Προφανώς και λαμβάνουμε υπόψη μας την κρίση, αλλά έχουμε τα όπλα μας. Ποια είναι αυτά; Η καλή ποιότητα, οι καλές τιμές και μία εταιρεία με ισχυρό brand.
Έχοντας ολοκληρώσει ένα ευρύ σχέδιο αναδιοργάνωσης και ενίσχυσης του δικτύου μας, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, είμαστε έτοιμοι, να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις απέναντι στην κρίση και τον ανταγωνισμό».