Βλέπουν οικονομικά οφέλη από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων
«Μακροπρόθεσμο όφελος για την Ελλάδα» βλέπουν οι επικεφαλής της κοινοπραξίας Fraport – Slentel μέσα από την συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Οι ίδιοι υποστήριξαν ότι με τον τρόπο αυτό θα βελτιωθούν σημαντικά, τόσο οι υποδομές των αεροδρομίων, όσο και η εξυπηρέτηση των επιβατών.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, οι επικεφαλής της κοινοπραξίας Fraport – Slentel, παρουσιάσαν το επιχειρησιακό πλάνο για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, για τα οποία το τίμημα θα ανέλθει σε 1,234 δισ. ευρώ για το σύνολο των 40 ετών και τόνισαν πως πρόκειται για μια επένδυση που θα φέρει όφελος στην ελληνική οικονομία, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς και νέες θέσεις εργασίας.
Ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Στέφαν Σούλτε, τόνισε ότι η ετήσια αύξηση που αναμένεται στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, θα είναι της τάξεως του 3% ετησίως και πρόσθεσε πως «δεν είμαστε εδώ για ένα γρήγορο κέρδος. Έχουμε μακροπρόθεσμες συνεργασίες και πιστεύουμε στην προοπτική της χώρας και στο μέλλον της Ελλάδας» σημειώνοντας πως ήδη βρίσκονται σε συνομιλίες με αεροπορικές εταιρίες και μεγάλους tour operators.
Η κοινοπραξία, όπως ανέφερε ο κ. Σούλτε, έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση που απαιτείται για την υλοποίηση του σχεδίου και στα ταμεία της εταιρείας υπάρχουν 1,1 δισ. ευρώ μετρητά. Επανέλαβε επίσης ότι με την παραχώρηση των αεροδρομίων, η κοινοπραξία θα προβεί σε επενδύσεις ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ στα αεροδρόμια έως το 2020, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για μεγαλύτερες επενδύσεις.
Ο πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος, ευχαρίστησε την Fraport για την «εμπιστοσύνη που έχει δείξει στην χώρα μας συμμετέχοντας σε επενδύσεις σε μια δύσκολη περίοδο» και πρόσθεσε πως το μήνυμα είναι «ελάτε να επενδύσετε στην Ελλάδα. Εμείς την εμπιστευτήκαμε». «Είναι μήνυμα αισιοδοξίας στην Ελλάδα και ειδικά στην περιφέρεια, ότι κάτι καινούργιο έρχεται» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κοπελούζος.
Σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τους επικεφαλής της κοινοπραξίας, αναμένεται να απασχοληθούν περίπου 20.000 εργαζόμενοι. «Στην κοινότητα του αεροδρομίου της Αθήνας, μέσω του οποίου διακινήθηκαν 18 εκατομμύρια επιβάτες το 2015, απασχολούνται 17.000 άτομα. Δείτε πόσοι θα δουλέψουν στα αεροδρόμια που διακίνησαν 23 εκατομμύρια επιβάτες» ανέφερε ο κ. Κοπελούζος, ενώ ο κ. Σούλτε απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δήλωσε πως δεν προβλέπεται να γίνουν απολύσεις στο προσωπικό που απασχολείται τώρα: «Είμαστε υποχρεωμένοι να τους κάνουμε μια προσφορά για να μείνουν. Μας ενδιαφέρει να μείνουν να δουλέψουν, γιατί γνωρίζουν το αντικείμενο».
Ερωτηθείς για επερχόμενες αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια, ο επικεφαλής της Fraport είπε πως το τέλος που είναι τώρα 12 ευρώ για επιβάτες εντός Σένγκεν και 22 ευρώ για επιβάτες εκτός Σένγκεν, θα γίνει ενιαίο με ύψος 13 ευρώ, με το ποσοστό που πηγαίνει στα αεροδρόμια να μην ξεπερνά το 5% – ενώ με την ολοκλήρωση των επενδύσεων μπορεί το τέλος να αυξηθεί και στα 18 ευρώ. Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σούλτε, δεν είναι σίγουρο ότι το τέλος θα αυξηθεί, αφού όλα θα εξαρτηθούν από τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στην αγορά μετά από τέσσερα χρόνια. «Ακόμα κι αν το τέλος πάει στα 18 ευρώ, θα εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τις χρεώσεις ανταγωνιστικών αεροδρομίων, όπως στην Τουρκία και την Ισπανία», ανέφερε χαρακτηριστικά.