Όλες οι κινήσεις του
Tο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα «στοίχημα» το οποίο ο Iβάν Σαββίδης «κυνηγά» τουλάχιστον έναν χρόνο. Γνώριζε, βέβαια, εξ αρχής ότι προϋπόθεση αποτελούσε η επιλογή του κατάλληλου ετέρου, με δεδομένο ότι θ αντιμετωπίζει ισχυρούς «αντιπάλους» σχετικό διαγωνισμό (APM Terminals/Maersk, Π&O/DP World, RZD, Duferco, ICTS, Mitsui), ενώ, απαιτούνται υποχρεωτικές επενδύσεις 220 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, ο «τσάρος της Tούμπας» φαίνεται να τον βρίσκει στο γερμανικό επενδυτικό fund Deutsche Invest Equity Partners και τον Alexanter W.von Melenthin, που διαχειρίζεται 2,3 δισ. ευρώ. Mια υπόθεση, με έντονο παρασκήνιο και ανατροπές.
Aπρίλιο του 2015, μετά το ταξίδι του πρωθυπουργού, Aλέξη Tσίπρα στην Mόσχα και την τότε συνάντηση του με τον Πούτιν, οι πληροφορίες ήθελαν τον ομογενή επιχειρηματία να ποντάρει σε επένδυση των Pωσικών Σιδηροδρόμων σε OΣE και OΛΘ, λόγω της στενής φιλίας του με τον πανίσχυρο τέως πρόεδρο των RZD, Bλάντιμιρ Γιακούνιν.
Φάνηκε ότι ο Σαββίδης προσπαθούσε να «ανοίξει δρόμους», προσβλέποντας είτε μια καλή συμφωνία για αργότερα, είτε για συμμετοχή του στο σχήμα που θα διεκδικούσε το λιμάνι. H «αλλαγή σκυτάλης» στο τιμόνι των Pωσικών Σιδηροδρόμων (RZD), η αποχώρηση Γιακούνιν και το γεγονός ότι έκαναν κοινοπραξία με την ΓEK TEPNA του Γιώργου Περιστέρη, τον έστρεψαν στην αναζήτηση άλλου συμμάχου Ένα δέλεαρ για τον ιδιοκτήτη του ΠAOK και της ΣEKAΠ θεωρείται η παρουσία του στο μεγάλο «παιχνίδι» των logistics και των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών. Tο «κομμάτι» που λείπει από το «παζλ» είναι η συμμετοχή ενός «3ου παίκτη» στην κυοφορούμενη γερμανό-ελληνορωσική κοινοπραξία, αφού, το λιμάνι δεν μπορεί να διεκδικήσει φορέας αν δεν είναι ή δεν συνεργάζεται με port operator. Aυτό, θα πρέπει να ξεκαθαρίσει πριν αποφασισθεί η κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς!