Ιδιαίτερο ενδιαφέρον σχετικά με τη σύμβαση για την κρουαζιέρα και την άρση του καμποτάζ, επέδειξε αντιπροσωπεία της τρόικας, η οποία πρόσφατα επισκέφθηκε το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αντιπροσωπεία του ΔΝΤ ενημερώθηκε από παράγοντες του υπουργείου για το θέμα της κρουαζιέρας και αν υπάρχουν αντιδράσεις για τη νέα σύμβαση, ενώ ζήτησε να ενημερωθεί για τις υποδομές στα λιμάνια και αν υπάρχουν ελλείψεις.
Οι παράγοντες του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων φέρεται να εξήγησαν στα στελέχη της τρόικας ότι η σύμβαση για την κρουαζιέρα δεν είναι δεσμευτική χρονικά για οποιαδήποτε εταιρεία την υπογράψει, αλλά προβλέπεται προκειμένου να διευκολυνθεί ο προγραμματισμός της άφιξης των κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια.
Επίσης, τόνισαν ότι το τέλος επιβίβασης δεν αποτελεί πρόσθετη επιβάρυνση και θα μπορούσε να ενσωματωθεί στα λιμενικά τέλη.
Σύμφωνα με έγγραφα ταξιδιωτικών πρακτορείων, το 2011 θα υπάρξει αύξηση της επιβατικής κίνησης στην κρουαζιέρα 15% με 18% και των πλοίων 25% με 28%.
Τη χειμερινή περίοδο, επισκέφτηκαν τη χώρα μας 250 κρουαζιερόπλοια, ενώ τον Ιανουάριο του 2009 και του 2010 είχαμε αφίξεις πλοίων της τάξης του 125% με 160%.