Τα σενάρια αποχώρησης της Goldenport από το Λονδίνο και το αγκάθι της μειωμένης αξίας του ενεργητικού
Η εισηγμένη ναυτιλιακή διαπραγματεύεται εδώ και πέντε χρόνια στο βρετανικό ταμπλό και η κεφαλαιοποίησή της σήμερα φτάνει στα 101,89 εκ. δολ.
Στις χρηματαγορές της Αμερικής και της Σιγκαπούρης εξετάζει να ρίξει… άγκυρες ο Πάρης Δράγνης. Ο ιδρυτής της Goldenport, ο οποίος ξεκίνησε ως πρώτος καπετάνιος και στα μέσα της δεκαετίας του ’70 πήρε τη μεγάλη απόφαση να ασχοληθεί επιχειρηματικά με τη ναυτιλία, δεν αποκλείει το άνοιγμά του στις «θάλασσες» των συγκεκριμένων χρηματαγορών, οι οποίες παρουσιάζουν σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες, αλλά χωρίς να εγκαταλείψει το ταμπλό του Λονδίνου.
Πριν από μερικές μέρες, ένα δημοσίευμα στον βρετανικό Τύπο ήταν η αφορμή για να κυκλοφορήσουν στο λονδρέζικο City σενάρια, πως ο Έλληνας εφοπλιστής είναι έτοιμος να διαγράψει την εταιρεία του από το βρετανικό χρηματιστήριο, παρά το γεγονός ότι είναι η μόνη ξένη ναυτιλιακή, η μετοχή της οποίας διαπραγματεύεται στην κύρια αγορά εδώ και πέντε χρόνια.
Η απάντηση του Πάρη Δράγνη, σύμφωνα με την Lloyd’s list, υπήρξε άμεση. «Δεν σκοπεύουμε να αποχωρήσουμε από το χρηματιστήριο του Λονδίνου. Κορυφαία επενδυτικά ονόματα της Βρετανίας έχουν εμπιστευτεί την εταιρεία μας και τη μετοχή μας και αυτό το λαμβάνουμε υπόψη μας», δήλωσε ο Έλληνας εφοπλιστής, ο οποίος δραστηριοποιείται εδώ και 30 έτη τόσο στην αγορά των κοντέινερ, όσο και σε εκείνη μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Οι επικεφαλής της Goldenport, μεταξύ των οποίων και ο γιος του Πάρη Δράγνη, Γιάννης, ο οποίος κατέχει τη θέση του εμπορικού διευθυντή στη ναυτιλιακή, παρακολουθούν ωστόσο ανελλιπώς τη σημαντική μείωση στην καθαρή αξία του ενεργητικού, στην οποία οι μετοχές της εταιρείας διαπραγματεύονται και μελετούν διάφορες στρατηγικές επιλογές, προκειμένου να περιορίσουν αυτή τη μείωση. Μια από τις επιλογές αυτές είναι και η αναζήτηση «φρέσκων» κεφαλαίων από μια νέα χρηματιστηριακή αγορά, προσφέροντας την ευκαιρία σε νέους επενδυτές να αγοράσουν μετοχές, χωρίς όμως να… εγκαταλείψει η Goldenport τον δείκτη FTSE.
Η μετοχή της ναυτιλιακής εταιρείας αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται κοντά στα 110,12 p, σύμφωνα με το κλείσιμο της 18ης Απριλίου, ενώ η κεφαλαιοποίησή της αγγίζει τα 101,89 εκατ. στερλίνες.
Όπως αποκαλύπτει ο Πάρης Δράγνης, η Goldenport κόντρα στην οικονομική κρίση που έχει πλήξει και την παγκόσμια ναυτιλία, αναζητά εκτός από οικονομικές λύσεις και ευκαιρίες στην αγορά νέων πλοίων, ενώ δεν αποκλείει και την έκδοση περαιτέρω ίδιων κεφαλαίων, αν αυτό είναι συμφέρον για τους μετόχους. Οποιαδήποτε απόφαση, όμως για το μέλλον, θα ληφθεί με βάση τις ευκαιρίες που τυχόν ενσκήψουν και την ανάγκη για άντληση νέων κεφαλαίων από τις διεθνείς χρηματαγορές. «Το ζητούμενό μας αυτή τη στιγμή είναι να περιορίσουμε την μείωση στην αποτίμηση των μετοχών μας, την οποία και θεωρούμε άδικη, αφού οι μηχανές της εισηγμένης «φούλαραν» με νέες επενδύσεις σε νεόκτιστα πλοία, πολλά εκ των οποίων έχουν ναυλωθεί σε ορισμένους από τους μεγαλύτερους ναυλωτές παγκοσμίως και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να «ξεκλειδώσουμε» την πραγματική αξία για τους μετόχους μας» υποστηρίζει και ο οικονομικός διευθυντής, Χρήστος Βάρσος.
Η στρατηγική της Goldenport περιλαμβάνει επίσης την ενίσχυση της παρουσίας της σε επενδυτικά road shows και άλλα μέτρα, όπως η εισαγωγή εταιρειών σε νέες χρηματιστηριακές αγορές.
Το παράδειγμα της Globus
Τα σενάρια που έφεραν την Goldenport να αποχωρεί από τη χρηματαγορά του Λονδίνου επιχειρηματολογούσαν πως είναι ένα σημάδι ότι πλέον ο βρετανικός δείκτης δεν είναι τόσο ελκυστικός για τους ξένους επενδυτές.
Μάλιστα, οι αναλυτές έδιναν ως παράδειγμα την πριν από έναν χρόνο αποχώρηση της Globus Maritime του Γιώργου Φειδάκη από την αγορά του Λονδίνου και τη μετακόμισή του στον αμερικάνικο δείκτη του Nasdaq, αφού στην άλλη άκρη του Ατλαντικού υπάρχουν μεγαλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες και διαπραγματεύονται οι περισσότερες ελληνικές και ξένες ναυτιλιακές.
Όμως, όπως δηλώνει ο κ. Πάρης Δράγνης, αν προχωρήσει σε ένα τέτοιο άλμα δε θα… βαδίσει στα βήματα του Γιώργου Φειδάκη, αλλά θα αντλήσει κεφάλαια από μια νέα χρηματαγορά και ταυτόχρονα θα διατηρήσει την παρουσία του στο Λονδίνο.
Πάντως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Goldenport ποντάρει στα θετικά οικονομικά μεγέθη της εταιρείας του, καθώς το 2010 έκλεισε με κέρδη 3,3 εκατ. δολάρια, EBITDA 42,199 εκατ. δολ. και έσοδα 88,18 εκατ. δολάρια. Όλα αυτά, παρά το γεγονός πως υπήρξε μεγάλη μεταβλητότητα στην αγορά των bulkers και των containerships.
Συμφωνίες 200 εκ. δολ. για ναυπήγηση 5 πλοίων
Η Goldenport παρά την κρίση συμμετέχει στο «χορό» των νέων επενδύσεων, καθώς από τις αρχές του έτους έχει κλείσει συμφωνίες με κινέζικες και κορεάτικες γιάρδες για τη ναυπήγηση τριών φορτηγών και δύο πλοίων κοντέινερ, αξίας πάνω από 200 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία συμφώνησε επίσης με το ναυπηγείο Jiangsu την αλλαγή παραγγελίας ενός κοντέινερ χωρητικότητας 2.500 teu σε φορτηγό χωρητικότητας 93.000 τόνων. Η Goldenport Holdings ελέγχει σήμερα ένα στόλο που αποτελείται από 26 πλοία, εκ των οποίων τα 12 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα υπόλοιπα φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου, εκ των οποίων τα 4 παραμένουν υπό ναυπήγηση στη γιάρδα της Cosco.
Επειδή όμως κάθε επενδυτική κίνηση κρύβει και ρίσκο, πλήγμα δέχτηκε η ναυτιλιακή του Πάρη Δράγνη από την πτώχευση που κήρυξε η κορεάτικη KLC, στην οποία είχε ναυλωμένα δύο πλοία ο Έλληνας εφοπλιστής.
Η «ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ» ΤΗΣ GOLDENPORT
ΣΤΟΛΟΣ 26 πλοία (12 κοντέινερ- 14 bulk carriers)
ΚΕΡΔΗ 3,3 εκ. δολ. (3,89 εκ. το 2009)
EBITDA 42,199 εκ. δολ. (46,48 εκ. το 2009)
ΕΣΟΔΑ 88,18 εκ. δολ. (94,011 εκ. το 2009)
ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ 101,89 εκ. δολ.
Μετοχή 110,12 p