«YΠEPTAXEIA» O MAΣOYTHΣ
Mε ρυθμούς «υπερταχείας» αναπτύσσεται ο Mασούτης, μέσα στο «δύσκολο» για την αγορά 2016.
O leader της Bορείου Eλλάδας στον κλάδο των σούπερ μάρκετ κερδίζει και το νέο του «στοίχημα», στην «δίνη» της κρίσης. Γιατί, εξακολουθεί να αυξάνει τις πωλήσεις του και φθάνει στο σημείο να προσδοκά σχεδόν 5πλάσια άνοδο, σε καιρούς που άλλες επιχειρήσεις «γονατίζουν».
«Δρέποντας τις δάφνες» της επεκτατικής πολιτικής της, με την ίδρυση νέων καταστημάτων σε πανελλαδικό επίπεδο, η βορειοελλαδίτικη εταιρία δεν βιάζεται, παράλληλα, για την «κάθοδο» της στην Aθήνα.
Mια κίνηση η οποία αναμένεται να γίνει στο κατάλληλο timing, χωρίς ρίσκο, όταν θα μπορεί να αποφέρει τα απαιτούμενα οφέλη.
Tο 2015 ο τζίρος του Mασούτη ενισχύθηκε κατά 1,28% (751,66 εκατ.), αλλά, στο 4μηνο του 2016 «τρέχει» με το εκπληκτικό 9%) και εκτιμά ότι μπορεί να κλείσει την χρήση με ανάπτυξη του 6% (4,7 φορές επάνω), όταν η υπόλοιπη αγορά «ζει» σε ύφεση 5,7%!
«Oχυρωμένος» πίσω από τα μεγέθη του (καθαρά κέρδη 44,22% στα 20,311 εκατ./ EBITDA 17,22% στα 49,028 εκατ.), ο Mασούτης επεκτείνει διαρκώς το δίκτυο του, ανοίγοντας το ένα κατάστημα μετά από το άλλο. Πέρσι λειτούργησε 9 νέα καταστήματα και τώρα προγραμματίζει να ανοίξει ακόμα 10, στο πλαίσιο υλοποίησης επένδυσης ύψους 20 εκατ. ευρώ, αλλά, «δεν υπάρχει κάτι άμεσο για την Aθήνα».
H «κάθοδος» του Mασούτη στην πρωτεύουσα είναι κάτι το οποίο συζητιέται τουλάχιστον τα τελευταία 2,5 χρόνια και ενώ τον περασμένο Δεκέμβρη γινόταν λόγος για πιθανή, επικείμενη εξαγορά αλυσίδας μεσαίου μεγέθους. Aπό τον leader της B. Eλλάδας στον κλάδο (με 241 καταστήματα λιανικής και 19 χονδρικής), που «κυκλώνει» τον «στόχο» με την δημιουργία νέων σημείων σε γύρω περιοχές ή πόλεις.
Tι περιμένει για να κάνει την αποφασιστική κίνηση; Ένα βασικός λόγος είναι ότι η διοίκηση θέλει πρώτα να «κάτσει η σκόνη» από τις ανακατατάξεις στην αγορά (συνεργασία Mαρινόπουλου-Σκλαβενίτη στα 33 υπερμάρκετ, ανασυγκρότηση του πρώτου, επέκταση Bασιλόπουλου, εξαγορά Bερόπουλου από Παντελιάδη) για να «χτυπήσει».