Ανακοινώθηκαν σήμερα οι φιναλίστ του 2016 για το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας.
Οι δέκα επικρατέστερες επιχειρηματικές προτάσεις του φετινού διαγωνισμού, διεκδικούν χρηματοδότηση ύψους έως και € 1.250.000, καθώς επίσης και ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών επιχειρηματικής υποστήριξης (νομικά, λογιστικά, μάρκετινγκ, τεχνολογία, επικοινωνία και διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού) και συμβουλευτική καθοδήγηση (mentorship) για την υλοποίηση των νέων εμπορικών τους εγχειρημάτων.
Στο φετινό κύκλο του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας υποβλήθηκαν συνολικά 1.100 επιχειρηματικές ιδέες, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ συμμετοχών από την έναρξη του θεσμού.
Στη συνέχεια, η κριτική επιτροπή του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας, η οποία απαρτίζεται από επιτυχημένους επιχειρηματίες και πολύπειρα στελέχη, εξέτασε όλες τις αιτήσεις με γνώμονα την ικανοποίηση των κριτηρίων του Βραβείου, καταλήγοντας στις δέκα επικρατέστερες επιχειρηματικές προτάσεις.
Οι φιναλίστ επελέγησαν από την επιτροπή με βάση τη βιωσιμότητα, την καινοτομία, τη χρηματοοικονομική σύνεση και την προοπτική δημιουργίας θέσεων εργασίας στην Ελλάδα.
Ο Jimmy Αθανασόπουλος, Πρόεδρος του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας σχολίασε: «Ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός συμμετοχών στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας επιβεβαιώνει την πεποίθησή μας, ότι η επιχειρηματικότητα αποτελεί το κλειδί για την ανάκαμψη και το θετικό μετασχηματισμό της οικονομίας. Οι δέκα φετινοί φιναλίστ παρουσίασαν επιχειρηματικές προτάσεις, οι οποίες αντικατοπτρίζουν τις αρχές της επιχειρηματικής βιωσιμότητας και καινοτομίας και είμαστε σίγουροι για την μελλοντική τους επιτυχία, η οποία θα προσφέρει προστιθέμενη αξία τους στη χώρα μας και την οικονομία της».
Οι φετινοί νικητές θα ανακοινωθούν στις αρχές Ιουνίου του 2016.
Η λίστα με τους δέκα φιναλίστ για το 2016 και σύντομη περιγραφή των επιχειρηματικών τους προτάσεων:
ATHLENDA
To Athlenda (www.athlenda.com) έχει βασικό σκοπό του τη βελτίωση της διαδικασίας επιλογής και ανάπτυξης αθλητών πρωτίστως μέσα από την παροχή ίσων ευκαιριών σε αθλητές από διαφορετικά κοινωνικά, γεωγραφικά και οικονομικά υπόβαθρα. Πρόκειται για μία διεθνή διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των μηχανών scouting, με αυτά της κοινωνικής δικτύωσης και φέρνει κοντά αθλητές όλων των σπορ με ανθρώπους και οργανισμούς που μπορούν να παίξουν ένα θετικό ρόλο στην εξέλιξη της αθλητικής τους καριέρας.
Αιτούντες: Ευγενία Ζαχαριάδου, Λάζαρος Παπαδόπουλος, Μανώλης Τσαγκαρίδης, Νίκος Σφίγγος
BIO2CHP
Η BIO2CHP (www.bio2chp.com) προσφέρει σε επιχειρήσεις με οργανικά απόβλητα μια γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος, στο μέγεθος εμπορευματοκιβωτίου, η οποία μετατρέπει τα υπολείμματα της διεργασίας τους σε ενέργεια για την κάλυψη των αναγκών τους σε τιμή πέντε φορές χαμηλότερη από το δίκτυο. Σε αντίθεση με τις υπάρχουσες τεχνολογίες, η BIO2CHP προσφέρει μείωση τόσο στο κόστος της ενέργειας, όσο και στο κόστος διαχείρισης αποβλήτων, με περίοδο απόσβεσης επένδυσης μικρότερη από 1,5 έτη. Έχει ήδη αναπτυχθεί ένα πρωτότυπο το οποίο έχει λειτουργήσει επιδεικτικά για περισσότερες από 3000 ώρες κάτω από ελεγχόμενες αλλά και βιομηχανικές συνθήκες.
Αιτούντες: Δημήτρης Μερτζής, Στέφανος Τσιακμάκης
BLUEGROUND
Μία αλυσίδα πλήρως επιπλωμένων και εξυπηρετούμενων διαμερισμάτων, σπιτιών και βιλλών βασιζόμενη στη μετατροπή υπαρχόντων οικιστικών ακινήτων με την υποστήριξη της τεχνολογίας. Η εταιρία λειτουργεί όπως ένα ξενοδοχείο με τη διαφορά ότι αντί να έχει δωμάτια σε ένα μεμονωμένο κτίριο, λειτουργεί ανεξάρτητες κατοικίες διεσπαρμένες στις πόλεις που δραστηριοποιείται. Η blueground (www.theblueground.com) εξυπηρετεί επισκέπτες, είτε στο πλαίσιο επαγγελματικού ταξιδιού, είτε αναψυχής σε Ελλάδα, Τουρκία και σύντομα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Αιτούντες: Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, Αλέξης Μαραγκός, Ανδρέας Νεζερίτης, Πέννυ Παπακωνσταντίνου
BUBBLLZ
Το bubbllz (www.bubbllz.com) είναι μία mobile εφαρμογή που επιβραβεύει τους χρήστες για τα social post τους. Παράλληλα είναι μια web marketing πλατφόρμα, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε καταστήματα, επιχειρήσεις, brands να προβάλλουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω User Generated Content. Οι χρήστες απλά βγάζουν μια φωτογραφία ή selfie με το προϊόν που αγοράζουν και δημιουργείται ένας κωδικός ανταμοιβής. Η φωτογραφία ανεβαίνει στα social media, και οι χρήστες ανταμείβονται άμεσα, με εκπτώσεις, κουπόνια, διαγωνισμούς, loyalty πόντους και ειδικές προσφορές.
Αιτούντες: Κωνστάντιος Μπατσιώλας, Γεώργιος Θρασκιάς, Παναγιώτης Χατζηδάκης
B.L.T.
Η B.L.T. είναι μια καινοτόμος εταιρεία που παρέχει πολυτελή μεταφορά σε συνδυασμό με επαγγελματική φωτογράφηση σε τουρίστες. Οι ενδιαφερόμενοι ταξιδεύουν με ευκολία και άνεση σε VIP οχήματα στον προορισμό της επιλογής τους και οι έμπειροι φωτογράφοι της εταιρείας απαθανατίζουν το σύνολο της τουριστικής τους εμπειρίας. Με την επιστροφή τους, οι τουρίστες μπορούν να “κατεβάσουν” το υλικό με τις αναμνήσεις τους από την ψηφιακή πλατφόρμα της B.L.T. και να το μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αιτούντες: Παπαϊωάννου Γεώργιος, Τσάτσης Νικόλαος
CAREALIA
Η Carealia (www.carealia.gr) αναπτύσσει συστήματα έξυπνης παρακολούθησης που βοηθούν στη φροντίδα της άνοιας σε σπίτια, κλινικές και οίκους ευγηρίας. Διασυνδεδεμένες συσκευές, όπως αισθητήρες στο χώρο και wearables, συνδυάζονται με ευφυείς αλγορίθμους και κλινικές γνώσεις, υποστηρίζοντας τους θεράποντες ιατρούς και νοσοκόμους να ανιχνεύσουν έγκυρα και με ακρίβεια συμπτώματα και μοτίβα συμπεριφοράς σχετικά με τη νόσο. Έτσι, βρίσκονται σε θέση να σχεδιάσουν πιο αποδοτικές παρεμβάσεις, βελτιώνοντας την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας.
Αιτούντες: Θάνος Σταυρόπουλος, Βιβή Ντριγκόγια, Γεώργιος Μεδίτσκος, Ιωάννης Κομπατσιάρης, Ιουλιέττα Λαζάρου
e.SENSIS
To e.SENSIS (www.infisensis.com) είναι ένα πρωτότυπο, χαμηλού κόστους, εύκολο στη χρήση σύστημα ασφάλειας για έξυπνες κατοικίες, εμπορικούς χώρους, κοντέινερ και άλλους χώρους που έχουν ανάγκη φύλαξης. Η καινοτομία του έγκειται στο ότι χρησιμοποιεί εξελιγμένες τεχνικές/αλγορίθμους ανίχνευσης υποήχων. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αιχμής είναι εμπορικά κατοχυρωμένη και αναπτύχθηκε από την Infitheon. To e.SENSIS προβλέπεται να καταλάβει σημαντική θέση σε μία αγορά η οποία θα υπερβεί τα $3.5 δισ. στην Ευρώπη και την Αμερική έως το 2020 και να δημιουργήσει περισσότερες από 15 θέσεις εργασίας για Έρευνα, Ανάπτυξη και Προώθηση του προϊόντος στην Ελλάδα και πολύ περισσότερες για τη βιομηχανική παραγωγή του.
Αιτούντες: Νίκος Τσαμπιέρης, Σεραφείμ Τσαβδάρας, Παντελής Ποτηριάδης, Γιώργος Γάρδος, Χριστίνα Δεληγιάννη
FIELDSCALE
Το λογισμικό της Fieldscale (www.fieldscale.com) δίνει απαντήσεις σε βασικά θέματα που απασχολούν τους σχεδιαστές νέων προϊόντων τεχνολογίας και τους βοηθάει να σχεδιάσουν καλύτερα και πιο ασφαλή προϊόντα. Μέσω ενός νέου τρόπου προσομοίωσης του μοντέλου, η Fieldscale καταφέρνει να δώσει τα αποτελέσματα δέκα φορές πιο γρήγορα, μειώνοντας έτσι σημαντικά το χρόνο σχεδιασμού και το κόστος παραγωγής.
Αιτούντες: Βάσω Καλαϊτζίδου, Γιώργος Μπόντζιος, Γιώργος Μπουζιάνας
RAYMETRICS
Η Raymetrics (www.raymetrics.com) στοχεύει στο σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός εξελιγμένου, ιδιαίτερα καινοτόμου, νέας γενιάς τρισδιάστατου σεϊλόμετρου (ceilometer). Σε αντίθεση με τις υπάρχουσες τεχνολογίες, το συγκεκριμένο σύστημα θα είναι σε θέση να παρέχει τρισδιάστατη απεικόνιση της νέφωσης στον εναέριο χώρο ενός αεροδρομίου καθώς και το ύψος βάσης των νεφών σε οποιοδήποτε σημείο. Επιπλέον, θα είναι σε θέση να παρέχει σχεδόν σε πραγματικό χρόνο το ύψος του ατμοσφαιρικού οριακού στρώματος και της ορατότητας σε κάθε δυνατή κατεύθυνση.
Αιτούντες: Νίκος Κόντος, Γιώργος Γεωργούσσης, Matthew Woollard
SENTIO SOLUTIONS
Η Sentio Solutions αναπτύσσει το Feel (www.myfeel.co), το πρώτο έξυπνο βραχιόλι που αναγνωρίζει αυτόματα τα ανθρώπινα συναισθήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Tο βραχιόλι συλλέγει βιοσήματα από το χρήστη, ενώ οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης αναγνωρίζουν τη συναισθηματική του κατάσταση. Παράλληλα, η εφαρμογή του Feel στο κινητό δίνει συμβουλές στον χρήστη, βασισμένες στις αρχές της ψυχολογίας, που τον βοηθούν να πετύχει ψυχική ευεξία.
Αιτούντες: Γιώργος Ελευθερίου, Χάρης Τσίρμπας