Ως ένα ακόμη σημάδι εμπιστοσύνης προς την Ελλάδα χαρακτηρίζει την κατασκευή του Διαδριατικού αγωγού (ΤΑΡ) ο επικεφαλής του έργου για την Ελλάδα, Ρίκαρντ Σκούφιας (Rikard Skoufias).
Μιλώντας σήμερα στο αναπτυξιακό συνέδριο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, ο κ. Σκούφιας ξεκαθάρισε ότι οι εργασίες στο ελληνικό έδαφος θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2016 και εξέφρασε τη πεποίθησή του ότι «το 2020 θα είμαστε έτοιμοι».
Ο κ. Σκούφιας τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερης σημασίας καθώς θα ενισχύσει τον γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας στον χάρτη της ενέργειας. «Έχουμε επιλεγεί ως φορέας υλοποίησης του έργου και είμαστε χαρούμενοι για τη συνεργασία με την ελληνική πολιτεία. Τον Μάιο παραλάβαμε τα πρώτα φορτία αγωγών. Περίπου 1.500 αγωγοί έφτασαν σε Θεσσαλονίκη και Καβάλα. Ο καθένας έχει μήκος 80 μέτρα και βάρος 10 τόνους. Στο ελληνικό έδαφος θα τοποθετηθούν 32.000 αγωγοί, ενώ συνολικά ο ΤΑΡ θα περιλαμβάνει 53.000 αγωγούς, βάρους 500.000 τόνων», υπογράμμισε.
Ο κ. Σκούφιας στάθηκε ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, στον οποίο -όπως είπε- δεν γίνονται συμβιβασμοί. «Σε 900 μέρες εργασίας και έχοντας διανύσει συνολικά 1,6 εκατ. χλμ σε ελληνικό έδαφος, δεν είχαμε κανένα συμβάν με εργαζόμενό μας», είπε. Η εταιρία εστιάζει ιδιαίτερα στα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης. «Υλοποιούμε μαζί με το ΙΜΕΤ πρόγραμμα εκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία για την κυκλοφοριακή αγωγή. Μέχρι στιγμής έχουν εκπαιδευτεί 7.500 μαθητές, ενώ στη νέα σχολική χρονιά το πρόγραμμα θα επεκταθεί και στο λύκειο», σημείωσε.
Σύμφωνα με τον κ. Σκούφια, περισσότερες από 150 εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα συνεργάστηκαν μαζί τους και αυτό «όχι γιατί ήταν ντόπιες, αλλά γιατί ήταν οι καλύτερες». Υπογράμμισε ότι η εταιρεία δέχεται από την κοινωνία μεγάλη υποστήριξη και ήδη έχουν πραγματοποιηθεί 600 συναντήσεις με τοπικές κοινότητες. «Όλοι μας αισθανόμαστε περήφανοι που συνυπήρξαμε εταίροι σε μία τεράστια προσπάθεια», κατέληξε.