Έρευνα της Marine Information Service παρουσιάζει τους Έλληνες εφοπλιστές που επιμένουν…ελληνικά.
Σύμφωνα με την έρευνα στην πρώτη 10άδα των εταιρειών που έχουν πλοία υπό ελληνική σημαία βρίσκονται:
– Όμιλος Ιωάννη Αγγελικούση που έχει τα 89 από τα 99 συνολικά πλοία του στόλου του της στο ελληνικό νηολόγιο.
– η Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου με 39 από τα 60 πλοία,
– η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη με 35 στα 47,
– Alpha Tankers, Amethyst και Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση-Κανελλάκη με 31 από τα 45 συνολικά του στόλου της
– η Eletson των Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη με όλα της τα πλοία υπό ελληνική σημαία, 30 στα 30,
– η Euronav και Gaslog του Πήτερ Λιβανού με 22 από σύνολο 91
– οι εταιρείες Arcadia και Aegean της οικογένειας Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου με 20 από τα 28
– Ο Όμιλος Τσάκου με 18 από τα 70
– η NEDA της οικογένειας Φ.Λυκιαρδόπουλου με 17 από τα 23
– η AVIN της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 17 στα 34.
– Στη λίστα ακολουθούν, μεταξύ άλλων, Η Cardif-Dryships-TMS-Ocean Rig του Γιώργου Οικονόμου με 15 από τα 108, η CHANDRIS (Hellas) με 14 στα 25, η Nereus Shipping του Μιχάλη Λαιμού και με τα 13 πλοία του στόλου της υπό ελληνική σημαία, η Kyklades Maritime του Αριστείδη Αλαφούζου με όλα τα πλοία του στόλου της, 13 τον αριθμό στο ελληνικό νηολόγιο η Sun Enterprises του Γιώργου Λιβανού με 12 στα 19, η Springfield του Ομίλου Ωνάση με 11 στα 24.
Ο πιο ακριβός στόλος
Την ίδια ώρα ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος εμφανίζει την υψηλότερη αξία παγκοσμίως.
Η αξία του ενεργητικού του είναι μεγαλύτερη της αξίας των στόλων της Βρετανίας, της Γερμανίας και της Νορβηγίας μαζί. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.com, εταιρείας που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας, ο ελληνόκτητος ποντοπόρος στόλος αποτιμάται σήμερα στα 105,65 δισ. δολάρια, μεγάλο μέρος του οποίου, άνω του 60%, έχει χρηματοδοτηθεί από τράπεζες και private equity funds.