Καθόλου εύκολη διαδικασία τείνει να αποδειχθεί το σενάριο των συμπράξεων, που η κυβέρνηση προωθεί ως ισοδύναμο μέτρο προς την «μικρή ΔΕΗ», καθώς οι δανειστές, μέσω κατατεθειμένων ήδη συγκεκριμένων προτάσεων, ζητά την παραχώρηση από τη ΔΕΗ σημαντικά μεγαλύτερου ποσοστού του παραγωγικού της δυναμικού, που θα διατεθεί σε κοινά σχήματα με ιδιώτες.
Σύμφωνα με τις προτάσεις αυτές, η ΔΕΗ θα κρατήσει το 49% παραχωρώντας το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών αλλά και τη διαχείριση.
Συγκεκριμένα, πριν αποχωρήσουν οι δανειστές κατέθεσαν πρόταση παραχώρησης σε τρίτους , εκ μέρους της ΔΕΗ, μέσω συμπράξεων, του 40% των μονάδων της. Η πρόταση δεν έγινε δεκτή από την ελληνική πλευρά.
Μεταξύ των δεσμεύσεων για το κλείσιμο της αξιολόγησης υπάρχει όρος για «εκκίνηση της διαδικασίας που θα οδηγεί στην πώληση σε έναν ή περισσότερους ιδιώτες επενδυτές ενεργών παραγωγικών μονάδων, που θα αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 40% του δυναμικού της ΔΕΗ, περιλαμβανομένων και των assets που είχαν προσδιοριστεί και από τον υφιστάμενο νόμο» (δηλαδή το νόμο για τη μικρή ΔΕΗ).
Πρακτικά η πρόταση αυτή των δανειστών σημαίνει ότι στα πάγια που περιγράφονται στο νόμο για τη «μικρή ΔΕΗ» (Αμύνταιο 1&2 , Φλώρινα 1 και δυνατότητα για δεύτερη μονάδα, ΑΗΣ Κομητηνής, υδροηλεκτρικά Πλατανόβρυση, Θησαυρός, Άγρας, Εδεσσαίος, Πουρνάρι 1&2 καθώς και 5 ορυχεία) θα προστεθεί παραγωγικό δυναμικό ίσο με το 10% των ενεργών μονάδων της ΔΕΗ, που θα εισφερθεί από τη ΔΕΗ σε κοινοπρακτικά σχήματα με ιδιώτες.
Μάλιστα η διαδικασία που περιγράφεται είναι αρκετά σφιχτή και θα πρέπει οι πωλήσεις να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2017. Συγκεκριμένα η ΔΕΗ οφείλει να ξεκινήσει τη διαδικασία διαχωρισμού των assets επιλέγοντας σύμβουλο μέχρι τον Ιούνιο του 2016 (βασικό παραδοτέο) με το διαγωνισμό να ξεκινά τον Ιανουάριο του 2017 και την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών να γίνεται μέχρι τον Ιούνιο του 2017.