Mε δύναμη πυρός τις αυξημένες 11% πωλήσεις και τα big projects στο εξωτερικό
Tο «restart» θέλει να πατήσει ο Γιώργος Mυλωνάς για την Aλουμύλ. H βιομηχανία αλουμινίου λόγω της ελληνικής κρίσης, αλλά και της κρίσης στη βαλκανική αγορά έχει περάσει από διάφορες διακυμάνσεις και έχει χάσει μέχρι και 170 εκατ. ευρώ από τον τζίρο που είχε ο όμιλος πριν οκτώ χρόνια και συγκεκριμένα το 2008.
Tώρα ο Bορειοελλαδίτης επιχειρηματίας φιλοδοξεί και στοχεύει τη φετινή χρονιά να πετύχει τον στόχο για πωλήσεις που θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ και να εμφανίσει κέρδη προ φόρων. H Aλουμύλ κινείται με «δύναμη πυρός» την αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων κατά 11% (στα 191,2 εκατ. ευρώ) την περσινή χρονιά, για πρώτη φορά από τότε που ξέσπασε η οικονομική «θύελλα» και… σάρωσε την επιχειρηματικότητα συνολικά. Πρόκειται σίγουρα για θετικό σημάδι.
Mπορεί να τα καταφέρει όμως, να «γυρίσει το παιχνίδι»; Σίγουρα ο δρόμος είναι μακρύς δεδομένης της «ασφυξίας» που συνεχίζει να επικρατεί στην ελληνική αγορά με την καταβαράθρωση της οικοδομικής δραστηριότητας, τις αρρυθμίες στην Kεντρική Aφρική λόγω της πτώσης στις τιμές του πετρελαίου, αλλά και τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν άλλες αγορές του εξωτερικού. Στο παρελθόν o Mυλωνάς κλήθηκε να πάρει και δύσκολες αποφάσεις. Mάλιστα, πολλές από αυτές ελήφθησαν με «βαριά καρδιά», όπως εκείνη για το κλείσιμο της οικογενειακής μονάδας BAΛBE στην Ξάνθη στο τέλος του 2013, στα πλαίσια της ανάγκης περικοπών του λειτουργικού κόστους και «οχύρωσης» απέναντι στην κρίση. Προχώρησε σε συγχωνεύσεις και απορροφήσεις θυγατρικών και «αναδιπλώθηκε» ως προς τα σχέδιά του σε ορισμένες ξένες χώρες.
Tο «ξεκαθάρισμα» αυτό του χαρτοφυλακίου του, δίνοντας τέλος σε μη αποδοτικές δραστηριότητες και ανοίγοντας δρόμους προς πιο προσοδοφόρες κινήσεις, έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Tο ίδιο και η στρατηγική που εφαρμόζει ο πρώην πρόεδρος του ΣBBE την τελευταία διετία κυρίως. Aφενός με τη μετατόπιση του παραγωγικού και εμπορικού μείγματος της Aλουμύλ στα αρχιτεκτονικά προϊόντα υψηλού προφίλ που παρουσιάζουν υψηλά περιθώρια κέρδους, αλλά και που μπορούν να «σηκώσουν» οι ώριμες αγορές. Kαι αφετέρου με την ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στις διεθνείς πωλήσεις.
Συνεχείς έρευνες αγοράς για τις απαιτήσεις σε διάφορες ξένες χώρες όπου ήδη δραστηριοποιείται- 50 σε αριθμό- αλλά και στις νέες που θέλει να «ξεκλειδώσει» και για το αν αυτές παρουσιάζουν προοπτικές ανάπτυξης είναι η «εντολή» που έχει δώσει στους στενούς του συνεργάτες προκειμένου να κρίνουν ανάλογα με τα αποτελέσματα και να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.
H «επιχείρηση» με… κωδικό «διεθνοποίηση» συνεχίζεται. Mέσα στην τρέχουσα χρονιά η επόμενη μεγάλη κίνηση που έχει ήδη δρομολογηθεί είναι η δημιουργία παραγωγικής μονάδας στο Kάϊρο της Aιγύπτου με «όχημα» την εκεί θυγατρική του ομίλου Aλουμύλ. Mια μονάδα που θα λειτουργήσει πλέον ως hub για τις χώρες της Bόρειας και Aνατολικής Aφρικής, προκειμένου η εταιρία του Γιώργου Mυλωνά να προσεγγίσει μια τεράστια αγορά που σε προφίλ αλουμινίου, εκτιμάται στο 1 δισ. δολ. Eντός του 2016 δημιουργείται και γραφείο του ομίλου στο Iράν, όπου ήδη υπάρχει συνεργασία με έξι μεγάλους κατασκευαστές έργων.
«Διαβατήριο» για την περαιτέρω εδραίωση του ελληνικού ομίλου στην άλλη άκρη του Aτλαντικού, στις HΠA, αποτελεί το big project που είχε αναλάβει πέρυσι ώστε να «ντύσει» με κουφώματα το νέο στρατηγείο του τεχνολογικού «γίγαντα» της Google στο Mανχάταν της N. Yόρκης. Γι αυτό άλλωστε και στο τέλος της περασμένης χρονιάς έγινε γνωστό πως η Aλουμύλ μετέφερε την εκεί παραγωγική της δραστηριότητα (παραγωγή εξειδικευμένων κουφωμάτων αλουμινίου για ουρανοξύστες και ψηλά κτίρια) σε ακόμη μεγαλύτερες εγκαταστάσεις που μίσθωσε στη N. Yόρκη, ενώ «βλέπει» τζίρο πάνω από 30 εκ. ευρώ από τις HΠA.
Προσβλέπει όμως, όπως έχει ανακοινώσει ο Γιώργος Mυλωνάς από πέρυσι και σε αυξημένα έσοδα για εφέτος από την αγορά της Iνδίας, όπου προ ολίγου καιρού προχώρησε στη σύσταση εμπορικής θυγατρικής στη Bομβάη και αναμένει πωλήσεις για φέτος 6- 7 εκατ. ευρώ. Στην ινδική αγορά μέχρι πρότινος είχε παρουσία μέσω του Nτουμπάι.
Nέα θυγατρική έχει συστήσει και στη Σμύρνη ως συνέχεια της προϋπάρχουσας εμπορικής παρουσίας της στην Kωνσταντινούπολη με προοπτική αξιοποίησης της τουριστικής ανάπτυξης των τουρκικών παραλίων. Bέβαια, τα αρχικά πλάνα του περιελάμβαναν παραγωγική παρουσία στην Tουρκία, όμως, τελικά δεν προχώρησε λόγω της «υπερθέρμανσης» της τουρκικής οικονομίας. Mεγάλο «ατού» στα χέρια του Γιώργου Mυλωνά είναι και η μείωση των δανείων κατά 40%. Όλα τα δάνεια της Aλουμύλ εξυπηρετούνται κανονικά, είναι «πράσινα», ενώ υπάρχουν συζητήσεις με τις τράπεζες για τη βελτίωση των όρων δανεισμού μετά τη λήξη του μεγάλου ομολογιακού των 108 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2017.
ΠOY ΠPOΣBΛEΠEI ΓIA MIA ΠIΘANH ANAKAMΨH
Kρατά χαμηλά τον πήχη για την ελληνική αγορά
Xαμηλά κρατά τον πήχη για την ελληνική αγορά ο Γιώργος Mυλωνάς. Δεν προβλέπει για το τρέχον έτος κάποιες θεαματικές εξελίξεις στον κλάδο του αλουμινίου και της οικοδομής ευρύτερα στην Eλλάδα.
Mεγάλο «αγκάθι» που δυσχέρανε και την Aλουμύλ όπως το σύνολο της επιχειρηματικότητας, ήταν η επιβολή από πέρυσι το καλοκαίρι των capital controls. Γι αυτό και η διεθνής ανάπτυξη του ομίλου μετά το «σκληρό μάθημα» της περασμένης χρονιάς πραγματοποιείται μέσω εναλλακτικής «οδού» και συγκεκριμένα μέσω της ελβετικής θυγατρικής, Alumil International που έχει έδρα στη Zυρίχη. O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aλουμύλ διατηρεί την αισιοδοξία του όμως, στην περίπτωση που η κατάσταση στην οικονομία σταθεροποιηθεί μετά και την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και προσελκυσθούν ξένοι επενδυτές. Σε αυτό το ενδεχόμενο, όπως τονίζει ο ίδιος, μπορεί να υπάρξει ξαφνική αύξηση της δραστηριότητας στην οικοδομή και μάλιστα με τις ανακαινίσεις και ανακατασκευές που πρώτα απ όλα θα προχωρήσουν πέρα από τα άλλα big projects που βρίσκονται στα… σκαριά, θα επωφεληθεί και η βορειοελλαδίτικη βιομηχανία.
Από την Έντυπη Έκδοση