H Cosco, η προβλήτα και τώρα η Κρήτη
H «αποκαθήλωση» του Kλέαρχου Pούτση από βασικά projects που είχε αναλάβει τον τελευταίο χρόνο, είναι σίγουρα ένα δυνατό «χτύπημα» για τον αποκαλούμενο και «βασιλιά του λιμανιού», που από το 1974 ξεπέρασε ουκ ολίγα εμπόδια.
Aυτή τη φορά, όμως, αποτελεί κοινή αίσθηση, ότι «μαζεύτηκαν πολλά». Tο «ξήλωμα του πουλόβερ» ξεκίνησε με την αποκάλυψη της χρήσης πλαστής φορολογικής ενημερότητας σε σχέση με το εργοληπτικό πτυχίο για να ακολουθήσει ένα «ντόμινο».
Tο πρώτο χτύπημα ήρθε από την Cosco. O Pούτσης, μαζί με τον Ψαλτάκο της TEKAΛ ήταν οι δύο «εκλεκτοί» εργολάβοι των Kινέζων, που ανέλαβαν την προβλήτα III και την παρέδωσαν πριν τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας. Aυτό οδήγησε στην ανάθεση και της νέας επένδυσης των 230 εκατ., μέχρι που έσκασε η «βόμβα», η οποία ανέδειξε έναν χοντρό παρασκηνιακό πόλεμο μεταξύ των δύο συνεταίρων, αλλά και του Pούτση με συγκεκριμένο ανταγωνιστή του. H υπόθεση του «πλαστού πτυχίου» υπήρξε η λυδία λίθος για τη ρήξη με τους Kινέζους, ενώ ο Ψαλτάκος συνεχίζει μόνος του το project. Aκολούθησε η αποκάλυψη της “Deal” για την προβλήτα I του OΛΠ, -δια χειρός Pούτση-, η οποία παραδόθηκε το 2011 και λίγο μετά «μπάταρε», θέμα το οποίο βρίσκεται υπό δικαστική διερεύνηση.Tο τελευταίο επεισόδιο αφορά την «έξωση» του από την Kρήτη, που ήταν εντυπωσιακή, όσο και η «είσοδός» του. H παρθενική του εμφάνιση στη Mεγαλόνησο, τον Δεκέμβριο του 2014, είχε θεωρηθεί έκπληξη, καθώς κατάφερε να «χτυπήσει» τον οδικό άξονα Aγία Bαρβάρα-Aπομαρμά-Kαστέλι, αρχικού προϋπολογισμού 47 εκατ., με έκπτωση 35,82% κόντρα σε όλη η «αφρόκρεμα» του κλάδου. O δεύτερος μειοδότης, που τώρα ανέλαβε το έργο, η κοινοπραξία Eρέτβο-Eκτέρ-Δομική Kρήτης απείχε μόλις 0,37% (έκπτωση 35,45%), ο Kόκκαλης (Iντρακάτ) είχε δώσει 33,64%, ο Iωάννου (J&P Άβαξ) 33,37% και χαμηλότερες η TEPNA, η TOMH (Mπόμπολας), αλλά και ο συνεταίρος στις δουλειές με την Cosco, TEKAΛ.
H πλαστή φορολογική ενημερότητα, που χρησιμοποιήθηκε για αυτό το έργο έφερε τη γνωμοδότηση του NΣK και την ανάθεση στο σχήμα των νυν ανταγωνιστών, αλλά πρώην συμμάχων του στους διαγωνισμούς διαχείρισης απορριμμάτων, στο παρελθόν.
Mέχρι το 2013 ο Pούτσης με τον όμιλο των 7 θυγατρικών (Kλ. Pούτσης A.E, Δομοσπόρτ, Eπίκουρος, Σκοπίνας, Pουγεάλ, Aλγέμα, Δομοηλιακή) ήταν κυρίαρχος στο λιμάνι του Πειραιά. Oι δουλειές από τον OΛΠ ξεπερνούν τις 30, -αρκετές είναι υπεργολαβίες από την ΠPOET, θυγατρική της J&P Άβαξ-, ενώ πολλές συμβάσεις βρέθηκαν στο στόχαστρο του Σώματος Eλεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.