Έρευνα της Manpower
Για υπερμαραθώνιο καριέρας προετοιμάζεται η γενιά των Millennials (στην οποία ανήκουν όσοι γεννήθηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 ως το 2000), όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα παγκόσμιας έρευνας της ManpowerGroup.
Βασιζόμενη σε παγκόσμια μελέτη 19.000 Millennials από 25 χώρες, η έρευνα παρέχει χρήσιμες συμβουλές με στόχο να βοηθήσει τους εργοδότες να αναθεωρήσουν τις πρακτικές που χρησιμοποιούν για την προσέλκυση, διατήρηση και ανάπτυξη των εργαζομένων της εν λόγω γενιάς.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η γενιά των Millennials προετοιμάζεται για να τρέξει έναν υπερμαραθώνιο καριέρας. Περισσότεροι από τους μισούς εκτιμούν ότι θα εργάζονται σε ηλικία άνω των 65, ενώ ποσοστό 27% πιστεύουν ότι θα εργάζονται στην ηλικία άνω των 70 και το 12% αναφέρουν ότι πιθανότατα θα δουλεύουν μέχρι τα βαθιά γεράματα. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό φτάνει το 16%.
Η γενιά των Millennials δουλεύει περισσότερες ώρες και σκληρότερα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής του πορείας, ποσοστό 84% των Millennials προβλέπουν διαλείμματα μεγαλύτερα των τεσσάρων εβδομάδων. Παρά το γεγονός ότι οι γυναίκες αφιερώνουν ένα χρονικό διάστημα από την εργασία τους για την φροντίδα τρίτων –για παράδειγμα παιδιών και συγγενών – και τα δύο φύλα δίνουν προτεραιότητα σε διαλείμματα που αφορούν στην διασκέδαση αλλά και τον εαυτό τους.
Η γενιά των Millennials είναι ανοικτή σε νέες ιδέες στην εργασία τους αλλά και σε νέες προκλήσεις. Παρόλο που σχεδόν τα 3/4 των εργαζόμενων Millennials έχουν πλήρη απασχόληση, περισσότεροι από τους μισούς είναι ανοικτοί σε νέους τρόπους εργασίας στο μέλλον – όπως να δουλεύουν ανεξάρτητα (freelance) κλπ. Το 34%, παγκοσμίως, εξετάζουν το ενδεχόμενο της αυτοαπασχόλησης.
Ποσοστό 93% των Millennials προτίθενται να ξοδέψουν χρήματα αλλά και προσωπικό χρόνο για περαιτέρω επιμόρφωση. Η έρευνα αναδεικνύει τη θετική συσχέτιση μεταξύ μίας επιτυχημένης καριέρας –ανώτερη μόρφωση και υψηλότερες αμοιβές– και της ικανότητας αλλά και επιθυμίας μάθησης (learnability).
Σημειώνεται ότι την έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 19.000 Millennials καθώς και 1.500 υπεύθυνοι προσλήψεων από 25 χώρες. Στόχος της έρευνας είναι οι εργοδότες να κατανοήσουν τι ζητά η γενιά αυτή σήμερα αλλά και τι ονειρεύεται για το μέλλον, ώστε να βοηθήσει τους εργαζόμενους αλλά και τους εργοδότες να επιτύχουν στο νέο αυτό εργασιακό τοπίο. Η γενιά των MIllennials αναφέρεται στα άτομα που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1980-1995.
Στους ερωτηθέντες περιλαμβάνεται ανεξάρτητο δείγμα 11.000 εργαζόμενων Millennials, με ισόποση αντιπροσώπευση ως προς το φύλο και την ηλικία από όλες τις περιοχές των 18 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Επιπροσθέτως, στην έρευνα αυτή συμμετείχαν πάνω από 8.000 Millennials που εργάζονται μέσω της ManpowerGroup και 1.500.υπεύθυνοι προσλήψεων από 25 χώρες. Η συμμετοχή εργαζομένων και εργοδοτών είχε ως αποτέλεσμα την αποτύπωση προοπτικών και από τις δύο πλευρές.
Οι εργασίες για την έρευνα πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα Φεβρουαρίου – Απριλίου 2016. Οι χώρες που έλαβαν μέρος είναι οι εξής: Αργεντινή, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ινδία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Κίνα, Μαλαισία, Μεξικό, Νορβηγία, Ολλανδία, Παραγουάη, Σερβία και Σιγκαπούρη.