Έσοδα ύψους 4 δισ. ευρώ προσδοκάται να φέρει το σχέδιο αξιοποίησης του Ελληνικού από το Κατάρ και το οποίο φαίνεται πως έχει αποδεχτεί η κυβέρνηση.
Η σχετική μελέτη διαμόρφωσης του χώρου έχει παραδωθεί από τον Ισπανό αρχιτέκτονα Χοσέ Ασεμπίγιο στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, και στον υπουργό Επενδύσεων Χάρη Παμπούκη.
Ήδη τα πρώτα σχέδια έχουν αποσταλεί στους ιθύνοντες, του μοναδικού προς το παρόν ενδιαφερόμενου επενδυτή, του Εμιράτου του Κατάρ, οι οποίοι καταρχήν συμφωνούν με τα βασικά σημεία του εγχειρήματος.
Προκειμένου να συζευχθεί τόσο η ανάγκη για δημιουργία ενός μεγάλου πνεύμονα πρασίνου, όπως ζητούν οι φορείς της περιοχής, όσο και η προσέλκυση μιας μεγάλης επένδυσης, το σχέδιο Ασεμπίγιο προτείνει την εκμετάλλευση τετραγωγικών σε ύψος.
Συγκεκριμένα, θα υψωθούν τρεις γιγάντιοι για τα ελληνικά δεδομένα δόμησης ουρανοξύστες, οι χώροι των οποίων θα διατεθούν για επαγγελματική στέγη και κατοικία (κυρίως τα ρετιρέ), ενώ ο ισόγειος χώρος δύναται να αξιοποιηθεί για εμπορικές δραστηριότητες π.χ. πολυκαταστήματα κ.ά.
Η έκταση για τους τρεις ουρανοξύστες θα παραχωρηθεί με μακροχρόνια ενοικίαση (μέσω του θεσμού της επιφάνειας) και από την παραχώρηση προσδοκάται ότι θα εισρεύσουν στα ταμεία του κράτους έσοδα ύψους 4 δισ. ευρώ.
Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θέμα της αξιοποίησης του Ελληνικού
Ερώτηση με την οποία ζητούν από την Κομισιόν να τοποθετηθεί σχετικά με το θέμα του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, με αφορμή την ένταξη της έκτασης στον κατάλογο των προς αξιοποίηση οικοπέδων που ορίζεται στο Μνημόνιο, κατέθεσαν οι ευρωβουλευτές Ν. Χουντής του ΣΥΡΙΖΑ και Μ. Τρεμόπουλος των Οικολόγων-Πράσινων.
Όπως σημειώνουν οι δύο ευρωβουλευτές, το πρώην αεροδρόμιο αποτελεί τη μεγαλύτερη εναπομένουσα μεμονωμένη δημόσια έκταση στον αστικό ιστό της Αθήνας, για δυνητική συμβολή στην κάλυψη του ελλείμματος πρασίνου, ενώ υπενθυμίζουν ότι η Αθήνα υστερεί σημαντικά στους αστικούς περιβαλλοντικούς δείκτες σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Επικαλούνται παράλληλα τα σχέδια της κυβέρνησης να «εκποιήσει σημαντικό τμήμα του πρώην αεροδρομίου για οικιστική ανάπτυξη», όπως επιβάλει το Μνημόνιο και προειδοποιούν για τον άμεσο κίνδυνο να μην μπορέσει η Αθήνα να φθάσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα πρασίνου ακόμη και μακροπρόθεσμα.
Οι κ.κ. Χουντής και Τρεμόπουλος ζητούν τέλος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τοποθετηθεί για το κατά πόσο είναι «αποδεκτό να επιδιώκεται η μείωση του δημόσιου χρέους με δράσεις που οδηγούν σε μη αντιστρέψιμη επιδείνωση του αστικού περιβάλλοντος».
Πρώτη καταχώρηση: 21/04/2011,08:37